Gå til innhold

Hva kan huseier trekke for i depositum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen skrapemerker på veggen, i tillegg er ene hengslet på stekeovnsdøren løsnet. Dette er en gammel stekeovn og ikke noe jeg har ødelagt, den løsnet av seg selv og hengslet er falt ut av «sporet» det skal være i. Kan jeg trekkes for dette? 

Anonymkode: 2768b...6f7

AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: 14dbc...220

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er normal brukslitasje, ikke noe du skal erstatte, og da kan det ikke trekkes fra depositum

Anonymkode: c1808...bad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver er normal brukslitasje, ikke noe du skal erstatte, og da kan det ikke trekkes fra depositum

Anonymkode: c1808...bad

Takk for svar 😊 Han er veldig sær og slår seg ofte vrang, men om han skriver til banken at han holder tilbake pengene pga eksmepel merke på vegg vil banken da godta dette?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Han er veldig sær og slår seg ofte vrang, men om han skriver til banken at han holder tilbake pengene pga eksmepel merke på vegg vil banken da godta dette?

Skrapemerker på veggen er IKKE normal bruksslitasje. Hvordan er det mulig å skrape opp veggene? Ja han kan trekke deg i depositum for dette. Gulv, benk, lister, dører; små bruksmerker JA. På vegger? Da har du ikke vært tilstrekkelig aktsom!

Anonymkode: dfa7a...812

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde drukket alt, maling til vegg, vet du hvor mye sånt koster ? Stakkars utleier som må fikse alt dette. Har du hatt disco eller?

Anonymkode: dbbc1...1ee

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen skrapemerker på veggen, i tillegg er ene hengslet på stekeovnsdøren løsnet. Dette er en gammel stekeovn og ikke noe jeg har ødelagt, den løsnet av seg selv og hengslet er falt ut av «sporet» det skal være i. Kan jeg trekkes for dette? 

Jeg mistet halv parten av depositumet mitt for en del år siden pga jeg hadde vasket gulvet skeivt som førte til at det skapte boble under gulvet. I etter tid så fikk jeg vite at gulvet var ødelagt FØR jeg hadde i flyttet inn, men at husverten hadde prøvd å skjule det med å lime gulvet. Derfor tar jeg alltid bilder FØR jeg flytter inn og går over leiligheten med husverten slik, at det blir notert ned fra husverten hva som må fikses på før jeg gjorde leiligheten til mitt hjem.

Anonymkode: 051f1...94b

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde drukket alt, maling til vegg, vet du hvor mye sånt koster ? Stakkars utleier som må fikse alt dette. Har du hatt disco eller?

Anonymkode: dbbc1...1ee

Det er snakk om noen små merker på en vegg, jeg vet ikke hvordan de er oppstått men ser ut som skrapemeker. Ett spann maling koster 200-500 kr 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Banken bestemmer ingenting, men det er regler for når depositumet kan utbetales. Les deg opp på forbrukerrådets sider.

Anonymkode: 034cc...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Kommer HELT an på veggen, det! Detmå kanskje både sparkles og males. Da kommer utgifter til sparkel, pussepapir, maskeringstape, pensel, rulle, rulleskaft, malebrett, dekkpapp, maling. Er det tapet må hele veggen tapetseres på nytt med alt det medfører av kostnader ogarbeid til fjerning av gammel tapet, sparkling, pussing, lim, rulle, rulleskaft, dekkpapp, tapet. Er du riktig uheldig er tapeten utgått fra sortimentet og hele rommet må tapetseres på nytt. Skikkelig utstyr til jobben er heller ikke billig. Kan hende har ikke utleier forutsetninger for å gjøre dette selv, og må leie inn arbeidskraft. Han kan også ta timesbetaling for å gjøre det selv. Så å tro at du slipper unna med 3 l Lady vegg 10 på tilbud til 199,- er jeg ikke så sikker på. Er ingen håndtverker selv, så det kan godt hende det trengs mer utstyr enn det jeg allerede har listet opp. Arbeidet kan også medføre at utleier ikke får leieinntekter for x ant dager dette arbeidet tar, og dette kan han kreve deg for. 
Så... det lønner seg å ikke ramponere leieobjektet....

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer HELT an på veggen, det! Detmå kanskje både sparkles og males. Da kommer utgifter til sparkel, pussepapir, maskeringstape, pensel, rulle, rulleskaft, malebrett, dekkpapp, maling. Er det tapet må hele veggen tapetseres på nytt med alt det medfører av kostnader ogarbeid til fjerning av gammel tapet, sparkling, pussing, lim, rulle, rulleskaft, dekkpapp, tapet. Er du riktig uheldig er tapeten utgått fra sortimentet og hele rommet må tapetseres på nytt. Skikkelig utstyr til jobben er heller ikke billig. Kan hende har ikke utleier forutsetninger for å gjøre dette selv, og må leie inn arbeidskraft. Han kan også ta timesbetaling for å gjøre det selv. Så å tro at du slipper unna med 3 l Lady vegg 10 på tilbud til 199,- er jeg ikke så sikker på. Er ingen håndtverker selv, så det kan godt hende det trengs mer utstyr enn det jeg allerede har listet opp. Arbeidet kan også medføre at utleier ikke får leieinntekter for x ant dager dette arbeidet tar, og dette kan han kreve deg for. 
Så... det lønner seg å ikke ramponere leieobjektet....

Oi, du må være en forferdelig utleier. Er snakk om bitte små riper på en gipsvegg. Har ikke ramponert (for ett ord) noen ting, aner ikke hvordan de er oppstått. Leiligheten er i så dårlig standard at jeg har fått minsket oppsigelsestiden for huseiere ikke gidder å ordne noen ting, så han er det ikke synd i

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi, du må være en forferdelig utleier. Er snakk om bitte små riper på en gipsvegg. Har ikke ramponert (for ett ord) noen ting, aner ikke hvordan de er oppstått. Leiligheten er i så dårlig standard at jeg har fått minsket oppsigelsestiden for huseiere ikke gidder å ordne noen ting, så han er det ikke synd i

Kan det være at det var dårlig malt fra før? Jeg har opplevd dette her jeg bor nå..riper bare jeg ser på veggen omtrent. Når det er sagt, jeg maler over før jeg snart skal flytte..

Anonymkode: 162f7...45f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...