Gå til innhold

Bremsene på sykkelen sluttet å virke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min lærte ikke å sykle før ifjor ettersom han er veldig forsiktig av seg og var redd for å prøve. I år er han 8 år å elsker å sykle så vi sykler ofte sammen. Der vi sykler er det en del nedover noe han syns var ekstra gøy. Men idag opplevde vi noe skummelt,etter han hadde kjørt med en litt bratt bakke å begynt å kjøre på flaten igjen så ville ikke bremsen lenger virke! Dette kunne jo gått veldig galt om den sviktet midt i bakken :S  Så nå er sønnen min livredd for å bruke sykkelen igjen. 

Flere som har opplevd at bremsene på sykkelen plutselig svikter? Kjenner jeg selv blir redd for å sykle ned bakker nå :S  Bare lurer på hvor vanlig det er at sånt skjer.

Anonymkode: 034de...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om wiren må strammes. Ev om bremseklossene må stilles nærmere felgen. Dette bør kunne hjelpe. Har du sjekket selv om bremsene tar som normalt nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt kan skje. Derfor er det viktig å gjøre klar sykkelen for sesongen. Her smøres alle deler s trengs, vaiere og bremser sjekkes. Er bremseklossene slitte kjøper vi nye. Vaiere strammes til. 

Regner med at du sjekker sånt det løpet av sommeren?  

Anonymkode: 381e1...254

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...