AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Jeg har en orkidé som jeg har satt i for mye sol, over jorden er den helt død, men jeg kan se gjennom den gjennomsiktige potta at den fortsatt har grønne røtter. Er det noen sjanse for at den kan komme seg igjen? Anonymkode: 880c2...99e
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Gi den vann og sett den bort i et mørkt rom (f.eks. et soverom som ikke brukes på dagtid). Gi den en måned eller to da vet du svaret.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Tusen takk for tips, det skal jeg prøve! Anonymkode: 880c2...99e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips, det skal jeg prøve! Anonymkode: 880c2...99e Min erfaring er at orkideer er de mest hardføre planter, mine har dødd om og om igjen, visnet bort i blader OG røtter, og likevel noen uker senere står de i blomst, år etter år. Din sover nok bare Anonymkode: 6eb2d...40c 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at orkideer er de mest hardføre planter, mine har dødd om og om igjen, visnet bort i blader OG røtter, og likevel noen uker senere står de i blomst, år etter år. Din sover nok bare Anonymkode: 6eb2d...40c Så godt å høre, jeg fikk den av en god venninne, så jeg håper virkelig den overlever! Skal den ha like mye vann som vanlig mens den står i det mørke rommet? Anonymkode: 880c2...99e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre, jeg fikk den av en god venninne, så jeg håper virkelig den overlever! Skal den ha like mye vann som vanlig mens den står i det mørke rommet? Anonymkode: 880c2...99e Jeg håper den våkner til live, og slik jeg kjenner orkideer så er jeg sikker på at det skjer, i allefall når røttene er så friske jeg hadde bare gitt den vann og satt den vekk, eventuelt litt en gang i uka kanskje, brukeren Blondie vet kanskje mer om dette? Anonymkode: 6eb2d...40c
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 (endret) Gi vann før du setter den vekk. Sjekk - men ikke vann - en gang i uken. Vanligvis trenger den ikke vann før den plutselig våkner til live. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gitt opp orkideer før - voila ... nytt blad og ny blomst. Men de må ha hvile i mørke når de er så "døden nær" som nå. Jeg er ingen ekspert altså - min mor ville dødd av latter hadde hun vist at noen bad meg om råd til plantestell. Jeg deler bare erfaring. Endret 8. august 2020 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå