Gå til innhold

Hovedforelderen har begynt å sende med klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i retten. Jeg fikk igjennom overnatting. Andre forelderen ville ikke det. Kom med alt av unnskyldninger for å bremse samvær. 

I starten sendte forelderen ikke med noe. Hverken jakke eller lue, eller dress på kalde dager. Nå helt plutselig var det Sendt med ett overlass av skift. 

Selvfølgelig veldig bra for barnet. Jeg har hatt klær her i backup. Men det er veldig fint at det sendes med klær nå.

Det jeg ikke forstår er hvorfor det helt plutselig skjer. Det går ikke an å spørre heller for jeg får ikke svar og det prates ikke så lenge jeg er der. 

Noen andre som har opplevd lignende? 

Anonymkode: b1234...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så interessert i årsaken, kan man ikke bare være fornøyd med tingenes tilstand slik det er nå, uten å analysere og spekulere i hvorfor? 

Anonymkode: 2289d...5c0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å helt plutselig endre seg. Fra å være bestemt på at klær får jeg jammen ha i ordning selv, til å sende med masse. 

AnonymBruker
Skrevet

Den andre foreldren har vel innsett at barnet må ha ordentlige klær uansett hvor det er. Dress, regntøy ol er ganske essensielt for et barn å ha tilgjengelig. 

Anonymkode: 96495...184

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart. Men imed sakens kjerne har vært slik jeg nevnte tidligere, så har jeg hatt alt av klær her ellers. 

AnonymBruker
Skrevet

Mye klær eller lite klær - sakens kjerne virker til at dere som mor og far ikke gjør denne situasjonen særlig enkel for barnet? Jeg tenker at her må kreftene settes inn på å få til en bedre samhandling, slik at barnet ikke blir et middel. Dette med klær, om det er lite eller mye som sendes med, er jo nettopp et symptom på at barnet brukes : Se så snill jeg er som sender med klær. Eller - Jeg skal ikke ta ansvaret for barnet når det er hos deg, kjøp klær selv. Begge deler er veldig trist.

Da mine var små, var det så ille at barna måtte kle av seg på trappen, eller til nød i gangen, for han skulle ha med "sine klær". Endte med at vi gikk til megling hos familievernkontoret, noe som faktisk, etter mange samtaler, bedret situasjonen. Vi ble tvunget til å tie stille og lytte til den andre.

Anonymkode: 60e0a...605

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Det var en gang barnet hadde måtte skiftes på her hos meg. Da kledde andre forelderen av barnet utenfor bilen, på vinteren. Skulle virkelig ikke ha mine klær med seg inn, og ikke skulle jeg få med skift heller. 

Tro meg, jeg har prøvd det meste. Det er en grunn til at jeg måtte få det til retten. Det er så fastsatt. Alt er låst. Jeg håper for barnet skyld at denne floken løsnes etterhvert som årene går... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare trist når voksne mennesker oppfører seg slik. Man kan jo selvsagt le litt av det, når en voksen mann refererer til 3 åringens truser som "mine klær", men det er med tårer i øynene man ser barnet stå der og bli en del av dette maktspillet på en så nedverdigende måte.

Nå er mine blitt eldre, og de setter sine egne tydelige grenser, noe jeg tror kom som et sjokk for far. Jeg tror du må være bevisst på å backe opp barnets selvtillit og selvbilde, men uten å snakke stygt om den andre. På et eller annet tidspunkt blir barn i stand til å gi beskjed om hva som føles greit og ikke, og da er det viktig at de er trygg på at ihvertfall en av foreldrene støtter dem i deres frigjøring fra maktspillet foreldrene imellom.

Lykke til, og håper ting ordner seg etterhvert, for alle parters del. Foreldre aner ikke hvor mye de taper i det lange løp, når barna blir en brikke i maktspillet foreldrene imellom.

Anonymkode: 60e0a...605

Gjest WhisperingWind
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Det var en gang barnet hadde måtte skiftes på her hos meg. Da kledde andre forelderen av barnet utenfor bilen, på vinteren. Skulle virkelig ikke ha mine klær med seg inn, og ikke skulle jeg få med skift heller. 

Tro meg, jeg har prøvd det meste. Det er en grunn til at jeg måtte få det til retten. Det er så fastsatt. Alt er låst. Jeg håper for barnet skyld at denne floken løsnes etterhvert som årene går... 

Vil tro det ligger mer historie bak dette. 

Uansett så er det vel ikke noe vits i å overtenke. 

Hun/han fant vel ut at det var greit med ekstra klær. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...