AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Det kommer stadig i stormende styrke drama rundt el sparkesykkel uten at det er finnes nødvendige tiltak som kan gjøres her og nå, men som det heter så fint må redegjøres først for å sette en effektiv orden rundt saken, fra politisk hold. - Det siste jeg har hørt vedrørende det er at person mistet bil førerkortet sitt ved å kjøre med el sparkesykkel på rødt lys som dessverre endte med også at "syklisten" ble påkjørt, og som var medvirkende årsak at personen i dag uten førerkort tilgjengelig. For mange er dette ikke tema der mange bor, men for de som bor i en by er det annerledes. Hva er det rareste du har sett med de som både benytter el sparkesykkel og som jeg tror er det mest irriterende momentet er hvor dem blir parkert. Hva vil du anbefale skal gjøres? hva vil bidra at el-sparkesykkel en gang for alle kan bli akseptert og være velkommen i samfunnet. Eller er det aktører-ene som har gjort i stand el sparkesykkelpark som er medvirkende årsak for deres hovmodighet? Anonymkode: fc11f...355
ella_b Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 (endret) Jeg elsker elsparkesykler. Det er frustrerende med mennesker som ikke tar hensyn til andre når de bruker de, men det er også ufattelig frustrerende med byer som tilrettelegges kun for bilister (e.g. Bergen). Forhåpentligvis får vi ikke bare mer regler for bruk etterhvert, men også bedre infrastruktur, slik at andre enn bilister kan ferdes trygt og forsvarlig i byen. Endret 8. august 2020 av ella_b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 På en skala fra 1-10 - 11. For det første bør det bli totalforbud mot kjøring på fortau. Motoriserte kjøretøy har ikke noe blant gående å gjøre. For det andre bør det kjøres informasjonskampanjer om at det ikke er lov å kjøre på rødt lys. Dette gjelder både syklister og elsparkesykler. Inndragning av førerkort er et bra tiltak, men hva da med de som ikke har førerkort? Og så må det selvsagt gjøres noe med parkeringssituasjonen. Man kan jo ikke la disse ligge og slenge over alt. Hele greia var bare alt for lite gjennomtenkt da det ble innført. Jeg har sett det fungere langt bedre i andre land. Men dette er gjerne land som har en annen sykkelkultur enn alle racersyklistene her hjemme. Tror jeg nesten har til gode å se noen sykle på rødt lys i land som Nederland og Danmark. Anonymkode: 7aaa7...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det andre bør det kjøres informasjonskampanjer om at det ikke er lov å kjøre på rødt lys det bør være skilt som formidler ulovlighet med å sykle og kjøre el-sparkesykkel. Fordi det er mange som ikke har trafikkskole og forståelse for regler, men skilt vil uten vil kategoriser måte man skal krysse en vei for. Anonymkode: fc11f...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå