Gå til innhold

Barnedåp - hvor mange gjester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger litt råd angående planlegging av barnedåp. Hvor mange gjester kan vi være? Slik det ser ut nå er det ca 30 stk i et leid lokale. Her kan gjestene plasseres familievis med god avstand til neste familie. Gjelder Bent Høies anbefaling om maks 20 gjester for barnedåp/konfirmasjon og lignende også? Har prøvd å kutte ned antallet, men både jeg og mannen har mange søsken og dermed stor familie.

Anonymkode: a909c...4c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Private lag er Max 20. 

Offentlig Max 200. 

Vet ikke helt hva leid lokalet går under? 

Vi har forresten bare avlyst hele dåpselskapet, men de blir døpt i kirken uansett. Ingen sure mine fra familien, vil tro mange ble lettet for å slippe å ta stilling til å dra eller ikke. 

Anonymkode: a3786...96c

• Liker 4
Skrevet

Max 20.

Hadde døpt barnet og droppet festen om vi var i den situasjonen nå. 

• Liker 2
Skrevet

Vi skulle døpt barnet vårt i mars, men måtte jo utsette så klart, men blir ingen dåpsfest her på lenge. Vurderer å døpe barnet i kirken, for å "få det gjort", men vi får se... 

Jeg misunner ikke de som har hatt smitteutbrudd på sine fester, jeg vil gjøre det jeg kan for at mine nærmeste ikke blir utsatt for noe pga min lyst til å ha dåpsfest. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Maks 20 :)

Døpt gjerne, men ikke inviter fler enn de dere uansett møter til søndagsmiddag hver helg. 

Anonymkode: aee8c...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Maks 20 til sammen, så er dere mor, får og en baby vil det da si at dere ikke kan invitere flere enn 17stk!

Anonymkode: 87578...f49

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Maks 20 til sammen, så er dere mor, får og en baby vil det da si at dere ikke kan invitere flere enn 17stk!

Anonymkode: 87578...f49

Og må ha plass til minst en meters avstand.

Anonymkode: a726b...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Har dere leid et lokale kan dere ha over 20 gjester. Max antall på 20 gjelder i private hjem. 

Lokalet dere har leid skal ha et max-antall på gjester som er satt under normale forhold. Er utleier seg sitt ansvar bevisst bør de ha gjort en vurdering i tråd med smittevern rådene, og satt et nytt max-antall som må gjelde nå under pandemien. Jeg jobber med dette, og hos oss har vi stort sett halvert tillatt antall gjester i våre lokaler. 

PS: vær klar over at den som inviterer/leier lokaler er å anse som arrangør, og at det følger et ansvar med. Sørg for 1 meters avstand, ha antibac tilgjengelig for alle, og lag fullstendig gjesteliste med navn, bostedskommune og tlf.nr. Gjestene skal informeres om at denne listen er laget, og du som arrangør bør oppbevare listen i minst 10 dager. Dette for å kunne bistå kommunen i evt smittesporing i ettertid om nødvendig. 

Anonymkode: 5ed6d...14b

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Trenger litt råd angående planlegging av barnedåp. Hvor mange gjester kan vi være? Slik det ser ut nå er det ca 30 stk i et leid lokale. Her kan gjestene plasseres familievis med god avstand til neste familie. Gjelder Bent Høies anbefaling om maks 20 gjester for barnedåp/konfirmasjon og lignende også? Har prøvd å kutte ned antallet, men både jeg og mannen har mange søsken og dermed stor familie.

Anonymkode: a909c...4c4

Er 200 som gjelder ved leid offentlig  sted med arrangør (deg)

Endret av Loff77
Skrevet

20 i private hjem er også kun en anbefaling og ikke lov. Men er jo lurt og følge anbefalingene selvfølgelig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

20 i private hjem er også kun en anbefaling og ikke lov. Men er jo lurt og følge anbefalingene selvfølgelig

Nettopp. Jeg mener det burde vært en lov. Mange kvier seg for å avslå invitasjoner, og mange leie konflikter og misforståelser kunne vært unngått om det helt enkelt var forbudt å bryte smittevern regler. 

Anonymkode: 5ed6d...14b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville invitert så få som mulig på dåpsdagen, men slik at de eldste (oldeforeldre) deltar da. Så inviteres resten på etterlatt dagen etter. Må beskytte de eldste fra å bli smitta.

Anonymkode: 1258d...16f

• Opprett ny...