Gå til innhold

Begynte på p-piller, mistet sexlysten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre en lang historie kort, har jeg prøvd følgende av prevensjonsmidler: Hormonspiral (Mirena), kobberspiral og nå p-piller (Yasmine).

Jeg sliter med kraftige humørsvingninger (kan høres ut som PMS) når jeg har mensen, og den er veldig uregelmessig. Med både hormonspiralen og kobberspiralen kom mensen når den selv ville, noe som er vanskelig å forholde seg til. Siden jeg også sliter med humørsvingninger koblet til mens ble jeg av legen anbefalt p-pillene Yasmine.

I et halvt år fungerte det veldig bra. Så begynte jeg å bli veldig irritert da jeg hadde mensen, og nå de siste 2-3 månedene har jeg stort sett vært irritert mesteparten av tiden. Det aller største problemet er at jeg har NULL sexlyst. Dette kom litt etter at jeg begynte på disse p-pillene. Samboeren min syns dette er litt slitsomt.. Men, mensen kommer 2 dager etter at siste pille på brettet er tatt, og gir seg omtrent 1 dag etter nytt brett. Det er jeg veldig fornøyd med.

Jeg har satt opp legetime, men der er det som vanlig lang ventetid. Så har dere her inne noen tips? Jeg er i grunn fornøyd med p-piller, men vil prøve et annet merke. Det er viktig for meg at jeg kan "styre" mensen litt selv, at man kan vite når den kommer. Vet ikke om det er bestemte merker som har denne "fordelen" eller om det er tilfeldig fra person til person. 

Har innsett at humørsvingningene må jeg jobbe med på andre måter, det viktigste for meg nå er å holde mensen i sjakk og samtidig ha en blid samboer.... :) 

Anonymkode: e1d3a...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på p-piller i over 10 år og trodde at jeg var bare en person med lav sexlyst. Så gikk jeg tom et par ganger og merka og sexlysten kom. Da jeg la sammen dette fant jeg ut at jeg heller slutter på p-pillene, så får gubben kle på seg en kondom. Det er selvfølgelig et lite savn å ha sex uten kondom, men i det miste er vi trygge med det. 

Jeg har ikke noen spesielle p-piller å foreslå da jeg ikke har prøvd annet enn det ene merket jeg gikk på; Mercilon. Men følger tråden :)

Anonymkode: 3acb4...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Går på cerazette, har gått på loette før.

Med loette hadde jeg veldig regelmessig blødninger, ingen eller lite mellomblødninger hvis jeg hoppet over et brett. Og helt ekstreme humørsvingninger. Muligens også mer laber sexlyst etter flere års bruk, vet ikke om det gikk på pilla. Sluttet etter mange år da jeg skjønte at pilla ga humørsvingingene (typ hylgråting og raserianfall over virkelig ingenting)

Med cerazette har jeg null blødninger. Aldri, vet mange kan blø litt i starten (for noen gir det seg ikke), men jeg spotter bare litt hvis jeg har glemt en pille. I tillegg er humøret antageligvis mer stabilt enn det var også før jeg begynte på piller, men jeg tror jeg blir litt mer likegyldig og mindre sprudlende av de. Har også hatt relativt lav sexlyst, så det er litt problematisk, selv om jeg jo ikke vet om det skyldes pilla eller bare langvarig forhold

Anonymkode: 5439f...304

• 3 uker senere...
Skrevet

p piller dreper all sexlyst. det er noe svineri 

Anonymkode: eb0a8...f51

Skrevet

Jeg går på p-piller og har ikke merket noe nedsatt lyst. Bruker Microgynon. Men alle reagerer ulikt på ulike merker. Så anbefaler deg å bytte merke og prøve en annen type 😄

Er herlig å ha full kontroll 🙌🏻

Anonymkode: 99240...83c

Skrevet

Alle reagerer ulikt, men nedsatt/fjernet sexlyst er en vanlig bivirkning. Hadde null sexlyst på yasminelle, + endte opp på isotretinoin (fikk ekstrem akne av de, som ikke gikk bort på noe annet vis).

Nå går jeg på pstav og har nesten ingen bivirkninger, kun litt småblødninger nå og da - men ellers stabilt

Anonymkode: ec857...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...