AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg er i uke 6. Har et nært forhold til min familie og bor ganske nærme min mor å far. Svigerforeldrene bor heller ikke så langt unna. Jeg er gravid med vårt andre barn. Mannen og jeg bestemte oss om at vi skulle holde dette hemmelig til uke 12 til vår nærmeste og uke 14-18 til våre venner. Jeg synes det er sykt vanskelig og ikke fortelle. Og kjenner symptomer begynner å komme som kvalme osv som gjør det enda vanskeligere. Er flere årsaker som gjør at vi ikke vil fortelle familien om dette så tidlig. Noen andre i nærme familie har et risiko svangerskap og da vil ikke jeg fortelle om vår nyhet når noen er bekymret og litt deppa for sitt.. derfor vil vi vente til de er så langt på vei at det går bra om babyen skulle komme. Sist fortalte jeg min mor og mine nærmeste venner det med en gang. Så dette blir vanskelig men også veldig nødvendig. Føler jeg unngår å møte på de så jeg slipper å kjenne den triggende følelsen for å fortelle 😅 når fortalte dere om graviditeten og hvordan gjorde dere det? når vi forteller tenkte vi å gjøre litt ekstra stas over det med å kjøpe en t-skjorte til gutten vår der det skal stå «jeg skal bli storebror» og sende han inn til foreldrene mine når vi skal dit på besøk🤩 klarer nesten ikke å vente😅 Anonymkode: eb1f6...ea6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Fortalte det ved positiv test til min mor (hun var på besøk den helga så var vanskelig å ikke si noe😂). Resten fikk vite etter tidlig ultralyd uke 8. Følte ikke behov for å holde det hemmelig i grunn. Hadde body med «storebror» på når vi gikk til svigers etter tul. Anonymkode: 0a344...2ff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Vi ville holde det hemmelig, men når man bor en stor familie sammen, ble det lettere slik.. Særlig når jeg er så kvalm og trøtt😅 har fortalt venninna mi også hehe. Er i uke ti da. Anonymkode: b2282...b29
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Vi venter til ultralyd i uke 13 med å fortelle. Har to venninner som fikk vite i uke 7 Anonymkode: 57f0d...947
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Har fortalt det tidlig til venner og familie da jeg vet(av erfaring) at det er like greit at de vet det hvis man mister også. på jobb måtte jeg fortelle det til sjefen gange tidlig nå i siste graviditet da jeg ikke kunne spise lunsj med kollegaene mine. Jeg var så redd for å kaste opp på lunsjbordet 😂 Anonymkode: 91208...3c3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi venter til ultralyd i uke 13 med å fortelle. Har to venninner som fikk vite i uke 7 Anonymkode: 57f0d...947 Samme her☺️ Anonymkode: 9ec11...9da
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Fortalte det til familie etter OUL i uke 22. Legen min trodde jeg var 18 uker på vei, men var visst kommet lenger. Nære venninner fikk vite det litt etter, men jeg fødte i uke 29 så det var veldig mange jeg aldri rakk å fortelle det til. Naboene, de som jobber på nærbutikken og mer perifære venner av meg fikk seg en overraskelse da jeg plutselig kom hjem med en baby 😂 Anonymkode: 1c759...2c2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Fortalte det til familie etter OUL i uke 22. Legen min trodde jeg var 18 uker på vei, men var visst kommet lenger. Nære venninner fikk vite det litt etter, men jeg fødte i uke 29 så det var veldig mange jeg aldri rakk å fortelle det til. Naboene, de som jobber på nærbutikken og mer perifære venner av meg fikk seg en overraskelse da jeg plutselig kom hjem med en baby 😂 Anonymkode: 1c759...2c2 Oi, hadde du ikke visst det selv før du var et stykke på vei? Skjønner det ble noen overraskelser. 😂 Anonymkode: 68dda...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå