Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt om mej sjøl. 28 år. Gift 9 år og 9 år som ufrivillig barnløs. Første 5 år prøvde vi å bli gravid uten stress -ingen lykkes.( Men ok ,vi var ung det kommer når det kommer) .

Nov 2019 bestemte vi å bestille time hos gynekolog for å sjekke kva som er feil med oss . Fikk besked at alt er i orden. Livmor, eggene mine ser fantastisk ut sa ho🙈 og sædkvaliteten til min mann er OK. 
januar - mars tok eg letrozol ,men ingen lykkes.😕 No prøver vi ivf. 

Er det noke spesielt eg må gjer før vi starte med sprøyte. Er det noe eg kan gjer for å øke positiv resultat. F.eks diet. Eg fikk beskjed frå legen (st.olav) at eg kan leve som normal , eg kan ete /drikke det eg vil men eg og mannen må slutte med alkoholdrikke. Og det gjer vi. .

PS.. 21.juli tok eg graviditettest og fikk positiv. Negativ 2-3 dager etter. 🥺eg veit ikje ka som har skjedd . Om det var falskpositiv eller kjemisk graviditet. Bestilt time hos fastlegen Dagen etter eg fikk positiv for å ta blodprøve.  Men eg fikk ikje noe hjelp den dagen. Fikk beskjed på tlf at dei tar ikje blodprøve for å sjekke om eg er gravid men skal teste med pinne også.  Eg får ikje time før 5.sept.  
28. Juli fikk eg mensen. 😕😕😕

Anonymkode: 68f22...1b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis sunt, mosjonere/trene. Hvis du er overvektig er det lurt å slanke seg til normalvekt, både for din egen del, svangerskapet og barnets helse resten av barnets liv. Ellers er det ikke så mye. Redusere mengden koffein er det mange som gjør. 

Anonymkode: a09ce...142

Skrevet

Hei! Du hadde nok en kjemisk i juli, som vi sier :) det betyr at egget streifet borti, lenge nok til at kroppen produserer hcg. Da får du positiv test som blir negativ senere fordi det ikke utvikler seg videre. Det er selvsagt kjipt, men da vet du også at dere kan fysisk bli gravide. Det er en fint ting å kunne ta med seg inn i ivf :)

Lev normalt! Gjør det som gjør at dere har det fint + ta folat. Ikke alkohol etter innsett. Du kan ikke påvirke eggkvalitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke lov å skrive dialekt. 

Anonymkode: 6a6aa...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...