Gå til innhold

fortelle barnemor om graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i en situasjon der jeg har en bonusdatter på 7 år som har i lengre perioder mast om å bli storesøster.

Har funnet ut for 16 uker siden at jeg er gravid, og både jeg og barnefar tenkte å overraske 7-åringen på bursdag med dette.

Usikker på hvordan vi skal overraske bonusdatteren da hun ikke kan lese, men kom da plutselig på at kanskje den biologiske moren til 7-åringen burde få vite om graviditeten før datteren..?

Barnets mor blir veldig fort sjalu og liker meg virkelig ikke og har flere gang sagt til datteren at jeg ikke er familie (og mye annet). Har vært sammen med barnefar i 5 år (De gjorde det slutt for ca 6 års siden). (Barnemor har en ny samboer). 

Hva tenker dere?? Barnemor er en sånn type person som plutselig kan finne på å fortelle det til 7-åringen før vi gjør det.. 

Graviditeten er uplanlagt. 

Anonymkode: 5abdc...9d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det til bonusdatteren din når hum er hos dere, og ikke rett før hun skal til mora. Så hare dere god tid til spørsmål og reaksjoner hun eventuelt har. Så melder mannen din barnemora etterpå og informerer.

Anonymkode: df3e6...991

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Basert på egne erfaringer med en ex som ikke tåler trynet mitt kan jeg nesten garantere at hun vil fortelle det til datteren før dere! Men ville ikke overrasket henne på bursdagen,  det er hennes dag å synes det da på en måte tar bort fokuset fra hun. Kjøp/lag hun en tskjorte eller noe der det står hun skal bli storesøster og overrask hun en vanlig dag. 

Anonymkode: cd08c...2f2

vil ikke si at er er mora sin dag, barnet hadde bursdag for litt siden men skulle feire det senere pga corona.. Vil så gjerne overraske det som bursdagsgave da barnet har mast og mast 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte ikke om graviditetene til mor. Vi fortalte det til barnet, og han fortalte det videre til sin mor. 

Hvis mor og far hadde et godt samarbeid hadde vi kanskje handlet annerledes. 

Anonymkode: 9ea6e...200

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vil ikke si at er er mora sin dag, barnet hadde bursdag for litt siden men skulle feire det senere pga corona.. Vil så gjerne overraske det som bursdagsgave da barnet har mast og mast 🙈

din graviditet er ikke barnets bursdagsgave. la dagen hennes handle om henne.

Anonymkode: 8c870...506

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her igjen: misforstod 😂🙈🙈 trodde du mente det også var mora sin dag 

men tilbake til poenget: Barnet har mast og mast, tenkte det kunne ha vært en fin overraskelse mot slutten av dagen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

din graviditet er ikke barnets bursdagsgave. la dagen hennes handle om henne.

Anonymkode: 8c870...506

Tenkte det kunne ha vært hennes gave da barnet har mast så lenge og jeg vet hun hadde blitt kjempe glad ❤️ Hun har også feiret bursdagen sin 2 ganger på forhånd tidligere. 

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal det være noen grunn til at hun skal få vite det FØR 7-åringen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Siden du 'ikke er familie' med barnets mor, hadde jeg heller ikke følt noen form for forpliktelse til å informere henne om graviditeten. Men bonusdatter skal jo bli storesøster, og det blir nok stas for henne og hun fortjener jo å vite. Hun videreformidler nok dette til sin mor. Hvis barnemor blir sint fordi hun ikke ble informert, hadde jeg sagt at 'vi kun har informert FAMILIE foreløpig'.

Jeg ville ikke ha overrasket bonusdatter med dette i hennes bursdagsfeiring, la den handle om henne. Men en annen gang hun er med dere.

Anonymkode: c6fdc...704

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Siden du 'ikke er familie' med barnets mor, hadde jeg heller ikke følt noen form for forpliktelse til å informere henne om graviditeten. Men bonusdatter skal jo bli storesøster, og det blir nok stas for henne og hun fortjener jo å vite. Hun videreformidler nok dette til sin mor. Hvis barnemor blir sint fordi hun ikke ble informert, hadde jeg sagt at 'vi kun har informert FAMILIE foreløpig'.

Jeg ville ikke ha overrasket bonusdatter med dette i hennes bursdagsfeiring, la den handle om henne. Men en annen gang hun er med dere.

Anonymkode: c6fdc...704

Får vel overraske henne en annen dag da til tross for at hun har feiret bursdag 2 ganger tidligere ❤️🥰

er sikkert mer koselig å gjør det alene med 7-åringen også få far sende sms til barnemor 😊😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å bli storesøster er stort, så la jenta få vite det først! Så kan hun fortelle det videre til sin mor etterpå. Men ikke dra den "familie/ikke-familie-greia" noe videre. Stakkars 7-åring som blir stående midt mellom. Vær voksne der! 

Anonymkode: bcad9...9ef

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å ikke tenke på den sjalu eksen. Du og mannen din skylder ikke henne en shit. Eneste grunn til at dere må ha LITT kontakt med hun er dette barnet, ellers hadde hun vært borte og forsvunnet, glemt.

Fortell jenta det selv, så kan eksen til mannen din drite og dra, for hun må lære seg at det er alt hun er, en eks. Hun har ikke noe hun skulle sagt i forhold til dere to.

Anonymkode: 8498a...db7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjør selskap, og så når hun skal legge seg, gi henne nattkjole som står jeg skal bli storesøster. Og så les en bok on en storesøster. 

Så send sms til mor på kvelden

Anonymkode: 4e51f...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal moren ha informasjon om det som gjelder kun dere? Moren vil jo ikke bli berørt av at dere får barn! Fortell det til datteren, og så får moren heller ta det opp om hun lurer på noe. Hadde dere hatt et godt forhold hvor det var naturlig å dele, så ville det vært annerledes. 

Anonymkode: aaaa5...52d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fortell det til 7-åringen først. Pappaen kan evt sende meld til mor om det etter at dere har fortalt det til 7-åringen.

Anonymkode: af275...d34

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle mor ha noe krav om å få vite dette med en egen meddelelse, hun får jo tidsnok vite det av 7-åringen? Det nye barnet har jo ingen innvirkning på morens tilværelse.

Anonymkode: 02f99...657

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville pakket inn en liten smokk og gitt henne den morgenen etter bursdagen. Jeg ville ikke gitt en slik beskjed rett før leggetid da det kan komme litt reaksjoner. Da har dere hele morgenen og formiddagen til å prate og kose dere med nyheten:) Husk å fokusere på at nå blir dere fire i familien, at hun skal bli storesøster og hvor heldige dere er som snart har to elskede barn:) Så kan jenta fortelle det til mor når de møtes. Far er vel der på overleveringen, og kan passe på at det blir formidlet. Ingen grunn til å tro at mor skal bli sur for dette vel? Ikke bry dere om det i såfall!

Anonymkode: 9fabd...974

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv gravid, og kommer ikke til å fortelle det til faren til sønnen min. Sønnen min får vite at han skal bli storebror etter ultralyd, regner med han forteller det til sin far :)

Anonymkode: e605a...8ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For all del, ikke gjør det på dagen hennes! Selv om hun har mast og mast og mast betyr det ikke nødvendigvis at reaksjonen hennes blir slik dere hadde tenkt! Så gjør sm en over her foreslo, pakk inn en smokk og gi den til henne en annen dag!

Anonymkode: 6262c...b9d

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...