AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 I Norge har mange nye og dyre biler men de fleste har jo ikke spesielt god utdannelse, snittet er vel bachelor, og gjennomsnittlig lønn ligger rundt 550 000. Synes da det er merkelig at «alle» har råd til egen bolig og to gode biler. Anonymkode: 0c06f...7b7 3
Marwin Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 De är de färraste som eier bilen og huset sitt, ytterst få har råd att köpa bil og hus utan lån, så är banken som eier det mesta här.. 5
Traktor Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 (endret) Et ord, lån. Så nei, mange har egentlig ikke råd til det. Endret 8. august 2020 av Traktor 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Jeg skjønner det heller ikke. Vi har to gamle vrak og burde bytte ut begge, og hvertfall den ene. Men vi har ikke råd. Har sjekket ett par av de nye bilene rundt her, og de er feks ikke pantsatt (på beregg), så de har jo ikke lån eller leasing. Skjønner ikke hvordan ene naboen med 1 inntekt kan ha råd til 2 store nye suv. Anonymkode: 11b81...a7f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner det heller ikke. Vi har to gamle vrak og burde bytte ut begge, og hvertfall den ene. Men vi har ikke råd. Har sjekket ett par av de nye bilene rundt her, og de er feks ikke pantsatt (på beregg), så de har jo ikke lån eller leasing. Skjønner ikke hvordan ene naboen med 1 inntekt kan ha råd til 2 store nye suv. Anonymkode: 11b81...a7f Ja, det er merkelig. Virker som om folk med en gjennomsnittlig inntekt kan leve som grever mens hardtarbeidende ikke har råd til noe som helst. Kan det være arv? Eventuelt leasing? Da er det jo ikke pant i bilen. Kanskje bruker de alt ekstra på bil og lever på nudler hjemme. Hva slags SUVer er dette da? Anonymkode: 0c06f...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Leasing. Jeg signerte leasingavtale mens jeg gikk på NAV. Bilen er verd 800.000. Anonymkode: 7bf79...03a 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 alt handler om prioritering, har du lyst nok får du det til. Jeg har selv en flott tesla med lån, jeg betaler mindre i lån i måneden for teslaen enn jeg betalte for drivstoff med min gamle bensiner. Så for min del har jeg ca samme utgifter på en 15 år gammel bensinbil som med en tesla. Anonymkode: cd811...1db 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leasing. Jeg signerte leasingavtale mens jeg gikk på NAV. Bilen er verd 800.000. Anonymkode: 7bf79...03a Hva koster leasingen? Det er en høy enkeltsum og så ganske høye månedlige avdrag? Er det ikke billigere i lengden å kjøpe? Hvordan hadde du råd til å lease da du gikk på nav? Trodde det var magert Anonymkode: 0c06f...7b7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: alt handler om prioritering, har du lyst nok får du det til. Jeg har selv en flott tesla med lån, jeg betaler mindre i lån i måneden for teslaen enn jeg betalte for drivstoff med min gamle bensiner. Så for min del har jeg ca samme utgifter på en 15 år gammel bensinbil som med en tesla. Anonymkode: cd811...1db Er det den billigste 3eren eller er det en S modell? Anonymkode: 0c06f...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Vi kjøpte første bil som bruktbil, på deling, 100 000. Så sparte vi, og neste bil ble kjøpt for 500 000 kontant. Så la vi av penger igjen, og har nå to biler som koster enda mer. Har ikke kastet bort en krone på lån, har tjent på ASK mens sparepengene stod der. Så er ikke så veldig vanskelig. Vi har bare levd etter at "det er dyrt å være fattig" prinsippet, det vil si at man tjener mye på å tenke gjennom ting og plassere penger smart, kjøpe etter evne, i stedet for å leve på lån eller betale tusenlapper i leasing til andre. Anonymkode: 8cabd...886 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Jeg har splitter ny bil, tjener godt under gjennomsnittet, og har billån. Har ikke en dyr bil da, kjøpte meg en liten EL-bil. Det jeg sparer i bom- og drivstoffutgifter(pluss at jeg lader gratis), er det jeg betaler i lån i mnd. Prøver å betale ned så raskt som mulig. Fullstendig klar over at ny bil er tapsprosjekt, men jeg har tenkt å ha denne bilen til den «dør» uansett så. Mange leaser vel også sånn at de har ny bil hvert 3.år. Anonymkode: 6d626...0f5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: alt handler om prioritering, har du lyst nok får du det til. Jeg har selv en flott tesla med lån, jeg betaler mindre i lån i måneden for teslaen enn jeg betalte for drivstoff med min gamle bensiner. Så for min del har jeg ca samme utgifter på en 15 år gammel bensinbil som med en tesla. Anonymkode: cd811...1db Tesla er ikke «flott», de ser ut som en Hunday fra tidlig 2000-tallet 🧐 Ikke rart man finnn første Tesla på 22 plass I norske salgsstatistikker. Skal man først kjøpe ny bil vil man jo ha en fin bil! Anonymkode: f9b16...a54 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 Har en BMW x3 2015 modell. Betaler kun 3500,- i lån 😊 Anonymkode: 6d0ff...45e 1
Buldre Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 Leasing, lån, prioritering. En gjennomsnittlig inntekt i Norge er ganske god, og straks man er over dette har man råd til veldig mye, selv bil med norske avgifter.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner det heller ikke. Vi har to gamle vrak og burde bytte ut begge, og hvertfall den ene. Men vi har ikke råd. Har sjekket ett par av de nye bilene rundt her, og de er feks ikke pantsatt (på beregg), så de har jo ikke lån eller leasing. Skjønner ikke hvordan ene naboen med 1 inntekt kan ha råd til 2 store nye suv. Anonymkode: 11b81...a7f Stort sett alle hybridbiler er leaset, så de fleste kan klare å ha en ny bil - men noen god investering er det jo ikke akkurat. Det er nok mange millionærer som kjører 15 år gamle Volvoer, mens de med stor gjeld kjører ny BMW X5. Anonymkode: f9b16...a54 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 22 minutter siden, Buldre skrev: Leasing, lån, prioritering. En gjennomsnittlig inntekt i Norge er ganske god, og straks man er over dette har man råd til veldig mye, selv bil med norske avgifter. Man tjener ikke akkurat veldig mye med 6-7-800 000. Boligprisene har også gått rett opp så folk har mye gjeld der og. Anonymkode: 0c06f...7b7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stort sett alle hybridbiler er leaset, så de fleste kan klare å ha en ny bil - men noen god investering er det jo ikke akkurat. Det er nok mange millionærer som kjører 15 år gamle Volvoer, mens de med stor gjeld kjører ny BMW X5. Anonymkode: f9b16...a54 Haha ja. Det er de som har minst som må vise seg frem med flashy ting kjøpt på kreditt. Anonymkode: 0c06f...7b7 2
Buldre Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man tjener ikke akkurat veldig mye med 6-7-800 000. Boligprisene har også gått rett opp så folk har mye gjeld der og. Anonymkode: 0c06f...7b7 Derom er vi uenige. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå