Gå til innhold

Barnet er like vanskelig som moren var da hun var liten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feil som foreldre å fryde seg bittelitt over at barnet klager til stadighet over at datteren (barnebarnet) er like vanskelig som det moren var da hun var liten? Er akkurat de samme tingene, uten å gå i detaljer.

Anonymkode: fcc04...f43

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som er bestemoren så er det i så fall du som er opphavet til dem begge 😏

Anonymkode: 9b9de...aa6

• Liker 34
Skrevet

Fryde seg, med negativt fortegn, er ganske spesielt å gjøre ovenfor sin egen datter..

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Var jo ikke som om datteren din gjorde det med vilje? 

Er jo fullt lov å fryde seg, men håper du holder det for deg selv. 

Anonymkode: 2b7e0...b6a

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Herregud for et tåpelig kvinnemenneske du er.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil som foreldre å fryde seg bittelitt over at barnet klager til stadighet over at datteren (barnebarnet) er like vanskelig som det moren var da hun var liten? Er akkurat de samme tingene, uten å gå i detaljer.

Du kan enten fryde deg, eller så kal du gi din datter noen tips så de kan komme set bedre gjennom det enn dere gjorde (regner med du gjorde deg noen erfaringer på veien). Helt greit å godte seg litt, men husk det er barnebarnet ditt sine følelser de sliter med og barn trenger hjelp til å håndtere dem. Vær en god bestemor.  

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ikke som om datteren din gjorde det med vilje? 

Er jo fullt lov å fryde seg, men håper du holder det for deg selv. 

Anonymkode: 2b7e0...b6a

Høres ut som bestemor hadde dårlig tak på barneoppdragelsen den gangen det var aktuelt...

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra det som står skrevet i hi tenker jeg litt at bestemor hadde en del frustrasjon mot sitt eget barn da det var lite, siden det nå kjenner på skadefryd. Tenker at hun sikker gjør sitt beste.

Anonymkode: 1d24e...a0e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er gener.. gener og personlighet er sterke. Opphavet kommer jo fra deg 😅 

Anonymkode: fdb77...558

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Klart man kan det.

Hvis barnet f.eks er viltert så er på vei opp en stige hvis man ser bort 2 sek, så må fotfølges, så er det jo litt morsomt.

Hvis det er mer lakenskrekk så vil aldri sove dupp, aldri sove natt, mange oppvåkninger, så er det ikke morsomt.

Anonymkode: c7119...465

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som er bestemoren så er det i så fall du som er opphavet til dem begge 😏

Det betyr ikke at det var like krevende i generasjonen før det igjen. Husk at den vesle jenta kun har 1/4 av arvemateriale fra mormoren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fryde seg burde en jo ikke gjøre. Se på det med humor er noe annet. Komme med råd og en støttende ord er noe man kan gjøre. 

Min mann var visstnok veldig oppfinnsom og rampete når han var liten, og de syns det er veldig morsomt når vår sønn er like oppfinnsom og rampete, samtidig gir de og inntrykk at de skjønner godt hvordan vi har det nå, og at vi er litt svette inninellom. 

Anonymkode: 014f0...f68

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som moren min. Jeg har en datter med sterk ADHD, moren min fryder seg over at min oppførsel i barndommen ikke var 'hennes skyld'. Jeg selv fikk diagnosen etter datteren min. 

Anonymkode: ef3dc...1d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså.... hvor skal man starte.

Du fryder deg over at datteren din har det vanskelig? De aller fleste foreldre ønsker faktisk det beste for barna, uansett alder.

Så din datter får ikke støtte i en vanskelig foreldreperiode, hun får skadefro? Du er bestemoren from hell.

Anonymkode: 3e4ff...4ee

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

En bestemor som fryder  seg har sikkert en gang vært en mor til besvær. Jeg håper dine avkom får psykologisk hjelp som kan veilede og gi dem styrke til å ta avstand til deg.

Anonymkode: aa63c...20a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mamma sier at "du får ikke glemme at kua var kalv engang" kommer gjerne når jeg klager over at barna er umulige. 

Anonymkode: 2d772...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke at det var like krevende i generasjonen før det igjen. Husk at den vesle jenta kun har 1/4 av arvemateriale fra mormoren.

Og det bør hun antageligvis være glad for 😛

Anonymkode: 03940...89a

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt merkverdig å "fryde" seg ja..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fryde seg er vel litt feil å gjøre. Jeg var på mange måter krevende som barn. Veldig sterk personlighet. Datteren min har også en sterk personlighet, i følge min mor enda mer «ekstrem» enn meg. Så hun påpeker det til stadighet, men fryde seg gjør hun ikke. Synst vel heller det er moro å se likheten. Og hun er ikke verre enn at hun til stadighet sier at hun kjenner seg selv igjen i barnet også.

Anonymkode: bd2e2...7f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahahah! Datteren min er prikk lik meg! Mamma syntes det er kjempe morsomt! Er jo ingen krise ting. Men typ hun kan ikke sitte stille, hun er full av kødd, når hun vsr baby nektet hun å sove sånne ting som bare noen barn er. Så mamma fryder seg godt over at jeg får igjen med samme mynt 😂

Anonymkode: 689fc...46e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...