AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Hei, Jeg og samboeren min opplevde å bli gravide for første gang tidligere i sommer, dessverre oppdaget vi på tidlig ultralyd og etterfølgende blodprøver at fosteret ikke var levedyktig. Beskjeden var så utrolig tøff å få og knuste hjertet mitt litt. Jeg har vært to ganger på sykehuset og blødd litt hver dag siden vi fant ut at ting ikke kom til å gå veien. Jeg var ganske kort på vei sånn jeg har forstått det, muligens 5 uker. I går skulle jeg gjennomføre medisinsk hjemmeabort og tok smertestillende og de 4 vaginale pillene. Det ser dessverre ut til at de ikke fungerer for meg overhode, jeg har ikke blødd noe og ikke fått smertene som beskrives. Jeg må vente til det har gått 24 timer før jeg kan få ny runde med piller, og jordmoren jeg snakket med på tlf sa at hvis runde 2 ikke fungerer så må jeg legges inn for utskrapning til uka. Jeg føler meg bare veldig trist og fortvilet over at dette ikke fungerte heller. Jeg er så livredd for utskrapning, både narkose og mulige ettervirkninger. Er det noen av dere i denne tråden som har blitt gravide og fått barn etter en utskrapning? Dette er kanskje vanskelig å svare på, men jeg har hørt mange snakke om at man er ekstra fertil etter en SA/MA, gjelder dette ved utskrapning også? Vi ville i utgangspunktet prøve igjen med en gang etter første menstrasjon når jeg hadde fullført den medisinske aborten, kan man fortsatt det etter en utskrapning? Beklager for lang melding her, jeg kjenner ingen som har gjennomgått dette så har ingen å snakke med/rådføre meg med, annet enn jordmor på sykehuset. Setter utrolig pris på alle svar. Anonymkode: 61cbf...9ec
Neutral90 Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Ja. Er det enkle svaret. Mange har opplevd ma/sa og fått barn senere.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Vil bare sende deg en klem, og si at jeg føler med deg. Det er tungt å gå igjennom. Før medisinsk abort ble vanlig, var jo kirurgisk det vanlige, og mange jeg kjenner har fått utskrapning uten komplikasjoner, i tillegg gjøres det fortsatt. Jeg tenker at du ikke skal uroe deg for kirurgisk abort. Jeg har hatt medisinsk abort med rier og komplikasjoner etterpå, om jeg opplever MA igjen, vil jeg for alt i verden be om kirurgisk abort og kort prosess. Dette er min erfaring. Anonymkode: c4f4b...b88
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Gynekolog sa til meg at det bare var å prøve igjen etter første mens. Googler du, er det ulike meninger om dette. Mange mener at rådet om at man skal hoppe over en syklus er gammelt, og bunner ut i at det bl.a. blir vanskelig med terminberegning. Hvis ikke livmoren er «frisk og klar» etter første mens (som også er noen sin begrunnelse) vil det uansett være liten sjanse for å bli gravid den mnd. uansett. Anonymkode: c4f4b...b88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå