AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Hei. Vi har 5 katter ( egentlig 3 men to via fosterhjem som blir boende) Vi flyttet inn i huset vi bor i nå for ett år siden ca. På våren begynte kattene å være ute etter å ha blitt kjent med huset på innsiden.. Nå i dag fikk jeg melding fra en nabo, der 6 av dem nærmeste naboene har gått sammen og sendt en klage.. Dem mener kattene våres bæsjer ute hos dem, og at dem ligger i en sofa en nabo har ute.. Og at dem hadde tenkt å melde dette til mattilsynet og kommunen. Jeg spurte da hvordan disse kattene ser ut, og hva dem mener jeg skal gjøre.. Fikk jo da beskrivelse av katt med helt andre farger enn det jeg har og dem visste ikke hva jeg skulle gjøre.. Men altså, om disse naboene melder oss, hva gjør dem da? Altså er det ikke lov å ha katter ute om dem bæsjer, jeg kan ikke løpe etter dem til en hver tid heller.. Kan dem kreve dem avlivet? Anonymkode: e2c9b...82d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Altså, det er jo forskjell på en og annen katt som loffer rundt i nabolaget enn 5 katter fra samme hus. Kan du ha dem inne? Anonymkode: c6128...01f 22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Ta deg en runde og plukk kattebæsj hver kveld. Det er for øvrig noe alle katteeiere bør gjøre. Over alt blir lekeplasser og folks hager og bed driti ned av katter, og katteeierne tar aldri ansvar. 🙄 Anonymkode: ec979...c96 49
Kenelz Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 kan ikke kreve å få kattene dine avlivet av den grunn 😂 Har vokst opp med flere katter enn 5 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det er jo forskjell på en og annen katt som loffer rundt i nabolaget enn 5 katter fra samme hus. Kan du ha dem inne? Anonymkode: c6128...01f Nei, disse er vandt med å være ute fra før. Det har ikke vært noe problem for naboene tidligere, og jeg ser jo at kattene bruker kattekassene sine flittig hjemme.. Det er mange andre katter i nabolaget også, dem skyldte jo på oss, viste seg jo at det ikke er katten våres som dem beskrev. Anonymkode: e2c9b...82d 4
Heidi40 Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Lag en egen luftegård i Hagen din til kattene😊 26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en runde og plukk kattebæsj hver kveld. Det er for øvrig noe alle katteeiere bør gjøre. Over alt blir lekeplasser og folks hager og bed driti ned av katter, og katteeierne tar aldri ansvar. 🙄 Anonymkode: ec979...c96 Katter kan gå langt.. Nabolaget er stort og det er mange andre katter her.. Skal jeg få skylda for at all kattedritt i hele nabolaget er fra mine da? Anonymkode: e2c9b...82d 12
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, Heidi40 skrev: Lag en egen luftegård i Hagen din til kattene😊 I mine øyne er ikke det optimalt for en katt å leve i et bur når den skal være ute. Anonymkode: e2c9b...82d 10
Kenelz Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, disse er vandt med å være ute fra før. Det har ikke vært noe problem for naboene tidligere, og jeg ser jo at kattene bruker kattekassene sine flittig hjemme.. Det er mange andre katter i nabolaget også, dem skyldte jo på oss, viste seg jo at det ikke er katten våres som dem beskrev. Anonymkode: e2c9b...82d Be dem ta bilde neste gang, men nei - naboene kan ikke kreve å avlive katten(e) fordi den driter i hagen. Finnes mange folk som ikke vil ha kattedrit i hagen som kjøper for eks. luktstoff. Har man en hage så må man nesten bare forvente at det kommer katter eller villdyr på besøk. 22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Usikker på om det hjelper for kattene dine, men det funket hvertfall på min katt: Satt dokasser ute i hagen vår der jeg ønsket at katten skulle gjøre fra seg. Valgte 3 plasser. Lot kassene stå der over lenger tid. Etter lang tid fjernet jeg dokassene, og katten tisser og bæsjer kun på de plassene 👍 Anonymkode: cc35f...351 22
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Be de å jage vekk katta når de kommer. Anonymkode: 40c03...833 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Be dem ta bilde neste gang, men nei - naboene kan ikke kreve å avlive katten(e) fordi den driter i hagen. Finnes mange folk som ikke vil ha kattedrit i hagen som kjøper for eks. luktstoff. Har man en hage så må man nesten bare forvente at det kommer katter eller villdyr på besøk. Jeg kom med tips som edikk, sitron og pepper.. Så dem skulle prøve dette.. Men dette er naboer der alt er galt.. Vi fikk også skylden for at det aldri hadde vært noe katte skrik på natten, vi hadde også en sommerfest som dem da begynte å ringe politiet kl tolv.. Vet det skal være stille etter kl 23.. Vi hadde sendt ut Nabovarsel 3 uker i forveien.. Dem klager også på en annen nabo som har en hane.. Så da har man en liten pekepinn på hvordan det er her. Anonymkode: e2c9b...82d 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usikker på om det hjelper for kattene dine, men det funket hvertfall på min katt: Satt dokasser ute i hagen vår der jeg ønsket at katten skulle gjøre fra seg. Valgte 3 plasser. Lot kassene stå der over lenger tid. Etter lang tid fjernet jeg dokassene, og katten tisser og bæsjer kun på de plassene 👍 Anonymkode: cc35f...351 Satt du det under tak da? Anonymkode: e2c9b...82d
Kenelz Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kom med tips som edikk, sitron og pepper.. Så dem skulle prøve dette.. Men dette er naboer der alt er galt.. Vi fikk også skylden for at det aldri hadde vært noe katte skrik på natten, vi hadde også en sommerfest som dem da begynte å ringe politiet kl tolv.. Vet det skal være stille etter kl 23.. Vi hadde sendt ut Nabovarsel 3 uker i forveien.. Dem klager også på en annen nabo som har en hane.. Så da har man en liten pekepinn på hvordan det er her. Anonymkode: e2c9b...82d De er sikkert ikke perfekte selv, send inn en naboklage om det er noe naboene bryt selv. De kan uansett ikke kreve avliving. 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt du det under tak da? Anonymkode: e2c9b...82d Nei, men jeg hadde kattedoer med tak. Jeg satte de typiske steder der katter liker å gjøre fra seg med "gravbart material". Ene satt jeg i hekken vår, en annen under et stort einetre og siste under terrassen vår. Målet var jo hele tiden å etablere faste plasser som katten bruker som dø, uten å måtte plage naboer. Anonymkode: cc35f...351 7
Gjest rains of castamere Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Hvis det ikke er din katt må du jo bare si det? Ellers støtter jeg forslaget om dokasser ute. Litt katter må man bare tåle, tenker jeg, men skjønner jo at folk reagerer hvis du har fem katter som gjør fra seg i hagene deres.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 Jeg sender bikkja etter katter som kommer i hagen. Det hjelper. Anonymkode: 5e553...6f2 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 Du slipper dyrene ut og vet de er til plage for andre. Synes det er utrolig dårlig holdninger katteeiere har. Slippe dyra ut uten å ta noen form for ansvar. Hold de inne eller gå med sele ute. Anonymkode: c5d9d...e81 24
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mine øyne er ikke det optimalt for en katt å leve i et bur når den skal være ute. Anonymkode: e2c9b...82d Du kan nette inn et større område, ikke som en liten hundegård, inntil videre. For klager naboen da, så vet du at det ikke er dine. Anonymkode: b86e9...62c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå