Gå til innhold

Reisekarantene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann kommer hjem reisejobb i et rødt land på onsdag. Kan jeg og ungene leve som normalt likevel? Altså jobb og skole?

En nabo sa i dag at kunne vi ikke, men finner ikke noe om det...

Anonymkode: eb4c5...1ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kun han som er i karantene. 

Det var ihvertfall slik i mars, da var min mann i karantene, men ikke oss andre. Vi valgte likevel å være i karantene pga smittefaren (dette var i tida da alt var stengt av skoler og barnehager).

Det står garantert noe om det på fhis side

Anonymkode: 95260...e50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke i karantene. Jeg undrer meg over at folk ikke søker opp dette på FHI sine sider, men spør her. 

A3D65F00-9F7A-4D3C-97D1-6862B1504A32.jpeg

Anonymkode: c821b...cf8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kom dere i karantene! Feiler folk.

Blir så oppgitt på dere idioti som jubler for å slippe karantene fordi flyet kom før tiden, ala må ta flyet hjem før midnatt for å slippe.

Viruset gir vel blank f i om klokken er 17 eller 00.21.

Anonymkode: 72261...587

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så oppgitt på dere idioti som jubler for å slippe karantene fordi flyet kom før tiden, ala må ta flyet hjem før midnatt for å slippe.

Mannen min skal selvsagt i karantene, samt testes på dag 2 og 5.

Men hvis det ikke er noe rettningslinjer som sier at jeg skal i karantene, så kan jeg vel ikke ringe på jobb og si at "jeg tar karantene 10 dager jeg?"

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kommenterer her er helt på siden av problemstillingen i HI.

Anonymkode: c821b...cf8

• Liker 7
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil tråd eller😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å være i karantene, bare mannen din. 

Men hvis du har anledning til å holde deg mest hjemme den neste uka så ville jo det vært fint. Hvis vi tenker oss at mannen din faktisk er smittet, så smitter han deg og det tar noen dager før du merker det.. Og man er smittsom noen dager før symptomene bryter ut. Da er det en teoretisk mulighet for at du sprer smitte rundt deg. 

Anonymkode: 2eb0d...0a4

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

JEG hadde valgt karantene frem til negativ test hvis et husstandsmedlem hadde karantene. Jeg ønsker å være på den sikre siden.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Blondie65 skrev:

JEG hadde valgt karantene frem til negativ test hvis et husstandsmedlem hadde karantene. Jeg ønsker å være på den sikre siden.

Men KAN jeg velge det? Fra jobb?

Gjest Blondie65
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men KAN jeg velge det? Fra jobb?

Hva mener du? Det er arbeidsgiveren din som må svare på det. I mitt tilfelle hadde dette betydd at jeg fortsatte på hjemmekontoret. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Blondie65 skrev:

Hva mener du? Det er arbeidsgiveren din som må svare på det. I mitt tilfelle hadde dette betydd at jeg fortsatte på hjemmekontoret. 

Klart det og det er helt uaktuelt for arbeidsgiver. Men det betyr ikke at jeg ikke ønsker å være på den sikre siden.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kun han som er i karantene. 

Det var ihvertfall slik i mars, da var min mann i karantene, men ikke oss andre. Vi valgte likevel å være i karantene pga smittefaren (dette var i tida da alt var stengt av skoler og barnehager).

Det står garantert noe om det på fhis side

Anonymkode: 95260...e50

Noe som er helt sykt.

AnonymBruker
Skrevet

Noen arbeidsgivere, ønsker karantene. Et tilfelle herfra, der mannen var på jobbreise i grønt land. Kom hjem, ingen karantene, gikk direkte på jobb, dagen etter han kom hjem. Mens kona fikk beskjed fra sin arbeidsgiver, at hun måtte i 10 daqers karantene. Så da var han som hadde vært i utlandet, i full sving på jobb, mens hun som hadde vært hjemme og kun vært i hjemmet og på jobb, satt i karantene. Kjenner jeg har mest respekt for hennes arbeidsgiver.

Anonymkode: c28c5...3c5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen arbeidsgivere, ønsker karantene. Et tilfelle herfra, der mannen var på jobbreise i grønt land. Kom hjem, ingen karantene, gikk direkte på jobb, dagen etter han kom hjem. Mens kona fikk beskjed fra sin arbeidsgiver, at hun måtte i 10 daqers karantene. Så da var han som hadde vært i utlandet, i full sving på jobb, mens hun som hadde vært hjemme og kun vært i hjemmet og på jobb, satt i karantene. Kjenner jeg har mest respekt for hennes arbeidsgiver.

Anonymkode: c28c5...3c5

Skulle gjerne gjort det sånn,  men jeg er lærer, så hjemmekontor er liksom ikke så lett...

Gjest Blondie65
Skrevet

Vi som kan ha hjemmekontor må her ta en for laget slik at de som både er avhengig av kollektivtransport og ikke kan ha hjemmekontor kan reise trygt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke ett valg nei. 

Anonymkode: 52671...642

AnonymBruker
Skrevet

Folk har rett til å juble over å slippe karantene uten at de bryter loven. Som du sier så gir corona faen om kl er 17 or 00:00 men i følge regjeringen så gjør den det 🙄.

Anonymkode: 55f33...f29

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min skal selvsagt i karantene, samt testes på dag 2 og 5.

Men hvis det ikke er noe rettningslinjer som sier at jeg skal i karantene, så kan jeg vel ikke ringe på jobb og si at "jeg tar karantene 10 dager jeg?"

Hadde bedt ham om å få fremskyndet den testen. Alle som har vært i rødt land via jobb har jo rett på det, og iblant må man mase litt.

Hadde spurt arbeidsgiver om hjemmekontor, hvis nei, så får mannen holde seg atskilt resten av familien og sove på et annet rom til han er testet.

Anonymkode: ae665...618

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bedt ham om å få fremskyndet den testen. Alle som har vært i rødt land via jobb har jo rett på det, og iblant må man mase litt.

Hadde spurt arbeidsgiver om hjemmekontor, hvis nei, så får mannen holde seg atskilt resten av familien og sove på et annet rom til han er testet.

Anonymkode: ae665...618

Testen kan vise falsk negativ hvis den taes for tidlig. 

Vi har ikke noe sted han kan være atskilt. Nå sier jo også rettningslinjene at han ikke trenger det, så jeg har egentlig fått svar 🙂

• Opprett ny...