Anonymmynona Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hei! Jeg har alltid passet på at vi ikke har leker med farlig plast (ftalater, etc). Men når jeg nylig bestilte et beskyttelsesdeksel til ipaden til mini trodde jeg det var et skikkelig merke, men så viser det seg at det er noe billige greier fra Kina. Hvor farlig er det egentlig for barna å leke med leker som ikke er svanemerket? Takk for hjelpen! Hilsen en forvirret og overbeskyttende mor 🙈
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Finnes det leker som er svanemerket? Jeg synes du gjør rett i å skjerme barna for skadelige stoffer i den grad du får til. Vi velger hud/hårprodukter med så lite kjipe ting som mulig, kjøper så lite billige ting fra Kina som mulig, velger økologisk der det er mulig. Men det er umulig å ha oversikt over alt, og hvis man ikke har noe slingringsmonn så kan det påvirke hverdagen og livsgleden ganske drastisk. Så jeg mener du bør gjøre så gode valg du klarer (etter hva du mener er viktigst og riktigst), og være fornøyd med det du får til. Ville ikke latt barnet spise på dekselet da, det finnes uansett mer spennende ting å holde på med for de aller minste. Anonymkode: a1f5a...5fb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Noen ting ligger utenfor din kontroll. Å svanemerking av leker? Anonymkode: 5fab0...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå