Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg har observert en situasjon på jobb angående en kollega. En situasjon som eg tenker absolutt ikke er greit. Tok det opp med kollegaen det gjelder om hva eg synes om det eg observerte. At eg så det var kun tilfeldig da eg akkurat da gikk forbi. Forteller eg sjefen min om det eg har observert eller slå meg til ro med at jeg har sagt i fra til den det gjelder og er trofast mot kollega? Har selvfølgelig ikke sagt noe til andre kollegaer eller noen. Men kjenner det er litt ubehagelig å bære på alene. Kommer ikke til å gå inn på detaljer, men situasjonen er ikke OK, overhode. 

Anonymkode: c6c7e...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorden reagerte kollegaen din når du konfronterte henne?

Skrevet

Det gjelder en mannlig kollega, uten at det betyr så mye. Han tok det vel ikke helt slik eg hadde håpet på. Bagatelliserte det litt og så ikke samme alvoret i det som meg. Men han ble ikke sur eller noe og tonen mellom oss var grei etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok spesifisere litt om man skal kunne gi deg råd..  Seksuell trakassering? Mobbing? Stjeling? Unnasluntring? 

Anonymkode: cb683...727

• Liker 4
Skrevet

Da ville jeg nok gått til nærmeste leder. 

Gjerne illojalt, men hvis kollega ikke tok deg på alvor når du tok det opp med ham direkte så har du vel ikke så mange andre alternativ.

For å være ryddig kan du informere kollega om at du kommer til å gå videre med saken, da kan han ihvertfall ikke beskylde deg for å gå bak ryggen hans.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for å gjøre. Konflikt på arbeidsplassen  er alltid kjipt...

AnonymBruker
Skrevet

Er det graverende tar du det selvsagt opp med avdelingsleder. 

Anonymkode: c7c44...866

• Liker 1
Skrevet

Du går tjenestevei, dvs tar det opp med den det gjelder, deretter varsler nærmeste leder

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, morgenkåpedyret skrev:

Burde sikkert si det til nærmeste leder, da eg ikke kan si med sikkerhet at situasjonen har oppstått før eller at det vil oppstå igjen. Men er redd for at eg setter i gang en stor sak, som egentlig bare kan være et utrolig dumdristig engangstilfelle fra min kollega. 

AnonymBruker
Skrevet

Om alle tenker slik blir det fort mye uforsvarlig praksis her og der. Avd. leder må ikke nødvendigvis ta det opp med den det gjelder, så ikke vær redd for å si fra. 

Anonymkode: c7c44...866

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1, går det ut över dig?

2, går det ut över kunder?

3, går det ut över firman?

Viss svaret är nej så kan du fokusera på ditt egna jobb  og inte så mycket vad andra driver med.

Anonymkode: 93442...186

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.8.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Eg har observert en situasjon på jobb angående en kollega. En situasjon som eg tenker absolutt ikke er greit. Tok det opp med kollegaen det gjelder om hva eg synes om det eg observerte. At eg så det var kun tilfeldig da eg akkurat da gikk forbi. Forteller eg sjefen min om det eg har observert eller slå meg til ro med at jeg har sagt i fra til den det gjelder og er trofast mot kollega? Har selvfølgelig ikke sagt noe til andre kollegaer eller noen. Men kjenner det er litt ubehagelig å bære på alene. Kommer ikke til å gå inn på detaljer, men situasjonen er ikke OK, overhode. 

Anonymkode: c6c7e...23d

Dersom du mener dette er alvorlig går du videre med det. Du har et personlig ansvar i jobben din.

På 8.8.2020 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Du må nok spesifisere litt om man skal kunne gi deg råd..  Seksuell trakassering? Mobbing? Stjeling? Unnasluntring? 

Anonymkode: cb683...727

Nei, VI trenger ikke å vite hva det dreier seg om.

Anonymkode: e0530...fdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...