AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hei. Kom til å tenke på en ting nå som det er helg såklart.. Går vgs med ungdomsrett. Jeg fødte i starten av januar 2020, derfor så rakk jeg første semester og gikk ut i perm ved juleferien. Har nå hatt permisjon med foreldrestipend, og skal fullføre resten fra januar 2021. Var det vi snakket om på skolen i alle fall. Meeen, så var det lånekassen da. Jeg har søkt om støtte, og så ser jeg at jeg må møte opp på skolen for å få noe utbetalt. Er det slik at jeg da ikke får støtte på mitt «første» semester? (Det jeg alt har tatt i 2019) Får jeg kun støtte etter jul på andre semester? Jeg er jo fortsatt under skolen uansett om jeg ikke går første semester, jeg kan ikke få noe støtte av nav. Da må jeg finne en jobb, og det er ikke akkurat et hav av jobbmuligheter her jeg bor nå. Finner ingenting på nett så må ringe de, men ble litt stresset og tenkte jeg kunne spør her. Noen som har opplevd? Noen som vet noe? Anonymkode: 59446...92c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Fikk du ikke utbetalt støtte før jul? Jeg tror det lureste du gjør er å kontakte Lånekassen og spørre der. Der får du veiledning. Det kan være du får noe støtte pga fødselspermisjon eller at du har barn. Sjekk også hva nav har. Anonymkode: 5c420...cba
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 På 7.8.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev: Fikk du ikke utbetalt støtte før jul? Jeg tror det lureste du gjør er å kontakte Lånekassen og spørre der. Der får du veiledning. Det kan være du får noe støtte pga fødselspermisjon eller at du har barn. Sjekk også hva nav har. Anonymkode: 5c420...cba Jo jeg fikk det, og foreldrestipend til juli. Nå er nytt skoleår så var plutselig så usikker! Anonymkode: 59446...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå