AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Hei. Jeg har der jeg kaller en problemkropp. Den er ikke pen og har aldri vært det. Ikke i 20 årene heller og iallefall ikke nå når jeg er 43. Har hatt store komplekser for den . Med klær kan den om jeg er på mitt aller slankeste se ok ut. Uten klær ikke. Jeg kan beskrive den sånn. 168 cm høy. Smale hofter . Relativt store bryster ( de eneste jeg er fornøyd med og som menn har gitt meg komplimenter for . Fin form og ja pene) men så har vi bena da. Masse fett og flat rumpe uten definerte rumpeballer. Anklene er digre og de er like tykke nede som oppe nesten. Dette syns jeg er så stygt at jeg aldri kan gå i skinn jeans. Så har vi armene . Alltid hatt en tendens til å lagre fett på armer og lår . Så de er fyldige. Særlig overarmer. Ansiktet er rundt. Det er mye overvekt i min familie. Mange av kvinnene er som runde kuler. Tror dere det er en genetisk disposisjon som gjør at jeg har en kropp som er mer enn villig til å lagre fett? Jeg plages med det. I og med at fettlagringen er så stor i ansiktet , merker jeg en enorm forskjell når jeg har gått ned i vekt . Får veldig mange flere komplimenter det. Ansiktet er egentlig ikke rundt, men lagrer så mye fett der. Jeg var på mitt peneste når jeg lå på 60 kg. Men hadde blitt enda penere på 55 i og med at ansiktet blir lettere og mindre uten all vekten.Nå som jeg er 43 er jeg sikkert på 67 og det er ikke pent. På bildet ser bena og ansiktet og armen ut som en skikkelig overvektig person. Jeg er i gang igjen med å komme med ned til 60 for deretter målet 55. Det er utrolig vanskelig. Vanskeligere enn før. Er det andre som har tilsvarende problem og spm har klart det? Er så ulykkelig akkurat nå. Og 55 kg er ikke for lite til meg. Jeg ser sunnere og friskere ut pga ansiktet som blir veldig rundt etter noen ekstra kg. Anonymkode: d7978...ec9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Men er du ellers i hormonell balanse? PCOS er en hormonell sykdom som gjerne medfører at man lagrer fettet på bestemte steder, som ansikt og mage. Har selv (hatt) en moderat versjon av denne sykdommen, men har spist meg til en friskere tilstand på lavkarbo. Anonymkode: 2a86c...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er du ellers i hormonell balanse? PCOS er en hormonell sykdom som gjerne medfører at man lagrer fettet på bestemte steder, som ansikt og mage. Har selv (hatt) en moderat versjon av denne sykdommen, men har spist meg til en friskere tilstand på lavkarbo. Anonymkode: 2a86c...c9d Jeg er usikker på akkurat det. Jeg lagrer ikke spesielt mye rundt magen. Gjør det nå da som jeg er tykkere enn jeg burde, men det er den første plassen det får bort. Veldig mye i ansikt lår og overarmer. Dette gjorde jeg i 20 årene og tenårene også. Tror du at lavkarbo kunne løse problemet med fettdepot i ansiktet.? Jeg har sett flere på lavkarbo med definerte tynne ansikt, så har et lite håp om det. Anonymkode: d7978...ec9
Neutral90 Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Kroppsfasong er mer arvelig enn høyde, i følge professor i ernæring på et studie jeg tok i fjor. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Jeg har alltid vært rundt, er rund i ansiktet og har mye fett på mage men lite fett på beina og rumpen min er liten. Så alt hos meg sitter seg på magen og ansiktet. Syns det er stygt. Syns det er finere å se en rund rumpe og lår enn slik jeg er. Tror vi er genetisk ulike og fettet plasserer seg ullikt hos forskjellige type folk. Anonymkode: e444c...24c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på akkurat det. Jeg lagrer ikke spesielt mye rundt magen. Gjør det nå da som jeg er tykkere enn jeg burde, men det er den første plassen det får bort. Veldig mye i ansikt lår og overarmer. Dette gjorde jeg i 20 årene og tenårene også. Tror du at lavkarbo kunne løse problemet med fettdepot i ansiktet.? Jeg har sett flere på lavkarbo med definerte tynne ansikt, så har et lite håp om det. Anonymkode: d7978...ec9 Det er jo vanskelig å si. Ved lavkarbo holder kroppen mindre på vannet enn ved høykarbo, og man ser gjerne mindre «pløsen» ut i ansikt og på fingre mens man spiser lavkarbo. Så dette kan være årsaken til at folk med lavkarbo har mindre fett i ansiktet. Jeg hadde heller ikke typisk PCOS-kropp. Men ved overvekt la jeg på meg rundt midje. Som normalvektig er midjen normal. Så for meg hadde de kiloene overvekt mye å si, ettersom overvekten la seg rundt magen. Anonymkode: 2a86c...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Synd at du er så ulykkelig pga hvordan kroppen din ser ut. Kanskje en ide, samtidig som du jobber med vekta, å jobbe litt med hodet også. Har du en kropp som er sterk? En kropp som fungerer? Da kan det være fint å prøve å skyve fokuset over på det i stedet. Anonymkode: 9ee14...23a 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd at du er så ulykkelig pga hvordan kroppen din ser ut. Kanskje en ide, samtidig som du jobber med vekta, å jobbe litt med hodet også. Har du en kropp som er sterk? En kropp som fungerer? Da kan det være fint å prøve å skyve fokuset over på det i stedet. Anonymkode: 9ee14...23a 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo vanskelig å si. Ved lavkarbo holder kroppen mindre på vannet enn ved høykarbo, og man ser gjerne mindre «pløsen» ut i ansikt og på fingre mens man spiser lavkarbo. Så dette kan være årsaken til at folk med lavkarbo har mindre fett i ansiktet. Jeg hadde heller ikke typisk PCOS-kropp. Men ved overvekt la jeg på meg rundt midje. Som normalvektig er midjen normal. Så for meg hadde de kiloene overvekt mye å si, ettersom overvekten la seg rundt magen. Anonymkode: 2a86c...c9d Men da tror jeg nesten lavkarbo er løsningen for meg. Jeg blir så fort hoven og pløsete i ansiktet. Anonymkode: d7978...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da tror jeg nesten lavkarbo er løsningen for meg. Jeg blir så fort hoven og pløsete i ansiktet. Anonymkode: d7978...ec9 Igjen, så vil dette da gjerne være mindre vann som gir en illusjon av at man er så tynn i ansiktet, og man vil relativt rask bli «pløsen» hvis man inntar karbohydrater. Karbohydrater binder vann i kroppen, og uten karbohydrater bindes mindre vann. Jeg merker enorm forskjell på gifteringen min etter ei helg med karbohydrater, og det tar gjerne 3 dager uten karbohydrater før ringen ikke strammer. Anonymkode: 2a86c...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, så vil dette da gjerne være mindre vann som gir en illusjon av at man er så tynn i ansiktet, og man vil relativt rask bli «pløsen» hvis man inntar karbohydrater. Karbohydrater binder vann i kroppen, og uten karbohydrater bindes mindre vann. Jeg merker enorm forskjell på gifteringen min etter ei helg med karbohydrater, og det tar gjerne 3 dager uten karbohydrater før ringen ikke strammer. Anonymkode: 2a86c...c9d Ja. Jeg ble litt oppløftet av å høre svarer her. Kanskje kroppen min hele tiden burde hatt lavkarbo siden jeg blir så unormalt hoven og tjukk i ansiktet . Og hoven i beina. Jeg er jo ikke direkte overvektig, men har ansikt til en med stor overvekt. Anonymkode: d7978...ec9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Kan det være lipodem?siden du samler på ben og armer? Anonymkode: f4c69...2b2 3
Mariss@68 Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Vekt oh kroppsbygning er uten tvil genetisk - dessverre. Men mye kan gjøres noe med. Trening er en ting, og å fokusere på de positive tingene. Lett å si, men erfaring tilsier at dette hjelper.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det være lipodem?siden du samler på ben og armer? Anonymkode: f4c69...2b2 Jeg tror ikke det. Anklene er veldig tykke og jeg går ned på lårene også når jeg slankere. Har sett bilder av lipoødem, men syns de har mere pære enn jeg. Jeg kommer inn i str 38 bukser. Anonymkode: d7978...ec9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Har du prøvd å trene styrke? Du får liksom ikke finere og mer definert rumpe og sånt dersom du ikke trener. Anonymkode: 1fd54...180 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Jeg har også en «vanskelig» kropp, TS. Jeg må være veldig veldig tynn for å ikke være veldig kraftig og tykk i ansiktet, det er liksom det aller siste som slipper. I tillegg er jeg veldig høy (180+) og har en veldig bred benbygning, særlig skuldrene. Dette gjør også (særlig kombinert med ansiktet) at jeg omtrent må være skrapet for ikke å se veldig stor ut. Og så er det litt av samme problemet med anklene, de er skikkelig skikkelig kraftige, og ser ofte hovne ut på toppen av det hele, særlig hvis jeg bærer litt ekstra vekt. Hendene er ikke store sånn i lengde, men de er også hovne/lubne Veldig lett. Kraftige underarmer også. Har også såkalt tuberøse bryster som er paddeflate trekanter med digre brystvorter på, og det ser ekstra ille ut ved lav vekt. Jeg overdriver ikke med disse tingene. Hvis folk hadde hatt én av disse tingene isolert sett så hadde nok mesteparten hatt komplekser. Føler meg så lite kvinnelig. Anonymkode: 31d9f...7b2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også en «vanskelig» kropp, TS. Jeg må være veldig veldig tynn for å ikke være veldig kraftig og tykk i ansiktet, det er liksom det aller siste som slipper. I tillegg er jeg veldig høy (180+) og har en veldig bred benbygning, særlig skuldrene. Dette gjør også (særlig kombinert med ansiktet) at jeg omtrent må være skrapet for ikke å se veldig stor ut. Og så er det litt av samme problemet med anklene, de er skikkelig skikkelig kraftige, og ser ofte hovne ut på toppen av det hele, særlig hvis jeg bærer litt ekstra vekt. Hendene er ikke store sånn i lengde, men de er også hovne/lubne Veldig lett. Kraftige underarmer også. Har også såkalt tuberøse bryster som er paddeflate trekanter med digre brystvorter på, og det ser ekstra ille ut ved lav vekt. Jeg overdriver ikke med disse tingene. Hvis folk hadde hatt én av disse tingene isolert sett så hadde nok mesteparten hatt komplekser. Føler meg så lite kvinnelig. Anonymkode: 31d9f...7b2 Åå 💗jeg ble litt trist når jeg leste innlegget ditt. Vi har det nok på.samme måte bortsett fra at jeg ikke er så høy da. Jeg syns det flott med høyde, så der har du vært heldig. Det med ansiktet er verst syns jeg. Det er så slitsomt å måtte gå med så lav vekt pga det. Og det verste er at jeg blir så mye mindre pen med rundt pløsete ansikt. Det er akkurat som folk ser meg på nytt når jeg er slank. Får mange flere komplimenter og litt forundrede blikk. Anklenne slipper ikke vekt uansett. Det er så trist. Kanskje vi begge burde begynne med lav karbo og trening og trøste oss med at alle har sitt og ingen er perfekte. Ønsker deg lykke til og alt godt. Hilsen trådstarter. Anonymkode: d7978...ec9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 On 8/8/2020 at 10:39 AM, AnonymBruker said: Masse fett og flat rumpe uten definerte rumpeballer. Anklene er digre og de er like tykke nede som oppe nesten. Dette syns jeg er så stygt at jeg aldri kan gå i skinn jeans. Så har vi armene . Alltid hatt en tendens til å lagre fett på armer og lår . Så de er fyldige. Særlig overarmer. Ansiktet er rundt. Det er mye overvekt i min familie. Mange av kvinnene er som runde kuler. Tror dere det er en genetisk disposisjon som gjør at jeg har en kropp som er mer enn villig til å lagre fett? Jeg plages med det. I og med at fettlagringen er så stor i ansiktet , merker jeg en enorm forskjell når jeg har gått ned i vekt . Får veldig mange flere komplimenter det. Ansiktet er egentlig ikke rundt, men lagrer så mye fett der. Anonymkode: d7978...ec9 Høres ut som lavt stoffskifte går i familien din.... Om det er det du har, så kan lavkarbo gjøre at du føler deg verre Anonymkode: aad47...521
cerruti Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 På 8.8.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev: Men da tror jeg nesten lavkarbo er løsningen for meg. Jeg blir så fort hoven og pløsete i ansiktet. Anonymkode: d7978...ec9 Høres ut som om vekten din er grei nok, så du får vurdere hvor mye det «koster» ifht vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som lavt stoffskifte går i familien din.... Om det er det du har, så kan lavkarbo gjøre at du føler deg verre Anonymkode: aad47...521 Det er faktisk lavt stoffskifte i familien min, men jeg er testet for dette og i følge fastlegen min er verdiene mine fine. Har lest litt om lipoødem og det er det ikke.men det jeg ser det er er vannansamlinger i kroppen som blir verre utover kvelden. Altså i både ansikt og ben. Derfor jeg tenker på at lavkarbo kan være løsningen. Anonymkode: d7978...ec9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå