Gå til innhold

Synes ikke jeg ser slank ut selv etter vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått så innmari treigt. 2 februar startet jeg slankinga, mest kosthold og lite trening. Jeg veide 69,5 i februar, i dag veier jeg 62,4. Har en gang i uka der jeg spiser alt jeg vil. 

Synes ikke jeg ser noe slankere ut enn det jeg var, like feit føler jeg. Hvorfor kjenner jeg så lite forskjel? Hvor mye må jeg ned for å føle at jeg har gått ned litt? Samboer synes det synes på ansiktet mitt men jeg ser ingen forskjell, love handels er der, dobbelthaka er der og rompa er der. Målet er 53 kg, jeg er 160 høy. 

Anonymkode: fbbb8...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du har gått så sakte ned at du ikke ser store forskjellen? Jeg har gått ned fra 69,1 til 64.6 på 2 uker, ser stor forskjell

Hva med å sammenlikne bilder?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, JuliaKepler skrev:

Fordi du har gått så sakte ned at du ikke ser store forskjellen? Jeg har gått ned fra 69,1 til 64.6 på 2 uker, ser stor forskjell

Hva med å sammenlikne bilder?

Så mye på så kort tid? Whats the secret? 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye på så kort tid? Whats the secret? 

Spiser ikke frokost, lett lunsj, venter med å spise middag til etter at jeg har gått sulten i en time. Spiser kvelds før kl 20.00. Ingenting mellom måltider.

ikke brød, ris, poteter, pasta

(Hadde en dag med pizza, sjokoladekake og diverse, men gikk bra likevel)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Spiser ikke frokost, lett lunsj, venter med å spise middag til etter at jeg har gått sulten i en time. Spiser kvelds før kl 20.00. Ingenting mellom måltider.

ikke brød, ris, poteter, pasta

(Hadde en dag med pizza, sjokoladekake og diverse, men gikk bra likevel)

Teller du kalorier? Kjempe bra jobba😊

Anonymkode: 9499d...a3f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teller du kalorier? Kjempe bra jobba😊

Anonymkode: 9499d...a3f

Teller kalorier ja, helt nazi på det 😂

Fredag og lørdag forrige uke gikk jeg over det jeg har som mål, ellers holdt meg på målet mitt

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Teller kalorier ja, helt nazi på det 😂

Fredag og lørdag forrige uke gikk jeg over det jeg har som mål, ellers holdt meg på målet mitt

Veldig flink 😊 bra jobba! 

AnonymBruker
Skrevet

Vil virkelig anbefale å komme inn i gode rutiner for trening. 

Det utgjør hele forskjellen på om jeg føler meg slank og pen, eller ikke. Der jeg i 20 årene var stram og flat naturlig, er det nå slik at mage+overarmer+rumpe+fett på rygg ikke samarbeider i det hele tatt om jeg slurver med treningen. 

Anonymkode: 00c44...538

• Liker 1
Skrevet

Føler det sånn jeg også 😅 har gått ned 10 kg fra juni. Ser det ikke selv 🙄 

Men jeg ser det på klærene, mange av klærene jeg har i skapet har jeg ikke passet på flere år. Nå sitter de som et skudd 😅

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil virkelig anbefale å komme inn i gode rutiner for trening. 

Det utgjør hele forskjellen på om jeg føler meg slank og pen, eller ikke. Der jeg i 20 årene var stram og flat naturlig, er det nå slik at mage+overarmer+rumpe+fett på rygg ikke samarbeider i det hele tatt om jeg slurver med treningen. 

Hva kan jeg trene? Jeg har hjemmekontor og mye sitting. Har to småbarn og etter jobb har jeg ikke mulighet for å dra til gymmet.

AnonymBruker
Skrevet

Føler det samme ja. Gått ned 9 kg siden januar. Har hatt opphold på slanking i to-tre mnd uten at jeg har gått opp. Veier det samme som deg nå. 

Jeg har bare hatt tid og energi til kostholdsendring. Men skal igang med trening. Det gjør all forskjell. Det er gjerne slik med de godt trente, at det kan se ut som de veier 50kg når de veier 60kg,da muskler tar mindre plass enn fett. Har gjort det før, trent opp etter slanking, og kroppen blir jo helt annerledes. Det er mestring a se vektskåla peke nedover, men det er ikke gitt at det endrer selvbildet. Men det er som med slanking, at man kan ikke forvente merkbare resultater med det første, kanskje senere enn med slanking til og med (foruten om økning av energi og tilfredshet). Det tar kanskje 1-2 mnd med mye ståpåvilje før man står og ser seg i speilet og får et nytt gir for motivasjon, for nå går det plutselig unna 😃 så ikke mist motet. 

Du kan søke op hiit trening og gjøre slike øvelser som i sirkeltrening, med styrke i egenvekt samt kjøpe deg noen resistancebands/manualer/kettlebell e.l 😃

Anonymkode: 46b78...128

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg trene? Jeg har hjemmekontor og mye sitting. Har to småbarn og etter jobb har jeg ikke mulighet for å dra til gymmet.

Tilsvarende meg, ikke noe Sats medlemskap her, og jobber mye hjemmefra. 

Om jeg må være hjemme: Jeg har investert i hoppetau, slynge og kettlebells. Så kjører sirkeltrening utendørs. Men i mange år gjorde jeg dette uten utstyr, da mange øvelser kun krever egen kroppsvekt. 

Om jeg må være inne og hjemme bruker jeg youtubevideoer. For eksempel Fitnessblender har mye bra uten utstyr. 

Om jeg har dårlig tid løper jeg pyramide, eller motbakkeintervaller. 20 minutter holder til en effektiv treningsøkt. 

Om jeg har god tid og alenetid som i dag - langtur på 2 timer i skogen. 

Om jeg har en travel dag står jeg opp klokka 6 og trener før frokost og dusj. Og ofte trener jeg midt i arbeidsdagen som et avbrekk. 

Jeg planlegger treningsuka og legger alt inn i kalenderen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilsvarende meg, ikke noe Sats medlemskap her, og jobber mye hjemmefra. 

Om jeg må være hjemme: Jeg har investert i hoppetau, slynge og kettlebells. Så kjører sirkeltrening utendørs. Men i mange år gjorde jeg dette uten utstyr, da mange øvelser kun krever egen kroppsvekt. 

Om jeg må være inne og hjemme bruker jeg youtubevideoer. For eksempel Fitnessblender har mye bra uten utstyr. 

Om jeg har dårlig tid løper jeg pyramide, eller motbakkeintervaller. 20 minutter holder til en effektiv treningsøkt. 

Om jeg har god tid og alenetid som i dag - langtur på 2 timer i skogen. 

Om jeg har en travel dag står jeg opp klokka 6 og trener før frokost og dusj. Og ofte trener jeg midt i arbeidsdagen som et avbrekk. 

Jeg planlegger treningsuka og legger alt inn i kalenderen. 

Høres veldig bra ut, ble litt motivert til trening nå. Merker du at det gjør forskjell mtp vektnedgang? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går jo ned i vekt jevnt og trutt, og det er jo det beste kontra hurtigslanking der man raser ned mye i vekt på kort tid. Jevn vektnedgang over tid gir god forutsetning for å holde vekta nede når du har oppnådd ønsket vekt

Hvis du synes det går for sakte så kunne du kanskje sett på mengden kalorier du inntar den ene dagen du spiser alt du vil. Kanskje det er altfor høyt inntak den ene dagen som gir utslag for ukentlig vektnedgang, at gjennomsnittet med kalorier fordelt på ei uke blir for høyt sammenlagt 

Anonymkode: e4226...709

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du går jo ned i vekt jevnt og trutt, og det er jo det beste kontra hurtigslanking der man raser ned mye i vekt på kort tid. Jevn vektnedgang over tid gir god forutsetning for å holde vekta nede når du har oppnådd ønsket vekt

Hvis du synes det går for sakte så kunne du kanskje sett på mengden kalorier du inntar den ene dagen du spiser alt du vil. Kanskje det er altfor høyt inntak den ene dagen som gir utslag for ukentlig vektnedgang, at gjennomsnittet med kalorier fordelt på ei uke blir for høyt sammenlagt 

Anonymkode: e4226...709

Ja, jeg tar av for å si det sånt, og det er ikke fordi jeg har sulten eller har så veldig lyst på junk men bare fordi jeg vil føle at jeg ikke går glipp av noe. I går hadde jeg en sånn dag, spiste pizza og is og mye rart, i dag våknet jeg oppblåst og hadde ekstremt vondt i magen. Sukker smaker heller ikke som før, altfor mektig og unødvendig. Men nå er det slutt på det, da kan jeg heller unne meg et lite stykke sjokolade hvis jeg har veldig lyst en dag istedenfor det meningsløse "Skeie ut" dagene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres veldig bra ut, ble litt motivert til trening nå. Merker du at det gjør forskjell mtp vektnedgang? 

