Gå til innhold

Noen som leverer sent og henter tidlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber stort sett kveld, natt og helger. Samboer jobber dagtid.

Så jeg leverer rundt kl 9/930 og henter alt fra 12/14. Så for oss blir barnehagen brukt som sosialisering. Noen flere som har det sånn for en periode? 

Anonymkode: 67b70...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ofte det når jeg har fri/senvakt. Leverer litt før 10 og henter da rundt 14:00 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det slik. Hjemme i perm med baby.

Anonymkode: ea806...781

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber kun natt, og samboer skift. Leverer alt i fra 08-09. Henter senest to. Veldig gla for at mine barn slepper å være en full dag i barnehagen, men at de alikevel får sosialisert seg 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, leverte til ca 930, og hentet ca 14. Når hun ble større hentet jeg senere sånn ca 15 - 1530. Er forøvrig ferdig med bhg nå. 

Anonymkode: f52d5...41d

AnonymBruker
Skrevet

Leverer 0930 og henter senest 1430, de pleier å spise i 14 tiden, og jeg vet at datteren min synes det er hyggelig. Hentet 14 idag, og da var hun midt i maten 😅 

Bruker det for det sosiale. Jeg er hjemmeværende og gravid i første trimester, så er ikke en særlig morsom mor om dagen. Hun har heller ingen lekekamerater i nærheten på dagtid, så barnehagen er stedet å være noen timer 😊 

Anonymkode: 6c955...d4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det når jeg var i permisjon. Leverte ca 930 og hentet kl 14. Minst en fridag i uka. 
Nå blir det litt lengre dager, stort sett fra ca 09-15

Anonymkode: a026f...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Leverer fast klokken 10 og henter 14.30.

Det passer oss og barnet best. 

Anonymkode: c6b60...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Leverer alltid til frokost ca 0830. Det oppleves mye lettere å komme inn i leken når de er der fra morgenen, henter mellom 14-15, alt etter om jeg har fri eller ikke. Jobber ikke dagtid så trenger ikke ha full dag.

Anonymkode: e708f...484

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det med førstemann da en av oss var hjemme med nr 2. Barnet gikk i barnehage fra rundt 9.15 til 14. (Var samling 9.30) 

Men da vi var hjemme med nr 3 opplevde vi at barn nr 2 måtte leveres senest 8 for at barnet skulle ha en god dag. Noen barn må leveres når det er stille og rolig for å komme skikkelig i gang -jeg opplevde det samme da jeg jobbet i barnehage. Vi hentet rett etter måltidet i totida. 

Anonymkode: 24143...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt det er flere 

Anonymkode: 67b70...205

AnonymBruker
Skrevet

Hente 12 får vi ikke «lov til» i barnehagen vår. De har kjernetid mellom 9 og 14. Og da ser de helst at alle barna som skal være der er der da. Selvsagt går det greit en gang i blant, men vi kan ikke fast hente kl 12. Det er forstyrrende for de andre barna 

jeg er hjemme i perm og mannen leverer 9 og jeg henter 14-15. 

Anonymkode: 3dabc...cfa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

9.30-14.30 stort sett hver dag siden de startet i bhg. Hender det varierer litt fra 10-15 osv, men maks seks timer. Det fortsetter vi med til de er ferdig i barnehagen. De har også kortere dager (9.30-12.00) og en del fri. 

Anonymkode: a2022...9fd

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hente 12 får vi ikke «lov til» i barnehagen vår. De har kjernetid mellom 9 og 14. Og da ser de helst at alle barna som skal være der er der da. Selvsagt går det greit en gang i blant, men vi kan ikke fast hente kl 12. Det er forstyrrende for de andre barna 

jeg er hjemme i perm og mannen leverer 9 og jeg henter 14-15. 

De fleste er jo ute kl 12, ser ikke problemet med å hente da

Anonymkode: ede2e...ece

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er jo ute kl 12, ser ikke problemet med å hente da

Anonymkode: ede2e...ece

Barnas lek blir jo avbrutt. Lise som skal være der til kl 17, og som var godt inn leken med ditt barn mister Plutselig lekekameraten sin. Det kan være vanskelig å komme inn i leken igjen etterpå. Hvis mange hadde hentet kl. 12 Ville det vært ganske kaotisk for barna. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en hyggelig tråd! 

Jeg pleide å levere 10 og hente 14.30-15. Siste to årene ville hun ikke bli hentet før 16-16.15. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnas lek blir jo avbrutt. Lise som skal være der til kl 17, og som var godt inn leken med ditt barn mister Plutselig lekekameraten sin. Det kan være vanskelig å komme inn i leken igjen etterpå. Hvis mange hadde hentet kl. 12 Ville det vært ganske kaotisk for barna. 

Men Amanda sine foreldre kan nesten ikke ha Amanda 5 timer lenger i barnehagen for at Lise ikke skal bli lei seg. Og hva om Amanda ble levert 7, men Lise senere?

Anonymkode: c1d6c...ac3

• Liker 1
Skrevet

Leverer 0930 og henter 1400☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en hyggelig tråd! 

Jeg pleide å levere 10 og hente 14.30-15. Siste to årene ville hun ikke bli hentet før 16-16.15. 

Men Amanda sine foreldre kan nesten ikke ha Amanda 5 timer lenger i barnehagen for at Lise ikke skal bli lei seg. Og hva om Amanda ble levert 7, men Lise senere?

Anonymkode: c1d6c...ac3

Nei, men Amanda sine foreldre kan la være å levere henne den dagen, om hun kun skal være der fra 9-12. 

Det er ikke uvanlig at de som blir levert senere sliter med å komme inn i leken. 

Jeg er helt for å hente tidligere og hi barna korte dager, men 12 blir bare forstyrrende om det skjer regelmessig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør det nå når jeg har permisjon. 

Liker at ungene får sove lenger og en lang frokost med de, ingen stress på morgenene. 

Anonymkode: aa486...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg en sjelden gang har mulighet, blir barna levert 9-9.30 og hentet 14.30.

Her må de leveres senest 9.30 da de drar på tur eller starter andre aktiviteter da. Fruktmåltidet er kl 14, og de er som regel midt i måltidet hvis jeg kommer før 14.30. Yngste sover også fra 11.30 til 13.30 ca. 

Anonymkode: ffac5...053

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...