AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 I klassen min på 100 stk er det kanskje en håndfull som har valgt denne løsningen i år. Det kommer til å være endel fysiske forelesninger, noe zoom men veldig lite obligatorisk. Synes det er litt skummelt å sitte 100 stk i en liten auditorium dag etter dag med tanke på corona, så jeg og en gruppe andre har valgt løsningen av å studere hjemmefra og heller møte opp ved obligatoriske samlinger. Hvordan blir deres studie i år, og hvordan skal dere studere? Går alt som normalt? Anonymkode: e4998...e04 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 På mitt studie er vi ofte også 100-150 stk på forelesninger, så da har universitetet valgt at alle forelesninger blir bare digitale. Seminar med 10-20 personer blir fysiske, som vanlig. Jeg kommer til å møte opp på seminar og eller studere som vanlig. Liker godt å sitte hjemme å lese, men benytter meg også av biblioteket av og til. Anonymkode: 6e782...cc5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: På mitt studie er vi ofte også 100-150 stk på forelesninger, så da har universitetet valgt at alle forelesninger blir bare digitale. Seminar med 10-20 personer blir fysiske, som vanlig. Jeg kommer til å møte opp på seminar og eller studere som vanlig. Liker godt å sitte hjemme å lese, men benytter meg også av biblioteket av og til. Anonymkode: 6e782...cc5 Rart at vi ikke gjør det samme. Så du kommer til å bo i studiebyen? Ts Anonymkode: e4998...e04
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Vi er 200 studenter, så har alle forelesninger på zoom dette semesteret, samt en dag i uka med fysisk (obl.) oppmøte for praktiske oppgaver i grupper på 15 stk. Anonymkode: 98b88...d64
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I klassen min på 100 stk er det kanskje en håndfull som har valgt denne løsningen i år. Det kommer til å være endel fysiske forelesninger, noe zoom men veldig lite obligatorisk. Synes det er litt skummelt å sitte 100 stk i en liten auditorium dag etter dag med tanke på corona, så jeg og en gruppe andre har valgt løsningen av å studere hjemmefra og heller møte opp ved obligatoriske samlinger. Hvordan blir deres studie i år, og hvordan skal dere studere? Går alt som normalt? Anonymkode: e4998...e04 kun digitalt dette semesteret for min del, blir trolig det etter jul også. heldigvis! Anonymkode: 1a8dc...1d0 1
Globe98 Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 (endret) Blir en del digitalt, og noen obligatoriske fysiske forelesninger. Jeg bor så langt unna hjembyen min, så tviler på at jeg reiser hjem til familien. Bli for dyrt også å dra frem og tilbake. Endret 8. august 2020 av Globe98
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart at vi ikke gjør det samme. Så du kommer til å bo i studiebyen? Ts Anonymkode: e4998...e04 Ja, jeg har ikke noe eget rom eller sted å studere i mine foreldres hjem så det hadde blitt umulig. Anonymkode: 6e782...cc5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Vi er bare nesten 80 (sist jeg sjekket). Vi får omtrent 50/50 zoom og forelesninger, og 3 obligatoriske dager. For min del passer det utmerket med zoom undervisning siden jeg blir fraværende frem til november grunnet operasjon som ble utsatt grunnet korona 🙄 har alliert meg med et par av vennene mine på studiet som skal gi meg beskjed om foreleser kommer med noe viktig som ikke står på power pointene. Anonymkode: 3083b...cf7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Enn så lenge står det at det blir digitale forelesninger. Jeg satser på det, ettersom jeg bor 55 mil unna studiestedet mitt. Meldte meg opp til fag ene og alene fordi det sannsynligvis ble digitale forelesninger. Synes faktisk det er ganske vilt om universitetet skal nekte oss å holde oss hjemme av smittevernshensyn. Det burde være frivillige forelesninger hvor man legger ut opptak eller podcast i alle fag. Anonymkode: dc697...229 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 I klassen min er vi 30 stk og alle forelesningene vi har dette året er obligatoriske, samt laboratoriearbeid. Vi har kun undervisning i klasserom. Vi har ikke annet valg enn å møte opp på skolen med mindre vi er i risikogruppen. Vi hadde ikke zoom undervisning da skolen var stengt, kun powerpointer. Men nå suger skolen/linja mi også da så Anonymkode: ebd0d...479 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 jeg studerer språk, og har i utg.punktet obligatorisk utveksling til våren😬😬😏har overhodet ikke lyst lenger! er ikke frisk, og corona gjør meg mer engstelig for å tilbringe 5 mnd i utlandet. kan skolen kreve dette...? uff jeg mangler bare dette semesteret til BA😭 Anonymkode: d7f29...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Alle forelesninger på studiet mitt på uib blir digitale i år, så ja. Blir hjemme. Bortsett fra seminarer da. Anonymkode: a3b70...a91
SPOCA Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Kun via nett. Har overhodet ikke tenkt til å bevege meg ut mer enn jeg absolutt må.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg studerer språk, og har i utg.punktet obligatorisk utveksling til våren😬😬😏har overhodet ikke lyst lenger! er ikke frisk, og corona gjør meg mer engstelig for å tilbringe 5 mnd i utlandet. kan skolen kreve dette...? uff jeg mangler bare dette semesteret til BA😭 Anonymkode: d7f29...a5b De fleste universitet har kansellert alt av utenlandsreiser for studenter, det sier seg jo nesten selv at det er umulig å gjennomføre i disse tider Anonymkode: 1a8dc...1d0 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Setter heller ikke min fot på den skolen på lenge. Ser jo hvordan de "unge og lovende" oppfører seg i forhold til korona også. Jeg møter bare opp til eksamen. Anonymkode: 0d1c8...63f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste universitet har kansellert alt av utenlandsreiser for studenter, det sier seg jo nesten selv at det er umulig å gjennomføre i disse tider Anonymkode: 1a8dc...1d0 jeg har gjort mange forsøk på å kontakte skolen, studieveileder og fagansvarlig. men ingen kan svare på noe som helst. jeg har mld meg opp til et annet studie for å ikke sitte et helt semester uten studie. vanskelig å planlegge uten noen form for info/kommunikasjon Anonymkode: d7f29...a5b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 Men hvordan kan dere velge dette selv? På min skole er kun en av 4 fag jeg skal ha i høst digitalt. Resten er vanlig forelesning på skolen. Vi er ganske mange også, i et fag er vi 2 studieretninger så ca 150. Men tar ikke sørgene på forskudd, tar det som det kommer, regner med at universitetet gjør det de skal mtp smittevern. Men med dagens smitteøkning regner jeg nesten med at det blir mer digitalt. Anonymkode: ea00b...f1a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 Vi vet ingenting enda, absolutt ingenting. Det eneste jeg vet er at vi ikke har noe særlig obligatorisk og at det mest sannsynligvis ikke vil bli switchet over til webinar før det er ytterst nødvendig. Studieåret kommer til å mildt sagt bli trist. Jeg satt alene i hybelen fra mars til juni sist semester og ser for meg at det blir noe lignende dette semesteret også. Ikke kan jeg si opp hybelen, studentforeningene har foreløpig stengt ned, jeg begynner på ny master så her sitter jeg uten å kjenne en eneste medstudent mens fhi prøver å stenge ned fadderuken. Kommer til å bli et trist og ensomt år 🙁 Anonymkode: 22ab1...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 Hvor i landet er det dere studere hen? Jeg og en god del i klassen har nå etterlyst digitale forelesninger, men får svar tilbake at det lar seg ikke gjøre da skolen ikke har utstyr til det (filming av forelesninger). Synes det er veldig rart... Anonymkode: e4998...e04 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 Jeg har obligatorisk undervisning på skolen + praksis. Jeg skulle gjerne studert hjemmefra, men man må jo møte opp når det kreves. Undervisningsplikten er lagt ut med et stort forbehold om endringer, så det kan jo være ting endrer seg mtp smittesitussjonen. Vi får se hvordan det går etter fadderukene.. Anonymkode: 1199a...d59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå