Gjest Nurbi Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Hva slags erfaringer har dere når det gjelder å gå rett fra et forhold til et annet? Er sammen med en gutt nå som det kommer til å bli slutt med. Mye fordi jeg er forelsket i en annen. (Men ikke bare derfor) Kan ikke vente til jeg er fri til å bli bedre kjent med denne forelskelsen uten å måtte tenke på kjæresten. Har egentlig lyst til å bli sammen med ham så fort det er slutt. Vet at det ikke er lurt.. Men nå er jeg for tåkete i hodet av forelskelse at jeg ikke klarer å skjønne hvorfor! Kan noen prente inn i hodet mitt hvorfor det ikke er lurt å hoppe rett fra et forhold til et annet?
Tiit Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Off, den er vanskelig... Men kanskje det er slik at du trenger litt tid til å tenke deg om i ro og mak. Finne ut hva som gikk galt sist, feks? Eller ta hensyn til sitt eget rykte.... (om du bor på en liten plass). Har ikke vært der, så jeg vet faktisk ikke hva jeg snakker om..... Men uansett; forelskelsens rus er deilig.
Gjest Nickløs Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Kommer litt an på hvilket forhold det er snakk om.. Er dere unge, ingen barn inne i bildet, og heller ikke særlig sviger-forhold og familiebånd, er det vel egentlig desse to grunnene jeg tenker på: 1. Av respekt for han og det dere hadde kan det være greit å vente litt. Det føles vel ofte litt sårende når den man har elsket løper videre med en gang uten å se seg tilbake.. 2. for din egen del, å være sikker på at du gjør det rette med å gå fra han. Kanskje du får uventede følelser for han og det forholdet dere hadde når du plutselig ikke har han lenger. Isåfall e det greiest å oppdage dette før en har rotet seg borti noe nytt... Er det et langt, seriøst forhold med barn i bildet og famileibånd, er det så absolutt flere og større grunner til å være litt for seg selv og tenke gjennom alt. I mitt tilfelle var det den siste kategorien som gjaldt, og det at jeg ikke fikk gå igjennom "sørgeprosessen" (som de fleste nok får selv om forholdet bør avsluttes) før jeg traf en annen, ødela faktisk mye i det nye forholdet...
Gjest ikkeinnloggetnå... Skrevet 2. august 2005 #4 Skrevet 2. august 2005 Var i samme situasjon for et år siden.. Jeg var aldri helt fornøyd med forholdet, men slo ikke opp av mange teite grunner.. Så traff jeg Mannen og skjlnte at jeg aldri hadde vært forelsket i nr 1.. Jeg klarte elvfølgelig å kysse Mannen før det ble slutt (akkurat DET var teit, og jeg angrer litt..) men da gikk det ikke så lenge før jeg slo opp.. Da tok det èn uke før jeg var på dealern med Mannen og etter n uke var vi sammen.. Men for meg var det bare aldri et alternativ en gang. Visste med en gang jeg så Mannen at han var min make og ingenting kom til å stoppe det.. Nr 1 fikk aldri vite at jeg var "utro" èn gang, og jeg fortalte heller ikke at det var en annen som var grunnen til bruddet - noe jeg er glad for, tror det hadde blitt litt mye.. Mannen på sin side var ganske skeptisk til å innlede et seriøst forhold i begynnelsen - jeg må jo ha virket som en som bare dumpet med en gang noe bedre dukket opp, men han skjønte fort at det var ekte kjærlighet så det gikk fint. Vi er fremdeles sammen og har det bedre og bedre hver dag Samtidig så er det et litt "ømt" tema både å fortelle andre og når vi snakker sammen om hvordan vi ble sammen og sånn.. "overlapping" er liksom lit "bad"...
inar Skrevet 2. august 2005 #5 Skrevet 2. august 2005 Hopp i det!!! If its ment to be, its ment to be. Har selv erfaring, og har ikke angret.
Arkana Skrevet 2. august 2005 #6 Skrevet 2. august 2005 Det kommer nok litt an på hvordan det første forholdet var, og hvor lenge det varte. Jeg ville nok ikke hoppet fra et 7 år gammelt samboerforhold og rett inn i et annet. Men jeg har hoppet fra et 5 mnd gammelt forhold og rett inn i et annet, og vi er forøvrig fremdeles sammen nå 6 år etter.
Gjest Nurbi Skrevet 2. august 2005 #7 Skrevet 2. august 2005 Vi har vært sammen litt over et år. Tror også det er best med en pause å komme seg på. Hvor lenge er realistisk? Måned? Kan kanskje ikke regnes ut, er nok individuelt. Jeg er bare så ivrig! Og stadig like forelsket.
Gjest Nurbi Skrevet 2. august 2005 #8 Skrevet 2. august 2005 Forresten, Inar: Tusen takk for digg innlegg. Er jo akkurat det jeg vil høre! Kan du fortelle meg litt om hvordan det gikk? Hvor lenge hadde du vært sammen med fyren? Gikk det helt greit å legge det gamle forholdet bak seg fra dag 1?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå