Gå til innhold

Er det noe vits med munnbind så lenge alle ikke bruker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at munnbind beskytter den friske befolkningen mot smitte fra syke dersom de smittede bruker munnbind. Da er det innlysende at partiklene deres stoppes av munnbindet og ikke sprer seg rundt. Men når jeg tenker på de få jeg kjenner som har fått korona så er det folk som generelt er motstandere av alle mulige påbud, folk som har reist utenlands, folk som har oppsøkt folkemengder, de som alltid snakker om hysteri. Helt lovlig det, men den smittede personen som har reist til Syden og gått på fest rett etterpå er jo helt klart ikke en av de som velvillig tar på seg et munnbind.

Så da er det vel ikke noe vits at vi andre bruker det heller? Det vil jo aldri komme et påbud i Norge. Syns selv det er maks ubehagelig å gå med det der munnbindet, og vil helst slippe om det faktisk ikke har noe som helst for seg. 

Anonymkode: d572d...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe poeng å bruke det når over halvparten ikke bruker det. 

Anonymkode: aeb8b...92c

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at munnbind beskytter den friske befolkningen mot smitte fra syke dersom de smittede bruker munnbind. Da er det innlysende at partiklene deres stoppes av munnbindet og ikke sprer seg rundt. Men når jeg tenker på de få jeg kjenner som har fått korona så er det folk som generelt er motstandere av alle mulige påbud, folk som har reist utenlands, folk som har oppsøkt folkemengder, de som alltid snakker om hysteri. Helt lovlig det, men den smittede personen som har reist til Syden og gått på fest rett etterpå er jo helt klart ikke en av de som velvillig tar på seg et munnbind.

Så da er det vel ikke noe vits at vi andre bruker det heller? Det vil jo aldri komme et påbud i Norge. Syns selv det er maks ubehagelig å gå med det der munnbindet, og vil helst slippe om det faktisk ikke har noe som helst for seg. 

Anonymkode: d572d...f69

Og nettop fordi folk er så tjukke i hodet og egoistiske som det der, så må vi kanskje stenge ned Norge igjen. Og miste enda flere arebidsplasser, og få flere konkurser. Jeg har for lengst sluttet å overraskes over dumskapen til folk. Hvis alle fulgte smittevernregler til punkt og prikke, ble testet ved havner og flyplasser og gikk i karantene etter å ha vært i utlandet, så hadde vi vært kvitt koronaen i Norge på no time (i hvertfall i det store og det hele).

Anonymkode: 75c8d...3b6

Skrevet

Jo, det er vits å bruke det men du bør bruke vernebriller i tillegg når ikke andre bruker det. Helst bør du bruke FFP (2/3) masker men munnbind er bedre enn ingenting.

Skrevet

Er det noe vits i noe som helst? :filer:

• Opprett ny...