AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Del Skrevet 8. august 2020 Jeg spiser ingefæren slik den er. Og drikker gurkemeie pulver. Men vurderer å spise gurkemeie slik den er, den som ligner ingefæren. Er det forskjell? Anonymkode: 5c2a5...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Del Skrevet 8. august 2020 Jeg sakser fra den andre tråden din: Den gule fargen i gurkemeie kommer av kurkumin. Det påstås at dette stoffet er sunt for oss, men det er over 100 kontrollerte studier som har prøvd å bevise at dette stoffet faktisk er sunt for oss og ingen har klart å bevise det. Kanskje fordi det motsatte er riktig? Hold deg borte fra gurkemeie, eller i alle fall bruk det i normale mengder. Ikke finn på å bruke det som kosttilskudd i alle fall. Anonymkode: b9bf3...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Del Skrevet 8. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sakser fra den andre tråden din: Den gule fargen i gurkemeie kommer av kurkumin. Det påstås at dette stoffet er sunt for oss, men det er over 100 kontrollerte studier som har prøvd å bevise at dette stoffet faktisk er sunt for oss og ingen har klart å bevise det. Kanskje fordi det motsatte er riktig? Hold deg borte fra gurkemeie, eller i alle fall bruk det i normale mengder. Ikke finn på å bruke det som kosttilskudd i alle fall. Anonymkode: b9bf3...fe5 Leser bare positivt om det jeg! Har de bevist at det er usunt da? Jeg sov bedre etter jeg har begynt å innta det! Anonymkode: 5c2a5...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Del Skrevet 8. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser bare positivt om det jeg! Har de bevist at det er usunt da? Jeg sov bedre etter jeg har begynt å innta det! Anonymkode: 5c2a5...573 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28074653/ Sitat Curcumin has recently been classified as both a PAINS (pan-assay interference compounds) and an IMPS (invalid metabolic panaceas) candidate. The likely false activity of curcumin in vitro and in vivo has resulted in >120 clinical trials of curcuminoids against several diseases. No double-blinded, placebo controlled clinical trial of curcumin has been successful. This manuscript reviews the essential medicinal chemistry of curcumin and provides evidence that curcumin is an unstable, reactive, nonbioavailable compound and, therefore, a highly improbable lead. Over 120 studier der verken forsøkspersonene eller forskerne vet om de får kurkumin eller placebo, har ALDRI vist noen positiv effekt av kurkumin. I naturlig form er det kanskje bare litt skadelig, men i piller legger de til stoffer som hemmer renselsesprosessen i kroppen slik at vi skal ta opp mer kurkumin som ikke har vist å ha noen positiv effekt, men de andre stoffene er bevist å ha en skadelig effekt. Du kan også se hva en lege som er veldig oppdatert på helse og kosthold sier om kurkumin her: Men man skal ikke kimse av placebo altså. Men det er nok ikke gurkemeie som har hatt noen positiv effekt hos deg. Anonymkode: b9bf3...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Del Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28074653/ Over 120 studier der verken forsøkspersonene eller forskerne vet om de får kurkumin eller placebo, har ALDRI vist noen positiv effekt av kurkumin. I naturlig form er det kanskje bare litt skadelig, men i piller legger de til stoffer som hemmer renselsesprosessen i kroppen slik at vi skal ta opp mer kurkumin som ikke har vist å ha noen positiv effekt, men de andre stoffene er bevist å ha en skadelig effekt. Du kan også se hva en lege som er veldig oppdatert på helse og kosthold sier om kurkumin her: Men man skal ikke kimse av placebo altså. Men det er nok ikke gurkemeie som har hatt noen positiv effekt hos deg. Anonymkode: b9bf3...fe5 Jeg drakk det ikke for å sove. Jeg måtte bare ha noe annet enn kaffe. Så fikk jeg sove så godt Anonymkode: 5c2a5...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Del Skrevet 8. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drakk det ikke for å sove. Jeg måtte bare ha noe annet enn kaffe. Så fikk jeg sove så godt Anonymkode: 5c2a5...573 Hvis du erstattet kaffe med gurkemeie på kvelden var det nok heller fraværet av kaffe som gjorde susen. Anbefaler vann neste gang. Anonymkode: b9bf3...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå