Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du at sykepleiere har det for godt i Norge?

Anonymkode: 62fcb...73f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For et spørsmål 

Anonymkode: 8aba4...8a1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et spørsmål 

Anonymkode: 8aba4...8a1

Hva er galt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en hat-tråd om sykepleiere? Blir du aldri lei?

Anonymkode: 60677...e3b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enda en hat-tråd om sykepleiere? Blir du aldri lei?

Anonymkode: 60677...e3b

Det er ikke hat. Jeg bare lurer på om de tjener for mye f. eks.?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de redder liv!

Anonymkode: 00b76...40a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal slutte i yrket. Ikke pga lønn, men pga ledelse. De behandler oss som dritt. Da regner jeg med at min kompetanse ikke trengs, så finner mye noe artigere. 

Anonymkode: e4750...9b4

• Liker 7
Gjest Villja
Skrevet

Nei, virker som de har det ganske kjipt og slitsomt. Glad jeg ikke er sykepleier nå for tiden!

Gjest Villja
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal slutte i yrket. Ikke pga lønn, men pga ledelse. De behandler oss som dritt. Da regner jeg med at min kompetanse ikke trengs, så finner mye noe artigere. 

Anonymkode: e4750...9b4

Full forståelse! 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hat. Jeg bare lurer på om de tjener for mye f. eks.?

Hvorfor tenker du at de tjener for mye? 

De sutrer ekstremt mye om lønn og får det ut til å høres som om de er blant de lavest lønnede i hele landet, men jeg synes ikke de skal få lavere lønn enn de har av den grunn. De har helt passe lønn i forhold til ansvar og utdannelsesnivå, men burde få mye bedre rettigheter på turnuser og bemanning. 

Anonymkode: 0956d...7c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, om noe fortjener de bedre.

Anonymkode: c2bd8...aad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de redder liv!

Anonymkode: 00b76...40a

Det er det vel helst legene som gjør.

Anonymkode: 77f88...55d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søtt at du tror at legene er tilstede til en hver tid. 😂 På sykehjem/hjemmesykepleien/boliger er man enormt heldig om det er en lege til stede når noe akutt skjer. Det har aldri noensinne skjedd mens jeg har vært på jobb noen av stedene. Og dessuten hadde ikke legen gjort noe jeg som spl. Ikke kan gjøre før pasienten blir hentet av ambulanse. 😊

Anonymkode: 67534...85f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ah, tror ikke det. 

Men,

Så ville jeg sagt det; at med den økonimiske øksen som går rundt nå, så er det mange som ikke husker mye, dessverre

Anonymkode: c896d...7fb

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Legen ser vel pasienten 5 min av døgnet, så de resterende 23 t og 55 min er det faktisk sykepleieren som redder liv om det oppstår noe akutt. Nei, de opererer ikke ved en blødning feks, men det er sykepleieren som OPPDAGER blødningen, setter i verk tiltak og tilkaller aktuelt personell. 

Anonymkode: 27b3b...67b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så luksuriøst å være sykepleier så bør du rett og slett utdanne deg til det, TS, jobbe noen år, komme tilbake hit og fortelle oss at du behandles for godt.

Anonymkode: af52c...a4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ENDA en tråd hvor folk kan få liret av seg dritt om sykepleiere? Jeg tenker at dere som mener det antageligvis ikke har satt deres ben innen for et sykehus eller sykehjem.. Dere har ikke hatt familiemedlemmer som virkelig trenger dem. Dere sitter her å leser om hvordan folk mener sykepleiere jobber, at de sitter å drikker kaffe mens de holder på med «administrativt» arbeid. Ute i det virkelige liv er det ikke slik det beskrives her, og hvis dere ønsker innsikt for å kunne diskutere mer saklig her inne så er det fritt frem å hospitere. 

Anonymkode: 1008c...302

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil komme med et nok så privat eksempel for å kanskje åpne noens øyne. Da jeg var 24 år og gravid i 36 uke fikk jeg beskjed om at jeg hadde kreft, legen ringte meg, for han hadde ikke tid til å kalle meg inn, han spurte meg heller ikke om jeg hadde noen hos meg når han avleverte en slik beskjed. Videre ble jeg kastet rundt i et system som virket akkurat slik det skulle, med mange leger med masse kunnskap. Av flere leger ble jeg fortalt at om jeg ikke ble operert akkurat den dagen kunne det være slutten for meg. Dette mens jeg satt der ufrivillig med et for tidlig født barn. De som så meg og familien oppi dette var sykepleierne, det var de som tok seg tid til å ufarliggjøre sykehuset for gutten min på 3, det var de som var der i de sene nattetimer når barseltårene kom, det var de som ordnet akkurat den maten jeg ville ha da jeg ble sulten midt på natten, de er der, alltid! For dem er det hverdags på samme måte som hos legene å behandle syke, men for den syke er dette unntakstilstand. I løpet av tiden jeg har blitt behandlet og nå fulgt opp er det sykepleiere som møter meg, de har mye kunnskap og virker trygge, som igjen trygger oss. De har aldri fortalt meg hvor nær døden jeg har vært, det er det legene som har prentet inn mer enn en gang for mye. Det finnes råtne epler over alt, men i løpet av mine veldig mange sykehusbesøk den siste tiden har jeg ikke møtt ett. De gir av seg selv, og bryr seg oppriktig, det er ikke bare bare å la jobb være jobb når man jobber i et slikt yrke, ja, de har valgt det selv, men det betyr ikke at det ikke er en påkjenning. Jeg tenker vi skal være glad noen velger det yrke, som er der for dem som trenger dem. Som vet hva som passer seg å si, og som trygger pasienten i den situasjonen hen er i. En som taler din sak mot legen der det er nødvendig, som observerer deg slik at legen kan ta en riktig vurdering, som jobber dag og natt, julaften, påske og 17. Mai. La oss heller støtte dem, slutte å sitte her å diskutere som om alt de gjør er å sitte å drikke kaffe og heve seg over alle andre, for maken til medmennesker skal du lete lenge etter.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ENDA en tråd hvor folk kan få liret av seg dritt om sykepleiere? Jeg tenker at dere som mener det antageligvis ikke har satt deres ben innen for et sykehus eller sykehjem.. Dere har ikke hatt familiemedlemmer som virkelig trenger dem. Dere sitter her å leser om hvordan folk mener sykepleiere jobber, at de sitter å drikker kaffe mens de holder på med «administrativt» arbeid. Ute i det virkelige liv er det ikke slik det beskrives her, og hvis dere ønsker innsikt for å kunne diskutere mer saklig her inne så er det fritt frem å hospitere. 

Er det fritt frem å hospitere? Av hensyn til pasientene synes jeg det høres rart ut...

Anonymkode: 9bac0...8e1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fritt frem å hospitere? Av hensyn til pasientene synes jeg det høres rart ut...

Anonymkode: 9bac0...8e1

Stort sett er det ikke noe problem, men pasientene blir jo spurt om det er greit, til å begynne med observerer du bare den ansatte du følger, men står fritt til å delta når du føler deg klar for det. Akkurat nå i korona er det nok ikke så enkelt, men til vanlig er det bare å ta en telefon å høre, om du er i tvil om du ønsker å utdanne deg innen helse så er det jo lurt å vite litt hva det innebærer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...