Gjest HarryDotter Skrevet 10. august 2020 #21 Skrevet 10. august 2020 11 minutter siden, Druid skrev: Nevn en ting. Det er to krav : 1. Det må være Trump sitt politiske forslag gjennom valgkampen, altså det HAN står for, ikke det som er generell republikansk politikk. For det siste ville hvilken som helst republikaner få igjennom. (Donald Trump har faktisk klart kunstsykket og miste ballen på saker han skulle ha hatt republikansk flertall på) 2. Det kan ikke være en president ordre. Presidenten har mulighet til en viss grad av diktatorisk makt; hver president driver de første ukene å bytter ut forgjengerens politikk på denne måten. Det er ikke noe som skaper noe varig resultat. Å flekse president ordrer, viser din makt, men ikke din politiske evner. Jeg vet om to saker der Trump har klart å få igjennom tverrpolitiske saker med demokratene. Det har vært så profilerte saker at Demokratene har vært nødt å ignorere Trumps gjentagende og pågående trakassering av samtlige demokrater han er ment å samarbeide med. Stort sett resten av hans politiske virke har vært en endeløs mengde twitter utbrudd og total fravær av noe som helst intelligens. Fordelen med Trump er dog at man ikke behøver stole på media. Man får det direkte fra mannen selv på Twitter. Neida. Det klarer du finne selv. Du er intelligent og leser mye. Du vet godt hva han gjør bra og hva han gjør galt. Alt Trump gjør bra skal skyves over på en annen. Helst en demokrat. Og alt han får tyn for politisk er selvsagt bare han alene. Da er det plutselig ingen tidligere helt inne i bildet. Det er helt vanlig å diskreditere Trump for ting han gjør bra og kreditere den forrige presidenten. At arbeidsledigheten sank drastisk etter Trumps første tid på kontoret, er selvsagt Obama's fortjeneste. Hvorfor blir da Obama kreditert for ting han gjorde i sin tid, og ikke forgjengeren hans igjen? 🤔 Trump turte å presse Kina og fikk mange jobber tilbake til USA. Trump håndterte diktatoren Kim Yung Un på en måte som fikk sistnevnte til å se ut som en logrende hund. Trump er kanskje den eneste presidenten i moderne tid som aldri har startet en krig! Likefullt får han skylden for stort sett alle konfliktene i verden?! Han får faktisk kritikk for å trekke troppene ut av konflikter forgjengerne hans startet.
Gjest HarryDotter Skrevet 10. august 2020 #22 Skrevet 10. august 2020 22 minutter siden, Callisto83 skrev: Metoo har i aller høyeste grad tilbakevirkende kraft, da mange av de som har blitt "canceled" har gjort ting i fortiden. Jeg har ikke noe imot at sånt kommer til overflaten, det er bra, men det må være på tvers av politisk tilhørighet. At f.eks Trump er avbildet med Epstein er jo ikke rart. Kjendiser tar gjerne bilder med hverandre. Det er verre at Bill har vært passasjer i flyet til Epstein 27 ganger, i tillegg til å være malt i Monica Lewinsky sin kjole i Epsteins hjem - hengende på veggen. Der er det noen vennetjenester og suspekte ting som foregår, og jeg kunne ønske mediene kunne ta den debatten også. Av og til er det heller ikke hva mediene viser som er problemet. Det er hva de lar være å vise, som avslører vinklingen. Jeg kunne savnet litt mer dekning av hvor voldelige og grusomme de siste tiders "fredfulle protester" har vært i USA. Mange har blitt skutt og drept. Det har også dukket opp en video som viser hele arrestasjonen av George Floyd. Den var redigert i Dagbladet... Man legger selvsagt merke til alt sånt, uansett om man stemmer det ene eller det andre. Dette er spot on! Folk tror automatisk man er ihuga supporter av Trump fordi man forsvarer noen av hans positive sider. Jeg etterlyser bare en objektiv belysning fra mediene rundt de politiske sakene. Når et journalistisk stykke stinker forakt for Trump, mister jeg interessen. Da vet jeg at alt der er gjennomfarget av avsky for Donald. Da er stort sett fakta uteblitt.
Anonymous1986 Skrevet 11. august 2020 #23 Skrevet 11. august 2020 17 hours ago, HarryDotter said: Dette er spot on! Folk tror automatisk man er ihuga supporter av Trump fordi man forsvarer noen av hans positive sider. Jeg etterlyser bare en objektiv belysning fra mediene rundt de politiske sakene. Når et journalistisk stykke stinker forakt for Trump, mister jeg interessen. Da vet jeg at alt der er gjennomfarget av avsky for Donald. Da er stort sett fakta uteblitt. Man kan dessverre ikke forvente en objektiv dekning av saker med Trump fra norsk media, når f.eks NRK-ledelsen ikke la skjul på under alget i 2016 at deres synspunkt på han som en uegnet leder og psykopat, prioriteres over å spille en nøytral rolle i dekning av saker i amerikansk politikk. De har sin egen agenda og er farget av ideologi.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå