AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg har vært hjemme med barn siden 2012, og ønsker å søke arbeid. Er det noen tips til hvor jeg kan søke og likevel få arbeid? Tusen takk Anonymkode: 2020c...990
kinni Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Har du noen utdanning og erfaring fra før? Hvis du har erfaring fra tidligere arbeidsplasser så kan det være lurt å søke i samme bransje. Husk å skriv at du har vært hjemmeværende mamma for barna dine, slik at arbeidsgivere ikke tenker det er pga sykdom
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 8 minutter siden, kinni skrev: Har du noen utdanning og erfaring fra før? Hvis du har erfaring fra tidligere arbeidsplasser så kan det være lurt å søke i samme bransje. Husk å skriv at du har vært hjemmeværende mamma for barna dine, slik at arbeidsgivere ikke tenker det er pga sykdom Jeg har arbeidet i butikk før. Jeg har studert historie bachelorgrad for noen år siden, men tror ikke det gir meg relevant arbeid😂 Jeg vil gjerne studere mer senere, men trenger å tjene penger nå. Tusen takk for råd, du mener det er verre for de å være syk enn hjemmeværende? Jeg trodde omvendt, så det er fint å vite. Anonymkode: 2020c...990
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Det viktigste her er at det kommer frem at du har valgt å være hjemmeværende med småbarn siden 2012. Som arbeidsgiver styrer jeg unna de som har vært utenfor arbeidslivet i mange år fordi jeg blir redd for at det er alvorlige problemer inn i bildet som rus, oppsigelser, sykdom etc. Å være hjemmeværende med barn derimot anser jeg ikke som noe problem. Anonymkode: 46671...248 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste her er at det kommer frem at du har valgt å være hjemmeværende med småbarn siden 2012. Som arbeidsgiver styrer jeg unna de som har vært utenfor arbeidslivet i mange år fordi jeg blir redd for at det er alvorlige problemer inn i bildet som rus, oppsigelser, sykdom etc. Å være hjemmeværende med barn derimot anser jeg ikke som noe problem. Anonymkode: 46671...248 Det var godt å høre Som sagt jeg forventer å måtte starte på bunn med vikarstillinger og tilkalling frem til jeg har mer nye referanser enn fra så lenge siden. Det sier seg selv Forhåpentligvis vil det "hullet" miste betydning etterhvert som jeg har mer fersk erfaring, tror du det? Anonymkode: 2020c...990
kinni Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Når det gjelder hullet i CV så kan du skrive at du har vært hjemmeværende med småbarn å ta vare på. Når du får mer erfaring så vil ikke arbeidsgiver lengre bry seg om det ''hullet''. Kanskje du kan prøve bemanningsbyråer i første omgang
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Prøv vikarbyråer, og søk ordinære jobber ved siden av. Hos min tidligere arbeidsgiver ansatte vi ei dame uten høyere utdannelse som hadde vært hjemmeværende og ute av arbeidslivet i 15 år (hun hadde 5-6 barn, tror jeg). Det var en arbeidsplass der de alltid har interessenter med mastergrad til alle type stillinger, men dette var i utgangspunktet en ganske enkel jobb, så sjefen fokuserte på personlige egenskaper. Hun var stabil, omgjengelig og kunne multitaske, så hun var godt egnet på grunnlag av personlige egenskaper. Hun fikk jobben, og det virker som hun har vokst enormt. I dag har hun mye tillit, og mer kompliserte arbeidsoppgaver enn da hun begynte. Hun er et av de triveligste, rauseste og mest ryddige menneskene jeg har møtt gjennom mine år i arbeidslivet. Det er selvsagt vanskeligere å få jobb med et hull i CV’en, men i noen type stillinger er arbeidsgiver mer interessert i hvem du er enn hva du har på CV’en. Dersom jeg var deg, ville ha forsøkt å søke resepsjonist, kontormedarbeider og ulike jobber innenfor kundeservice. Anonymkode: 85a95...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå