AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg har slitt med angst og depresjoner omtrent hele livet, og har dermed aldri virkelig fått starta voksenlivet ordentlig. Er 30 år gammel og har f.eks. aldri hatt fast jobb, kun tilkalling med store hull i CV. Jeg begynner å bli mye bedre nå, og mistenker at når jeg kommer i gang ordentlig med et eller annet, vil også mestringsfølelsen vokse. Men er det mulig? Har så inderlig lyst til å jobbe fullt, ta utdannelse, kjøpe hus, ta lappen.. Alle de tingene alle andre gjorde for 10 år siden Anonymkode: b0ef0...6aa 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Samme bås som deg, men 23 år Anonymkode: 3c4b1...5b5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme bås som deg, men 23 år Anonymkode: 3c4b1...5b5 23 er ingenting, ikke la det gå så lang tid som meg Anonymkode: b0ef0...6aa 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Det er ikke for sent, første bud er utdannelse. Hva har du fullført fra før? Antar at du ikke har tatt høyere utdannelse, men har du fullført VGS? Hvis du ikke har det, så ville jeg egentlig fokusert på å gjøre det først, da det er en grunnleggende nøkkel til både videre utdanning og arbeidsliv. Anonymkode: 34c25...838 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Sats på drømmen din. Du har et helt vanlig og fornuftig ønske. Sett delmål, snakk opp deg selv, ha tro på deg selv. Anonymkode: cb54c...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med angst og depresjoner omtrent hele livet, og har dermed aldri virkelig fått starta voksenlivet ordentlig. Er 30 år gammel og har f.eks. aldri hatt fast jobb, kun tilkalling med store hull i CV. Jeg begynner å bli mye bedre nå, og mistenker at når jeg kommer i gang ordentlig med et eller annet, vil også mestringsfølelsen vokse. Men er det mulig? Har så inderlig lyst til å jobbe fullt, ta utdannelse, kjøpe hus, ta lappen.. Alle de tingene alle andre gjorde for 10 år siden Anonymkode: b0ef0...6aa Jeg gjorde det da jeg var 38, ikke angret et sekund Anonymkode: aae93...a5e 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 30 er ungt. Sett i gang. Ta utdannelse. Academic work academy tilbyr utdannelse og garanterer jobb innen programmering hvis du består testen. I.e. kan lære fort. Anonymkode: 20de1...4f8 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Sliter veldig med samme selv. Syk i mesteparten av tjueårene, vil inn i arbeidslivet nå. Har høyere utdannelse, og sender hundrevis av søknader, men får veldig sjelden intervjuer. Anonymkode: 83c8a...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg er 32 og skal starte på en bachelor nå. Jeg håper virkelig jeg får meg en vanlig fulltidsjobb i fremtiden, men tenker at utdannelse skal på plass nå først. Vi må jo bare prøve, og krysse fingrene for at ting ordner seg til slutt. Anonymkode: ec4d0...62d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg er 32 og skal starte på en bachelor nå. Jeg håper virkelig jeg får meg en vanlig fulltidsjobb i fremtiden, men tenker at utdannelse skal på plass nå først. Vi må jo bare prøve, og krysse fingrene for at ting ordner seg til slutt. Anonymkode: ec4d0...62d Hva skal du utdanne deg innen? Anonymkode: b0ef0...6aa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Tror det er tilnærmet umulig. Har du ikke hatt noe arbeid før fylte 30 er du så godt som dømt til arbeidsledighet livet ut. Anonymkode: 8f512...20a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er tilnærmet umulig. Har du ikke hatt noe arbeid før fylte 30 er du så godt som dømt til arbeidsledighet livet ut. Anonymkode: 8f512...20a Bare 40 år igjen i arbeidslivet.... Anonymkode: 6bd96...d1a 5
Loff77 Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er tilnærmet umulig. Har du ikke hatt noe arbeid før fylte 30 er du så godt som dømt til arbeidsledighet livet ut. Anonymkode: 8f512...20a Tullprat, de som ikke vil får selvfølgelig ikke jobb Endret 9. august 2020 av Loff77 3
Loff77 Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med angst og depresjoner omtrent hele livet, og har dermed aldri virkelig fått starta voksenlivet ordentlig. Er 30 år gammel og har f.eks. aldri hatt fast jobb, kun tilkalling med store hull i CV. Jeg begynner å bli mye bedre nå, og mistenker at når jeg kommer i gang ordentlig med et eller annet, vil også mestringsfølelsen vokse. Men er det mulig? Har så inderlig lyst til å jobbe fullt, ta utdannelse, kjøpe hus, ta lappen.. Alle de tingene alle andre gjorde for 10 år siden Anonymkode: b0ef0...6aa Ja kjør på du er ung! 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er tilnærmet umulig. Har du ikke hatt noe arbeid før fylte 30 er du så godt som dømt til arbeidsledighet livet ut. Anonymkode: 8f512...20a Fullstendig feil. Mange som tar høyere utdanning er jo ikke ferdig utdannet før de er nærmere 30 og starter da på yrkeslivet. Hva slags bakgrunn har du for å skrive dette? Får du glede av å ta framtidshåpet fra andre? Anonymkode: 0506c...f0c 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er tilnærmet umulig. Har du ikke hatt noe arbeid før fylte 30 er du så godt som dømt til arbeidsledighet livet ut. Anonymkode: 8f512...20a lol!! hvilken stein lever du under? Anonymkode: aae93...a5e 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Du er jo bare 30. Selvfølgelig får du det til hvis du vil! En jeg kjenner startet ikke livet før han var over 40. Når ballen først begynner å rulle tar det overasskende kjapp tid før ting begynner å falle på plass. Ekstremt mye kan skje bare på et år. Kanskje allerede til neste år har du fått lappen og startet utdannelse? Samtidig så er det viktig å være realistisk (uten å bli pessimistisk). Hvis du vil komme deg inn i arbeidslivet igjen må du regne med å jobbe for det, for det er ikke lett for noen av oss. Uansett utdannelse eller cv-hull. Min kompis på 40 + startet fra bunnen av. Som tilkallingsvikar i butikk. Akkurat slik man ville gjort hvis man var 18. Så jobbet han seg gradvis oppover. Fikk gode referanser. Tok litt ekstra utdannelse. Vipps så var han fast ansatt med god lønn. Han var også ærlig om sin fortid med alle sine arbeidsgivere. Det tror jeg var selve nøkkelen inn i arbeidslivet for hans del. Ærlighet, åpenhet og det at han gikk inn for å bevise at han var en god arbeider man kunne stole på. Hvis du skal ta utdannelse så ta det innen et felt du er garantert å få jobb innen. Helse f.eks? Har selv venninner som har vimset mye i 20-årene. Gjerne kastet bort penger på utdannelser de ikke hadde bruk for og satt seg selv i mye gjeld. For så å endelig finne den rette veien da de var 30 +. Vil ikke akkurat si at det er en bedre posisjon å være i enn der du er. Lykke til! Anonymkode: e2fd8...4c8 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 På 8.8.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med angst og depresjoner omtrent hele livet, og har dermed aldri virkelig fått starta voksenlivet ordentlig. Er 30 år gammel og har f.eks. aldri hatt fast jobb, kun tilkalling med store hull i CV. Jeg begynner å bli mye bedre nå, og mistenker at når jeg kommer i gang ordentlig med et eller annet, vil også mestringsfølelsen vokse. Men er det mulig? Har så inderlig lyst til å jobbe fullt, ta utdannelse, kjøpe hus, ta lappen.. Alle de tingene alle andre gjorde for 10 år siden Anonymkode: b0ef0...6aa Hei! Jeg syns dette er utrolig flott å lese. Når du har inderlig lyst, så er du halvveis der! 👏 Det viktigste du kan gjøre er å sikre støtte rundt deg mot målene dine! Venner, bekjente, og gjerne karriereveiledning / NAV om det er ok person. Heier på deg. PS: hadde selv 5 år utenfor arbeidslivet pga psykisk sykdom mellom 30 og 40 år. Jeg anbefaler åpenhet og ærlighet, og arbeidstrening gjennom NAV hos en arbeidsgiver du kan tenke deg. For meg ble arbeidstrening til et vikariat og etterhvert fast jobb Anonymkode: 35f01...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Bare 40 år igjen i arbeidslivet.... Anonymkode: 6bd96...d1a Noen pensjonerer seg tidligere enn andre som politi. Ikke sikkert alle jobber til de er 70 år. Når er over 60 år kommer ofte helseplager. Ikkelett for alle over 60 stå i tungt fysiske yrker over den alderen. Anonymkode: 8f512...20a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: lol!! hvilken stein lever du under? Anonymkode: aae93...a5e Ingen? Jeg snakker av erfaring. Jeg har selv aldri vært i arbeid , men vil gjerne ha og være. Gitt opp og søke for greie bruke tid på det når ikke får? Skal jeg holde på å søke mer jobb nå,blir jeg tilnærmet deprimert og tar heller livet av meg. Da fokuserer jeg heller på det som gir meg glede som egne hobbyer og interesser. Ikke alle er ment til å ha jobb. For noen er livskvalitet og fokusere fullt og helt på fritidsaktiviteter. Anonymkode: 8f512...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå