Gå til innhold

Munnbind fra zalando - «beskytter ikke mot infeksjoner»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Under produktbeskrivelsen står dette. Har de da noen effekt? Jeg vurderer å kjøpe til hele familien, sånn just in case (to i husstanden er i høyrisikogruppen), men blir usikker når jeg leser dette

2289C68C-2635-4024-8EDE-F7C4091057A1.png

Anonymkode: dd46a...76f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tøymunnbind uten filtere hjelper absolutt NULL. 

Anonymkode: 276d8...0e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

😂 Det hørtes ikke lovende ut. 

Anonymkode: 03109...abb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen munnbind beskytter mot infeksjoner, henriksen med munnbind er å hindre å SPRE infeksjon.

Men jeg ville uansett gått for kirurgiske munnbind da, men det er påpekt at dette ikke gir beskyttelse for de i risikosonen. Munnbind er for de som har Corona men ikke vet det enda for at de ikke skal spre det like mye i tette forsamlinger

Anonymkode: 68170...d0b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Og hva var da vitsen?

Anonymkode: 6dd45...460

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva var da vitsen?

Vitsen er at de som er smittet, men uten symptomer ikke skal smitte andre. Poenget med munnbind er å hindre å spre viruset fra de som har det. 

Det er tydelig påpekt i debatten om munnbind at det ikke gir noen ekstra sikkerhet til risikogrupper

Anonymkode: 68170...d0b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg nå heller et nøytralt et fra apoteket. La de stilige mønstrete unødvendige greiene fra zalando være.

Anonymkode: b527a...e08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte noen "stilige" fra zalando, de er ikke bra fordi de passer ikke til ansiktene våre (munnbindene er alt for store, hull både ved nesen, ørene og haken). Har bestilt nye fra apoteket, men spørs om de kommer frem før vi skal på togtur (jeg har en medisinsk nødvendig operasjon senere i måneden, så må nesten dra når vi har billetter). 

Anonymkode: d5f74...03a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva var da vitsen?

Å hindre spredning av smitte sikkert

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt blir det skrevet slik. De skal jo ikke brukes av helsepersonell på arbeid, og er ikke testet, slik medisinske munnbind blir. De vil likevel fungere, om enn dårligere. 

Selv medisinske munnbind beskytter i hovedsak andre fra potensiell smitte fra bæreren, de kan riktignok stanse store dråper fra å havne i ansiktet ditt, men virus i aerosoler kan slippe igjennom.

Anonymkode: f580c...404

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg nå heller et nøytralt et fra apoteket. La de stilige mønstrete unødvendige greiene fra zalando være.

Anonymkode: b527a...e08

Munnbind fra apoteket beskytter vel heller ikkje mot infeksjon? 

Anonymkode: 4210c...a93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eg meinte at munnbind ikkje beskytter brukeren, altså. Slik som andre i tråden nevner. Poenget med munnbind er vel at brukeren ikkje skal smitte andre, ikkje at han/ho ikkje skal bli smitta sjølv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støvmaske med filter beskytter mot svevende virus. Men det er vanskelig å få tak i. 

Anonymkode: 07055...ba5

Skrevet

Munnbind er bare tull uansett.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Tøymunnbind uten filtere hjelper absolutt NULL. 

Anonymkode: 276d8...0e3

Dette stemmer ikke. 

Nå aner jeg ingenting om munnbindene fra Zalando. Vet ikke hvordan de er laget, eller hvilket stoff. 

Men: Lager du et munnbind/ansiktsmaske av to-lags stoff, koker stoffet 2 ganger først (slik at det krymper maksimalt/trekker seg sammen), da har du en ganske "tett" maske

Så ikke prat om ting du ikke har greie på. 

Anonymkode: af495...b74

AnonymBruker
Skrevet
På 8.8.2020 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Det beskytter bare dem rundt deg. Det beskytter ikke deg. 

Anonymkode: af495...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...