Gå til innhold

Hvor lenge skal myndighetene snakke til befolkningen med barnestemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre som har reagert på hvor infantilt myndighetene snakker til de som driter i koronareglene? Ingen må jo belære noen må skjønne! Dersom noen drar til utlandet og selvsagt kommer hjem igjen med smitte så skal vi bare forstå og være snille mot dem. Hvorfor blir vi ikke snakket til som voksne individer? Vi er en av de best utdannede nasjonene i verden, hvorfor blir vi tiltalt som om vi var tilbakestående? 

Kjenner faktisk jeg blir ganske provosert av det! 

Anonymkode: 7a164...c47

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pga det er baksiden med demokrati: selv idioter må bli hørt. 

Anonymkode: 5a20b...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Til befolkningen begynner å opptre som voksne?

Anonymkode: 43cef...55a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har for mange ‘klemmevenner’ vet du. Stakkars oppvoksende generasjon som vokser opp med dette regimet.

Anonymkode: 69f08...d68

• Liker 1
Skrevet

Det gjelder ikkje berre korona da. Helsedirektoratet ville forby pappvin, det "vi" ikkje liker gjer vi forbudt. Mange eksempler på det. Sukkeravgiften er delvis det og, samt ein økonomisk baktanke.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen andre som har reagert på hvor infantilt myndighetene snakker til de som driter i koronareglene? Ingen må jo belære noen må skjønne! Dersom noen drar til utlandet og selvsagt kommer hjem igjen med smitte så skal vi bare forstå og være snille mot dem. Hvorfor blir vi ikke snakket til som voksne individer? Vi er en av de best utdannede nasjonene i verden, hvorfor blir vi tiltalt som om vi var tilbakestående? 

Kjenner faktisk jeg blir ganske provosert av det! 

Anonymkode: 7a164...c47

På tide at de finner fram den strenge stemmen og taler i tydelige ordlag ja.

Anonymkode: 56514...cfe

• Liker 1
Skrevet

Alt annet er jo "hets" i disse dager.

Jeg tror dessverre at de landene som vanligvis er ganske kyniske og rå, vil bli "vinnerne" i denne pandemien. For corona bryr seg ikke om følelser, toneleie eller hvilket politisk parti man stemmer på. Sånn er naturen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Callisto83 skrev:

Alt annet er jo "hets" i disse dager.

Jeg tror dessverre at de landene som vanligvis er ganske kyniske og rå, vil bli "vinnerne" i denne pandemien. For corona bryr seg ikke om følelser, toneleie eller hvilket politisk parti man stemmer på. Sånn er naturen.

Enig. I enkelte situasjoner, er det en fordel med diktatur. Det blir for mye dill, her i landet. Anbefale,ikke anbefale,  tenke selv, helst ikke osv. Går ikke bra under en pandemi, blir for vanskelig, for mange som tolker, synser og føler. Tror også at landene med et litt "strammere" regime enn oss, blir vinnere i corona-kampen. Vel og merke om de også har en viss økonomi, til behandling og til å håndheve "tiltak".

Anonymkode: b1e07...044

• Liker 1
  • Opprett ny...