Gå til innhold

Reise til et rødt land utenfor EU!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste i et land utenfor EU, hun jobber og bor der, vi har nå ikke sett hverandre siden mars. Jeg tenker å kanskje besøke hun snart, men nå er det jo en økende smitte trend og der har det vært rundt 1000 smitte tilfeller per dag i de siste ukene. Men myndighetene der nede gjør mye for å begrense smitten osv, og regionen hun bor i er ikke så hardt rammet. Men så tenker jeg også på min sikkerhet, jeg er jo forsåvidt villig til å gå i karantene ved ankomst til Norge, men hva om jeg sitter fast i det landet? Hva med forsikringen? Kan man få til en avtale med de?     

Vil det være smart av meg eller burde jeg vente mer?

Anonymkode: c76ae...b69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva med forsikringen? Kan man få til en avtale med de?     

Det må du nesten spørre forsikringen om, ikke Kvinneguiden. Men trolig så dekkes du ikke mye der, om du reiser til et "rødt" land under en pandemi, som seg hør og bør.

Anonymkode: d7b93...09c

• Liker 2
Skrevet

Altså er forskjell på reiseforsikringene, Europeiske dekker ingen ting i land det ikke er anbefalt å reise til, mens noen av de andre dekker alt som ikke er korona relatert. Du må snakke med selskapet ditt og evt tegne en til ett annet sted. 
Ja så blir det jo karantene 10 dager når du kommer hjem. Kan jo også skje att det blir vanskelig å få fly hjem så det må du vurdere selv

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Loff77 skrev:

Altså er forskjell på reiseforsikringene, Europeiske dekker ingen ting i land det ikke er anbefalt å reise til, mens noen av de andre dekker alt som ikke er korona relatert. Du må snakke med selskapet ditt og evt tegne en til ett annet sted. 
Ja så blir det jo karantene 10 dager når du kommer hjem. Kan jo også skje att det blir vanskelig å få fly hjem så det må du vurdere selv

Viktig det over her med forsikringen. 
Men ingen forsikringer dekker noe som er korona-relatert. Det vil si at det kan bli ekstremt dyrt hvis du blir innlagt med korona, og en eventuell evakuering til Norge med fly må du betale selv. Da ruller tusenlappene i ekstremt stor fart. I tillegg er det et spørsmål om kapasiteten i helsevesenet dit du skal, men det har du mulighet til å sjekke. 
Du må nesten vurdere hvor stor risiko du er villig til å ta. Hvilket land er det? 

Anonymkode: 6841d...38a

Skrevet

I Eu vil du få hjelp ved koronasykdom med helsekortet. Hva hvis du skulle få korona og bli innlagt utenfor Eu når forsikringene ikke dekker noe som helst med korona. Da kan vi snakke fryktelig mange penger, tror ikke jeg hadde risikert det.

Hva med å fly henne hit?

AnonymBruker
Skrevet
På 8.8.2020 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Viktig det over her med forsikringen. 
Men ingen forsikringer dekker noe som er korona-relatert. Det vil si at det kan bli ekstremt dyrt hvis du blir innlagt med korona, og en eventuell evakuering til Norge med fly må du betale selv. Da ruller tusenlappene i ekstremt stor fart. I tillegg er det et spørsmål om kapasiteten i helsevesenet dit du skal, men det har du mulighet til å sjekke. 
Du må nesten vurdere hvor stor risiko du er villig til å ta. Hvilket land er det? 

Anonymkode: 6841d...38a

Det er Marokko. 

AnonymBruker
Skrevet
On 8/7/2020 at 10:28 PM, AnonymBruker said:

Vil det være smart av meg eller burde jeg vente mer?

Nei og ja.

Anonymkode: 98966...379

• Liker 1
  • Opprett ny...