AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Del Skrevet 8. august 2020 Jeg har en på 2 år og 2 mnd, som nå pusler puslespill med 50-60 brikker helt alene (7x7 eller 10x6). Som på bildet. Ser det står her at Magnus Carlsen puslet puslespill med 35 biter da han var 1 år og 10 måneder. https://www.dagbladet.no/sport/vidunderbarnet-som-ble-verdensmester/61859686 Kan det være at dette er tegn på at man er talentfull i noe som har med logikk og mønstergjenkjennelse å gjøre? Eller er det ganske vanlig å kunne? Hvordan er det med deres barn? Står «5+» på puslespillesken, som tyder på at man bør være minst 5 år for å klare disse. Anonymkode: 0f887...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Del Skrevet 8. august 2020 Jeg spilte mye puslespill på den alderen, det ble ansett som tidlig. Ville bare fortsatt å gi utfordrende oppgaver, også ting barnet kanskje ikke får så lett til! Anonymkode: 81403...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Del Skrevet 8. august 2020 Ja da har man hode for akkurat det Mi eldste er rå på puslespill, også langt foran på alder, men nå er hun 4 og interessen er helt borte dessverre. Kan ikke tvinge henne selv om hun er god på det. Talentet vil sikkert vise seg på skolen med tide også. Yngste er 2,5 år og kan knapt sette sammen fire biter 😛 Hun har et HELT annet hode enn søsteren, og helt andre talenter. Men hun kan masse «stor-jente»-ting eldste definitivt ikke kunne da hun var 2,5 år, så mulig hun bare kan andre ting fordi hun har mye annet å drive med... Anonymkode: 03da9...778 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Del Skrevet 8. august 2020 Da mitt ene barn var like gammel som din puslet hun lett 50-70 brikker. Så forsvant interessen brått, og da det samme barnet var 3.5, slet hun med 30 brikker. Barn klarer mye når de har interessen. Og lite når de er totalt uinteressert. Anonymkode: c1ece...35b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Del Skrevet 8. august 2020 Så gøy ☺️ tre av mine har vært racere på puslespill tidlig, de to som er i skolealder har beholdt interessen for logikk og er gode på å løse oppgaver, er gode i matematikk og diverse tankenøtter osv. Yngste er ung enda,håper hun også blir slik. Den eldste er som sin mor og har alltid avskydd puslespill, matematikk og alt som kan ligne 😂 Anonymkode: bb009...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Del Skrevet 8. august 2020 Imponerarande! Skjønner det er på tide å kjøpe nye puslespill til jenta mi, som snart er 4. Det er berre 12 bitar i dei ho har. 😳 (Det står 3+ på øskja) Anonymkode: 4dc74...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Del Skrevet 8. august 2020 Imponerende!😀 min på nå 14 kom seg aldri forbi puslespill med 20 biter🤪 Mulig det som har med logisk tenking og bildeforståelse å gjøre,er veldig utviklet hos din lille ja😄blir spennende å se videre for dere da,om han fortsetter å ha interesse og evner innen slike ting🤩 gøy er det,okke som,når barna våre er flinke i noe! Og du...ikke la janteloven ta fra deg at du er stolt av ungen din🥰 Anonymkode: d84a5...0c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Del Skrevet 8. august 2020 Veldig imponerende! Hva har du gjort for å lære han/ henne det? Anonymkode: 98a69...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Del Skrevet 8. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en på 2 år og 2 mnd, som nå pusler puslespill med 50-60 brikker helt alene (7x7 eller 10x6). Som på bildet. Ser det står her at Magnus Carlsen puslet puslespill med 35 biter da han var 1 år og 10 måneder. https://www.dagbladet.no/sport/vidunderbarnet-som-ble-verdensmester/61859686 Kan det være at dette er tegn på at man er talentfull i noe som har med logikk og mønstergjenkjennelse å gjøre? Eller er det ganske vanlig å kunne? Hvordan er det med deres barn? Står «5+» på puslespillesken, som tyder på at man bør være minst 5 år for å klare disse. Anonymkode: 0f887...8ad Ene barnet mitt har vært en racer på puslespill, sånn som din. Hen har i alle fall gode evner, men vet ikke om det er sånn for alle da. Hen snakket flytende i laaaange setninger ved 1,5 år og leste da hen var 3 år. Vet ikke hvordan yngste er, ikke prøvd puslespill med hen ennå.. Men hen er 1,5 år, snakker veldig godt og kan synge ca 10 barnesanger Anonymkode: 3438c...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Del Skrevet 8. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da mitt ene barn var like gammel som din puslet hun lett 50-70 brikker. Så forsvant interessen brått, og da det samme barnet var 3.5, slet hun med 30 brikker. Barn klarer mye når de har interessen. Og lite når de er totalt uinteressert. Anonymkode: c1ece...35b Ja eller så kan de også dissosiere.Gjorde selv dette. Anonymkode: 28cd8...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Del Skrevet 8. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja eller så kan de også dissosiere.Gjorde selv dette. Anonymkode: 28cd8...6c3 Hvada? Forklar hva du mener nå? Anonymkode: d84a5...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Del Skrevet 8. august 2020 Min jente på 1 år og 8 mnd pusler et puslespill med 53 brikker.. men det er et sånt puslespill med ramme. Motivet er ikke barsnlig, så tror det er beregnet på litt større barn. Hun har alltid likt å pusle. Storesøster likte det også veldig godt, men hun ble ferdig med puslingen ved 3.5 års alderen. Da tok prinsessefeberen over 😅 Anonymkode: 5f220...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Del Skrevet 8. august 2020 Min på 1 år og pusler puslespill med 100 biter. Anonymkode: 57364...431 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #14 Del Skrevet 8. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min på 1 år og pusler puslespill med 100 biter. Anonymkode: 57364...431 Så flink Det er moro når de små får til ting forut for sin tid 😃 Anonymkode: 3438c...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #15 Del Skrevet 8. august 2020 lillebroren min var en racer på puslespill og lego som toåring. Kunne lese små bokstaver da han var tre. Han ble senere diagnostisert med Asperger. Klarer seg relativt bra altså. Men sliter med det sosiale. Anonymkode: ceb63...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #16 Del Skrevet 8. august 2020 Vil tro jo at dette er over snittet bra!? Min 3 åring har vel aldri fullført de minste (15-20 brikker?) alene. Hun har rett og slett ikke roen, men tror heller ikke hun helt skjønner greia med å se mønstre, snu brikken osv uansett. Anonymkode: d80ff...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #17 Del Skrevet 8. august 2020 Min er like gammel og hun klarer fremdeles bare de babypuslespillene med sånne trebiter i ramme 😂 Anonymkode: 36518...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #18 Del Skrevet 8. august 2020 Jeg syns det virker imponerende. Vår på 2 år og 3 mnd. har et puslespill med 24 brikker hun liker å leke med, men da vil hun at vi voksne skal pusle det mens vi snakker om bildet. Hun kan ikke pusle det selv, og er heller ikke så interessert i det. Hun liker fortsatt puslespillene med trebiter i ramme som brukeren over nevner hun også. Anonymkode: 6dd0d...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Del Skrevet 8. august 2020 Her var eldstemann veldig interessert i puslespill da han var liten. Husker han la et puslespill på 200 brikker da han var 3år. De andre barna mine har ikke vært der, men de har ikke hatt interessen i det hele tatt. Men synes ikke eldstemann har klart seg noe bedre i livet enn de andre for det, han har heller ikke vært mer talentfull. Annet enn han hele tiden har utmerket seg på motoriske ferdigheter. Synes kanskje nr 2 er mer løsningsorientert og bedre på logisk tenkning. Uansett så er det imponerende at 2åringen din legger et puslespill med så mange brikker. Det er ikke vanlig at de gjør det. Anonymkode: 39c94...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #20 Del Skrevet 8. august 2020 Det kan være et tegn på at barnet ditt er evnerikt, ja. Spesielt hvis han er tidlig ute med andre ting også? Språk, kommunikasjon, sosialekoder, bokstaver, tall osv? Anonymkode: bea05...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå