Gjest Gjesten Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Vi har to kattunger, på ca. 2 mnd, og vurderer å reise på toukers ferie til Syden. Vil dette da være slemt? Hvor skal vi i så fall gjøre av dem? Dette er innekatter og de er ikke vaksinert (enda).
liv Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Om du har noen til å se til de minst to ganger om dagen så er det jo ikke slemt.. Det finnes "kennel" for katter også da.
Cherie Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 men da får du problemet med at de ikke er vaksinert. Men hvorfor er de ikke vaksinert? Så lenge kattene har tilsyn som er tilstrekkelig kanjeg ikke se at dere er slemme.
Bree Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Jeg må bare si at jeg synes det er litt tankeløst av dere å skaffe kattunger dersom dere skal på ferie, men meg om det. Det beste for kattene ville nok vært om dere fikk noen til å bo hos dere og ta seg av dem. Får dere ingen til å passe dem, bør dere nok bli hjemme. Et kattepensjonat er uansett ikke heldig for bittesmå kattunger, og de blir nok ikke akseptert uten vaksine heller.
Gjest 23+7 Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Vi har to kattunger, på ca. 2 mnd, og vurderer å reise på toukers ferie til Syden. Vil dette da være slemt? Hvor skal vi i så fall gjøre av dem? Dette er innekatter og de er ikke vaksinert (enda). ← Dette er noe du burde ha tenkt på før du anskaffet deg dyr!
Gjest feliscatus Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 De fleste veterinærer vaksinerer ikke kattunger før de er tolv uker gamle, så det er nok derfor de ikke er vaksinert enda. Men hvis disse kattungene bare er to mnd gamle, skulle de jo faktisk fortsatt vært hos mora si. Kattunger skal være hos mora til de er minst tolv uker gamle. Må si meg enig med de andre på forumet her: dette burde du ha tenkt på før du fikk deg kattunger. Da kunne du ha satt deg inn i tolvukersregelen, så kunne dui avtalt med de du fikk dem fra om å overta kattungene når de er gamle nok, dvs når du kommer hjem fra ferie. Men gjort er gjort. Synes ikke det er en god løsning å la kattunger være hjemme alene når dere er på ferie. Det er utrolig mye som kan skje med dem selv når de er inne i en leilighet, så de trenger mer tilsyn enn noen få timer hver dag. Dessuten er den første tiden i en kattunges liv viktig for å prege den, og vende den til menneskekontakt. Lykke til med kattugnene
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Vi har to kattunger, på ca. 2 mnd, og vurderer å reise på toukers ferie til Syden. Vil dette da være slemt? Hvor skal vi i så fall gjøre av dem? Dette er innekatter og de er ikke vaksinert (enda). ← Jeg er også enig i at dere burde tenkt dere litt om før dere skaffet dere kattunger. Kattungene er "barna" deres, fordi de fortsatt skulle vært hos sin mor fra naturens side. 2 måneder gamle kattunger er jo veldig små da! Eneste løsningen er hvis noen kan bo hos dere ja, som noen sa før meg. Ellers får dere holde dere hjemme til de er litt større/kan vaksineres og settes på kennel.
Dragona Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 Enig med dere,tenk litt føre dere skaffer dere dyr.. i fjord var det noen som bare la sine katter ( mor og to unger) midt på e6 fordi de ikke ville ha dem mere, bare fordi de sikkert skulle på ferie.. skjedde denne uka å.. la tre små nøster i en pappeske bare fordi de ikke ville ha dem.. OG de er for små til å forlate mamman sin.. Mine 3 katter skal på kennel på tirsdag, da jeg reiser til Frøya på Onsdag, og kommer igjen neste tirsdag og henter dem på Onsdag. Lar dem aldri være hjemme når vi skal være så lenge borte... Har aldri gjort det med dyra mine.. Den eneste som blir igjen hjemme er min undurlat, men han får tillsyn av naboen.. og skal være der... hadde ikke plass på dyrebutikken.. Så du som drar til syden.. TENK DEG OM FØRE DU SKAFFER DEG DYR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå