AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Har en helt vanlig jobb med vanlig inntekt. Bor i et attraktivt område i Oslo. Av og til spør folk hvordan jeg har råd til å bo der. Var til og med på jobbintervju for noen år siden da jeg ikke hadde jobb, og ble spurt om hvordan jeg hadde råd til å bo et sånt sted. Som om jeg var kriminell.😧. Jeg bor der jeg bor av ulike grunner. Har kommet greit ut av det økonomisk takket være snille foreldre. Føler meg ukomfortabel når jeg sier hvor jeg bor fordi jeg er redd folk skal spørre. De fleste gjør ikke det. Men det er litt ubehagelig. Kunne bodd et annet sted med lavere boligpriser, men trives der jeg bor. Jeg har det fint. Anonymkode: 5f7d7...c40 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 8. august 2020 «Fordi jeg har økonomi til det» Anonymkode: 3f7fa...533 55
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Det har ikke du noe med Kan du svare 15
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Det har ikke du noe med Kan du svare Ja kanskje jeg kan være så direkte. Anonymkode: 5f7d7...c40 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Bare smil og si: «Det går fint» Anonymkode: 291e5...804 25
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Det er en privat sak, kan du si.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en helt vanlig jobb med vanlig inntekt. Bor i et attraktivt område i Oslo. Av og til spør folk hvordan jeg har råd til å bo der. Var til og med på jobbintervju for noen år siden da jeg ikke hadde jobb, og ble spurt om hvordan jeg hadde råd til å bo et sånt sted. Som om jeg var kriminell.😧. Jeg bor der jeg bor av ulike grunner. Har kommet greit ut av det økonomisk takket være snille foreldre. Føler meg ukomfortabel når jeg sier hvor jeg bor fordi jeg er redd folk skal spørre. De fleste gjør ikke det. Men det er litt ubehagelig. Kunne bodd et annet sted med lavere boligpriser, men trives der jeg bor. Jeg har det fint. Anonymkode: 5f7d7...c40 Det er lov å svare frekt til sånne frekke personer. Mind ya fucking business er godt svar! Anonymkode: 2b528...2d2 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Du kan be dem om å utdype hva de mener. Anonymkode: edb18...e94 31
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Kan du ikke bare si det du skriver her da, at du fikk hjelp av foreldre og derfor fikk råd? Må da være et minimalt problem. Anonymkode: a2939...810 33
Pia Sofia Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan be dem om å utdype hva de mener. Anonymkode: edb18...e94 Enig i dette. Og si at det er prioriteringer? 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Dette har jeg også blitt spurt om siden jeg bor i hus intet av villaområdene i Oslo og er ufør. Da pleier jeg bare å svare med at det har ikke de noe med. Anonymkode: 8d678...750 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en helt vanlig jobb med vanlig inntekt. Bor i et attraktivt område i Oslo. Av og til spør folk hvordan jeg har råd til å bo der. Var til og med på jobbintervju for noen år siden da jeg ikke hadde jobb, og ble spurt om hvordan jeg hadde råd til å bo et sånt sted. Som om jeg var kriminell.😧. Jeg bor der jeg bor av ulike grunner. Har kommet greit ut av det økonomisk takket være snille foreldre. Føler meg ukomfortabel når jeg sier hvor jeg bor fordi jeg er redd folk skal spørre. De fleste gjør ikke det. Men det er litt ubehagelig. Kunne bodd et annet sted med lavere boligpriser, men trives der jeg bor. Jeg har det fint. Anonymkode: 5f7d7...c40 "fordi mamma og pappa betaler for fornøyelsen" Ikke rart du synes det er ubehagelig og si, men æres den som æres bør. Anonymkode: 5291c...6bd 27
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, Pia Sofia skrev: Enig i dette. Og si at det er prioriteringer? "Prioriteringer" å bo i et dyrt strøk i Oslo? Så alle kan bare prioritere litt bedre, så har de råd til en leilighet i Bygdøy Allé? Skjønner ikke hvorfor nordmenn er så ekstremt redd for å være ærlig om økonomiske ting. "Jeg fikk hjelp av foreldre". Det er sannheten. Hva er galt med å si ting som de er, og tørre å stå for det? Anonymkode: a2939...810 19
Daria Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Prioriteringer" å bo i et dyrt strøk i Oslo? Så alle kan bare prioritere litt bedre, så har de råd til en leilighet i Bygdøy Allé? Skjønner ikke hvorfor nordmenn er så ekstremt redd for å være ærlig om økonomiske ting. "Jeg fikk hjelp av foreldre". Det er sannheten. Hva er galt med å si ting som de er, og tørre å stå for det? Anonymkode: a2939...810 Hvorfor skal jeg trenge å "stå for" mine økonomiske forhold til enhver som føler for å grave i ting de ikke har noe med? Jeg er litt i samme situasjon som TS, med en adresse det ikke er åpenbart at jeg har råd til med min jobb, og hvorhvidt det skyldes arv, foreldrehjelp, lottogevinst eller at jeg driver med aksjespekulasjon på si er min sak. 28
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare smil og si: «Det går fint» Anonymkode: 291e5...804 Jeg likte denne. Du svarer korrekt og "bokstavelig" på "hvordan". Du avskjærer videre spørsmål. Du får den som spør til å innse at han/hun var litt frekk, og føle seg litt dum. Samtidig som du er høflig og vennlig. "Dumt svar på dumt spørsmål", på en måte. Anonymkode: 6ecb8...05c 30
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor nordmenn er så ekstremt redd for å være ærlig om økonomiske ting. "Jeg fikk hjelp av foreldre". Det er sannheten. Hva er galt med å si ting som de er, og tørre å stå for det? Anonymkode: a2939...810 Jeg har en dyr leilighet med middels inntekt fordi jeg arvet penger tidlig. Jeg arvet penger tidlig fordi faren min døde veldig tidlig. Og da hans foreldre også gikk bort, lenge før de burde, så arvet jeg og min bror dem. Når noen er frekke nok til å spørre hvordan jeg har råd til leiligheten min, hender det jeg legger ut om det. Jeg sier at pappa døde, og legger til "lurer du på hva slags kreft det var?". For de føler jo at dette er informasjon de skal ha. Da blir de som oftest flaue og spør ikke mer. Men det er klart at noen ganger gidder jeg ikke legge ut detaljene om alt dette. Og det er ikke noe jeg føler at jeg skulle heller. Så da sier jeg bare "jeg klarer meg fint". Anonymkode: 3ef5e...738 15
Pia Sofia Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Prioriteringer" å bo i et dyrt strøk i Oslo? Så alle kan bare prioritere litt bedre, så har de råd til en leilighet i Bygdøy Allé? Skjønner ikke hvorfor nordmenn er så ekstremt redd for å være ærlig om økonomiske ting. "Jeg fikk hjelp av foreldre". Det er sannheten. Hva er galt med å si ting som de er, og tørre å stå for det? Anonymkode: a2939...810 Alle kan såklart ikke det, men hvis man hverken har bil, snuser, shopper eller bruker mye på sånt som andre bruker penger på, så kan man ofte få råd til ting som de andre ikke skjønner. 7
Leo Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 Og jeg slutter aldri å forundre meg over hvor dårlig oppdratt noen tydeligvis er! Slike ting spør man jo bare ikke om og spesielt ikke noen man ikke kjenner svært godt! Jeg ville nok bare ha sett på den som spør og hevet øyenbrynene uten å svare. 11
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 Tja, jeg svarer som sant er, at jeg prioriterer å bo nært jobb og ikke bruke timesvis på pendling og halve lønnen på bil og bompenger. Bor veldig sentralt og nært jobb, i en leilighet som nok koster like mye eller mer enn de fleste kollegene mine sine perifere hus. Når folk lurer på hvordan jeg fått råd til det, så er svaret nettopp prioriteringer. Jeg kunne bodd utenfor sentrum og tatt bil til jobb (buss er vanskelig pga arbeidstidene), men når jeg legger sammen utgifter til bil, forsikring, service, verditap, bompenger, bensin og parkeringsavgift på jobb, så kommer jeg fort opp i 4500-5000 pr mnd, som jeg nå heller betaler ned på lånet. Men folk snoker voldsomt. Anonymkode: ecb61...449 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Har en helt vanlig jobb med vanlig inntekt. Bor i et attraktivt område i Oslo. Av og til spør folk hvordan jeg har råd til å bo der. Var til og med på jobbintervju for noen år siden da jeg ikke hadde jobb, og ble spurt om hvordan jeg hadde råd til å bo et sånt sted. Som om jeg var kriminell.😧. Jeg bor der jeg bor av ulike grunner. Har kommet greit ut av det økonomisk takket være snille foreldre. Føler meg ukomfortabel når jeg sier hvor jeg bor fordi jeg er redd folk skal spørre. De fleste gjør ikke det. Men det er litt ubehagelig. Kunne bodd et annet sted med lavere boligpriser, men trives der jeg bor. Jeg har det fint. Anonymkode: 5f7d7...c40 Du greier ikke forklare hvorfor du bor der anonymt en gang... Kan det hende du synes det er ubehagelig at folk spør fordi grunnen til at du kan bo der ikke er helt stueren? Å bare svare "arv" bør jo holde for de fleste? Anonymkode: 78d9e...e77 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå