1Cecilie Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 (endret) Er gravid ca. 4-5 uker Jeg har veldig vondt i magen nå. Jeg har sterke menslignene smerter, og det har kommet friskt blod. Ca. 1 spiseskje Kan det være en spontanabort? Isåfall hvor mye er det normalt å blø i de første ukene? Og hvordan kan jeg finne ut om det faktisk har vært en sa? Leste at man kan få positiv test 9 uker etter en abort... Så jeg aner jo ikke Endret 8. august 2020 av 1Cecilie
Kenelz Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Hør med fastlegen, kan vær spontanabort om du har både blødninger og smerte. Hvor mye du blør er veldig ulikt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 17 minutter siden, 1Cecilie skrev: Er gravid ca. 4-5 uker Jeg har veldig vondt i magen nå. Jeg har sterke menslignene smerter, og det har kommet friskt blod. Ca. 1 spiseskje Kan det være en spontanabort? Isåfall hvor mye er det normalt å blø i de første ukene? Og hvordan kan jeg finne ut om det faktisk har vært en sa? Leste at man kan få positiv test 9 uker etter en abort... Så jeg aner jo ikke Jeg har blødd en spiseskje med blod flere ganger i første trimester, men hadde ikke smerter (kun vanlige gravid-luftsmerter). Ultralyd i uke 8 viste alt OK. Nærmer meg uke 12 nå, uten å ha blødd noe mer, så håper det det går bra her. Ikke uvanlig å blø litt. Dersom det er SA vil det ganske fort blø mer og smertene ta seg opp, sa legen min. Håper det går bra med deg 💖 Anonymkode: e9ceb...5e2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 På 8.8.2020 den 20.09, 1Cecilie skrev: Er gravid ca. 4-5 uker Jeg har veldig vondt i magen nå. Jeg har sterke menslignene smerter, og det har kommet friskt blod. Ca. 1 spiseskje Kan det være en spontanabort? Isåfall hvor mye er det normalt å blø i de første ukene? Og hvordan kan jeg finne ut om det faktisk har vært en sa? Leste at man kan få positiv test 9 uker etter en abort... Så jeg aner jo ikke Man kan måle hcg hos legen, annehver dag en 2-3 ganger. Da får man et ganske klart svar på hvilken vei det går. Jeg har hatt mange tidlige SA'er, og jeg har også hatt menstruasjon men like gravid etterpå. Ved sistnevnte steg HCG knallraskt og helt normalt tross at jeg blødde masse. Ved de andre var HCG-utviklingen alt for dårlig, og deretter avtagende. Tok tid før testen hjemme ble negativ ja, men hcg-målingene de kan nok konstatere en evt SA. Anonymkode: ca00c...891
1Cecilie Skrevet 24. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2020 På 10.8.2020 den 15.18, AnonymBruker skrev: Man kan måle hcg hos legen, annehver dag en 2-3 ganger. Da får man et ganske klart svar på hvilken vei det går. Jeg har hatt mange tidlige SA'er, og jeg har også hatt menstruasjon men like gravid etterpå. Ved sistnevnte steg HCG knallraskt og helt normalt tross at jeg blødde masse. Ved de andre var HCG-utviklingen alt for dårlig, og deretter avtagende. Tok tid før testen hjemme ble negativ ja, men hcg-målingene de kan nok konstatere en evt SA. Anonymkode: ca00c...891 Jeg hadde en spontanabort og fant ut at gravideten er utenfor livmoren... Så smertene er ganske store nå, og blør mye
Kenelz Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 8 minutter siden, 1Cecilie said: Jeg hadde en spontanabort og fant ut at gravideten er utenfor livmoren... Så smertene er ganske store nå, og blør mye Det var veldig trist å lese! Men til trøst så er det ofte kroppen spontanaborterer uten man legger merke til det, så klart skjer det mye tidligere enn det du har gått gjennom
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 4 minutter siden, Kenelz skrev: Det var veldig trist å lese! Men til trøst så er det ofte kroppen spontanaborterer uten man legger merke til det, så klart skjer det mye tidligere enn det du har gått gjennom Hvilken trøst mener du dette er for ts som sitter med store smerter? 🤔 Håper det går greit med deg, ts ❤️ Anonymkode: 49ad9...12b 2
Kenelz Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilken trøst mener du dette er for ts som sitter med store smerter? 🤔 Håper det går greit med deg, ts ❤️ Anonymkode: 49ad9...12b At spontanabort er ikke unaturlig eller unormalt. Det skjer hos mange og det skjer ofte. Den tanken hjalp i hvert fall meg. Endret 24. august 2020 av Kenelz 1
1Cecilie Skrevet 24. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken trøst mener du dette er for ts som sitter med store smerter? 🤔 Håper det går greit med deg, ts ❤️ Anonymkode: 49ad9...12b Tusen takk 💕 Det er ekstreme smerter og jeg havnet på akkutten forrige uke fordi noe sprakk på eggstokken, de sa jeg måtte haste opereres, og vurderte å fjerne eggstokken. Noe som ikke skjedde og de sa at de kanskje skulle gi meg cellegift i stedet. De vet ikke før torsdag hva de skal gjøre. Men frykten for at eggstokken skal explodere er ikke en frykt man har ved vanlig spontanabort @kenelz Endret 24. august 2020 av 1Cecilie
Kenelz Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 55 minutter siden, 1Cecilie said: Tusen takk 💕 Det er ekstreme smerter og jeg havnet på akkutten forrige uke fordi noe sprakk på eggstokken, de sa jeg måtte haste opereres, og vurderte å fjerne eggstokken. Noe som ikke skjedde og de sa at de kanskje skulle gi meg cellegift i stedet. De vet ikke før torsdag hva de skal gjøre. Men frykten for at eggstokken skal explodere er ikke en frykt man har ved vanlig spontanabort @kenelz Heller er det ikke ofte eggestokken skal eksplodere under en spontanabort.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Heller er det ikke ofte eggestokken skal eksplodere under en spontanabort. Det er svangerskap utenfor livmoren. Hva er egentlig problemet ditt? Anonymkode: 49ad9...12b
Kenelz Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er svangerskap utenfor livmoren. Hva er egentlig problemet ditt? Anonymkode: 49ad9...12b Oi, her ble du trigget! Logg av! Jeg har ikke «problem» og har selv opplevd spontanabort. Å frykte for at eggestokkene skal eksplodere kan umulig vær «normalt spontanabort» eller hva? Svaret var til: «Men frykten for at eggstokken skal explodere er ikke en frykt man har ved vanlig spontanabort @kenelz« Og jeg stiller meg enig i at det ikke er ofte eggestokkene skal eksplodere under vanlig spontanabort. Endret 24. august 2020 av Kenelz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå