Gå til innhold

Ubrukte skolebøker skal selges, hvor mye avslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_studenten_*
Skrevet

Jeg er en høgskolestudent som har en del ubrukte bøker liggende, fordi jeg sluttet på et studium for å begynne på et annet. Jeg har tenkt å prøve å selge disse bøkene når skolen begynner igjen, og lurer på hvor mye jeg kan selge bøkene for. De er som sagt ubrukte og veldig fine, og lurer på om jeg kan selge dem for over halv pris eller om jeg bør sette prisen til halv pris av det jeg ga for bøkene? Er det noen som har innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve deg på litt over halv pris, men jeg hadde ikke kjøpt bøker privat til mer enn halv pris.

Skrevet

Det er vanlig å selge brukte bøker for halv pris, og selv m du ikke har brukt dem, siden du sluttet, så skal du være heldig om du får mye mer enn halv pris i alle fall.

Noen brukte bøker ser kjempebrukte ut, andre brukte bøker ser helt nye ut. Noen skriver nemlig i bøkene, da ser du jo slitt ut etterhvert, mens andre, som meg, leser boka uten at det synes noe særlig på den, inge streker, farger eller bretter. Uansett er det ganske vanlig å kjøpe/selge brukte bøker for rundt halv pris.

Men du kan jo forsøke med en høyere pris, og heller være villig til å forhandle litt?

Skrevet

Jeg har bestandig solgt mine høyskolebøker for halv pris, og jeg er av den oppfatning at de fleste andre gjør det samme. Du kan jo sikkert runde prisen opp til nærmeste 50-lapp hvis du føler for det :)

Skrevet
Jeg har bestandig solgt mine høyskolebøker for halv pris, og jeg er av den oppfatning at de fleste andre gjør det samme. Du kan jo sikkert runde prisen opp til nærmeste 50-lapp hvis du føler for det :)

Samma her. Halv pris eller liksom "enkelt" å selge.... En grei og fair pris liksom ;)

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg ville lagt meg på halv pris.

Skrevet

Er det ikke en nettside som kjøper skolebøkene dine for halv pris eller noe? Jeg minnes å huske det en plass...Du kan jo gjøre det i såfall :) Det er det jeg har planer om, men så var det bare å finne den sida da...Noen som vet?

Gjest eleven
Skrevet

brukt er brukt, uansett. Ikke forvent mere enn halv pris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...