Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet/anbefaler en sykehus i Viken som det er barselhotell? (Enerom, og seng til far)

Jeg lurer også på om det er lov å ha sitt tidligere barn der om natten? Min nåværende baby, kommer til å være 1 og et halvt år under neste fødsel. Han er helt avhengig av å ha meg rundt seg, og blir helt hysterisk hvis jeg er borte i 2 timer. Jeg vil gjerne ha han på barselhotel, men aldri hørt om det. 

(Sykehuset MÅ ha lystgass)

Endret av 1Cecilie
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er lenge til neste fødsel vil jeg anta eldste babyen er mindre avhengig av deg ved fødsel. Rommene på barsel er uansett små, og å skulle sove der med noen som akkurat har blitt storesøsken vil jeg ikke anbefale - vil tro det er en brutal omveltning for barnet. Da ville jeg heller dratt hjem så fort som mulig så storesøsken kan sove i fred på rommet sitt, heller enn å potensielt bli holdt våken av en liten som ikke vet opp og ned på verden. Og dere må jo like gjerne først som sist venne den største til med at du må deles med flere/ikke alltid er tilgjengelig.

Anonymkode: 42d48...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, 1Cecilie skrev:

Er det noen som vet/anbefaler en sykehus i Viken som det er barselhotell? (Enerom, og seng til far)

Jeg lurer også på om det er lov å ha sitt tidligere barn der om natten? Min nåværende baby, kommer til å være 1 og et halvt år under neste fødsel. Han er helt avhengig av å ha meg rundt seg, og blir helt hysterisk hvis jeg er borte i 2 timer. Jeg vil gjerne ha han på barselhotel, men aldri hørt om det. 

Lurer også på dette. Minus det med lystgass evnt 😄

Anonymkode: 806c5...d43

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel bare far som får være med uansett, forutsatt at de ikke strammer inn igjen. 

Anonymkode: 8d863...7ba

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, 1Cecilie said:

Skal ettåringen være med på fødselen, eller satser du på en veldig rask fødsel?

Anonymkode: cca99...00d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsken er ikke lov, og dessuten kan jo ting forandre seg før fødsel. Du har jo heller ingen garanti for at du får være på hotellet, om det blir en tøff fødsel eller noe komplikasjoner så må du jo ligge på barselsavdelingen. Og babyen kan jo ikke klokka.. 

Anonymkode: 8a652...f5e

• Liker 2
Skrevet

Ahus i Lørenskog har barselhotell med fine rom for mor og far og god oppfølging. De har lystgass på fødeavdelingen. Men småsøsken får ikke være med hverken på fødsel eller barselhotell. Dette er fordi man er fremdeles på et sykehus og innlagt. Fokuset for personalet er mor og babys helse. Det er også av hensyn til alle andre på barselhotellet. Det skal være ro der og færrest mulig folk. Derfor er det også besøkstid på et par timer for øvrige besøkende.

Skaff barnevakt og begynn allerede nå med tilvenningen! De aller fleste barn klarer det bedre enn man tror. Han er nok helt avhengig av deg når han vet at du er der og er tilgjengelig. Men kanskje han finner roen med andre når han vet at du er borte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ahus i Lørenskog har barselhotell med fine rom for mor og far og god oppfølging. De har lystgass på fødeavdelingen. Men småsøsken får ikke være med hverken på fødsel eller barselhotell. Dette er fordi man er fremdeles på et sykehus og innlagt. Fokuset for personalet er mor og babys helse. Det er også av hensyn til alle andre på barselhotellet. Det skal være ro der og færrest mulig folk. Derfor er det også besøkstid på et par timer for øvrige besøkende.

Skaff barnevakt og begynn allerede nå med tilvenningen! De aller fleste barn klarer det bedre enn man tror. Han er nok helt avhengig av deg når han vet at du er der og er tilgjengelig. Men kanskje han finner roen med andre når han vet at du er borte.

Det er vanligvis lov med søsken på barselhotellet på Ahus, men det anbefales ikke. Men så strengt som det er på sykehusene så er det ikke sikkert at det tillates med barn i det hele tatt nå under korona. 

Husk også at ingen sykehus kan garantere plass på barselhotell. Det er kun friske mødre og friske barn som får være der, siden bemanningen er lavere enn standard barselavdeling. Jeg mistet mye blod under fødsel og fikk ikke lov til å ligge på hotellet på grunn av det. Fikk heldigvis enerom på vanlig barsel med plass til at far fikk sove, men det var ikke plass til eventuelle søsken der.

Anonymkode: da58b...20a

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ettåringen være med på fødselen, eller satser du på en veldig rask fødsel?

Anonymkode: cca99...00d

Fødselen faktisk.. Nei lol

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. 

Kan hende jeg ikke skal føde i det hel tatt nå, for det kan virke som at jeg har hatt en Spontanabort i dag 

AnonymBruker
Skrevet

Bærum har kun enerom, ikke barselhotell, hvor det er plass til far, ingen søsken kan overnatte. De har lystgass.

Anonymkode: 49950...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...