Jeg er stor forkjemper av at trening er avgjørende. Og jeg blir frustrert når jeg leser påstander som "trening er gram, mat er kilo" Ja, i kalorier der og da stemmer dette. Men trening gir så mange andre effekter. Det øker forbrenningen også gjennom døgnet da muskelmassen øker, man får mer energi og beveger seg derfor mer. Man føler seg umiddelbart strammere og sunnere, noe som motiverer også når det gjelder kosthold og videre fremgang. 

Det er fem år siden jeg tok grep. Vekta viste 10 kilo mer enn jeg ønsket, og som nevnt i mitt første innlegg skjer det noe med mage, rumpe, overarmer, med mer, i 30-årene. Jeg raste ned på kaloriunderskudd, men var fortsatt flat bak, og hadde en liten kul foran, og følte at speilbildet ikke matchet vekten. 

Jeg er ingen treningsekspert, og kan ikke si hva du bør gjøre. Men mitt beste tips er å finne trivselen først. Ikke start for hardt eller kjør deg helt i kjelleren. Det er helt greit å starte med 20 minutters økter. Og gjør mest av det du liker best, ikke det som forbrenner mest, eller i følge eksperter er best. 

Jeg ser også innlegget ditt om fråtsing og spisedag over. Og er helt enig i det siste du skriver. Det er bedre å kunne spise taco en fredag, ta et kakestykke i en bursdag, drikke litt vin en lørdags kveld, enn å ha en fråtsedag. Jeg spiser nå helt normalt (og har gjort det siden jeg knekte koden) og tenker aldri over hva jeg putter i munnen, rett og slett fordi jeg fant et kosthold og balanse jeg kunne leve med over tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flink du har vært! Og er! 

Men enig med hun over, du bør legge inn noen enkle øvelser, det er ikke så mye som skal til før du føler at f eks rumpe og mage blir strammere. 

Men en ting til, greit at du har en dag der du spiser hva du vil, men husk at denne dagen, når den gjøres hver uke, faktisk har mye å si på totalen din. Jeg er slank og trent og hvis jeg tar helt av en dag, så må jeg hoppe over neste lørdag for å ikke legge på meg. Jeg mener ikke at du skal droppe kosedagen din, men kanskje ha i bakhodet at du tenker LITT på mengde likevel? Bare hvis du klarer og hvis du ønsker fortere resultater. Hvis det er denne dagen som gjør at du i det hele tatt klarer å være så flink, så bare lat som du ikke leste innlegget mitt. Du er uansett flink! 

Anonymkode: f3b87...928

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 2 små barn og derfor ikke mulighet til å dra på treningssenter. 
Jeg bruker funkygine sine treningsøvelser på YouTube! De hjelper MASSE og man blir veldig sliten 😂 jeg klarte ikke å gå på 3 dager etter den ene timen 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke gått ned så mye, og veldig sakte. Virker som du har litt igjen også. En hel dag i uken hvor du spiser alt du vil er for mye. Hva med å heller velge ut en type godis du vil spise lørdag kveld, eller en litt god middag du ønsker å spise på søndag. Eller litt vin en fredag?

Jeg tror motivasjonen din øker hvis du går ned litt raskere:)

Anonymkode: 2721c...67c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte vanskelig å se det selv. Gått ned 15 kilo, å jeg kan fortsatt føle meg som før. For hodet og kroppen følger ikke alltid med.

Jeg gikk også ned for mange år siden, da trente jeg ikke særlig ved siden av. Ble jo slank. Ble gravid, derfor jeg måtte gå ned en gang til.

Denne gangen har jeg trent mye mer ved siden av, å kroppen føles mye mer stram, ikke bare slank. Det har jeg også fått kommentarer på, at jeg ser trent ut.

Så jeg tror også at det er nøkkelen for å føle seg mer vel. For det er ikke alltid at det hjelper å bare gå ned i vekt.

Jeg startet med jogging under corona, siden studioene stengte, jogget 20- 25 min. 2 eller 3 x pr. uke. Det utgjorde en kjempeforskjell! Ta bilder! Gøy å sammenligne. Å så burde du bruke målebånd i tillegg til vekta.

Nå er jeg tilbake i studio, men bruker sykkelen mye i hverdagen. Tar litt trening på gulvet osv. hvis jeg ikke har tid til studio. Kroppen føles mye sterkere denne gangen.

Lykke til 😊

Anonymkode: 29566...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...