Gå til innhold

Kan ikke lage mat! Skal lage romantisk middag til meg og kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!
Kjæresten kommer på besøk i morgen kveld, og jeg skal lage middag til oss to. Jeg kan ikke lage mat, det vet han, men har likevel avtalt at jeg skal lage et måltid til oss to! 
Hva kan jeg lage som er godt og enkelt? Noe som er idiotsikkert? Hjemmelaget pizza er jo godt, men kanskje litt kjedelig? Taco er vel i samme kategori? Biff tror jeg ikke at jeg får til å lage godt. 
Noen som har noen råd til noen som desperat ønsker å bli bedre på kjøkkenet og som gjerne vil imponere kjæresten sin? Tar også i mot tips til dessert!

Han kødder ofte med meg om hvor elendig jeg er på kjøkkenet, så hadde jo vært litt gøy å motbevise han. Men helt ærlig så er jeg virkelig elendig! 

Anonymkode: 04c7c...f9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Taco med litt fancy tilbehør, hjemmelaget guacamole osv

Kyllingfilet med krydder/kutt opp kylling i strimler og stek i stekepannen med gode krydder + ris, grønnsaker og bernesaus (pose fra toro/kyllingsaus)? Kjempeenkelt, fort laget og godt

Eller sånn kinesisk kyllingwok, du trenger bare kjøpe sånn pakke + kyllingfilet  + wokgrønnsaker (og ha olivenolje) , så har du en litt fancy wokrett som er veldig god - legger ved bilde. Kjempeenkelt

Skjermbilde 2020-08-08 kl. 07.50.08.png

Anonymkode: 7d53e...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en hummer. Få personen i fiskedisken til å dele den i to og ta ut paven (magesekken). Kjøp loff, smør, majones og sitron, pluss hummergafler. Ferdig!

Anonymkode: 02a5f...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Ting som lasagne med en god salat, eller enchiladas, er jo ganske idiotsikkert med tanke på at det verken blir rått eller overstekt? 

Jeg hadde også vurdert en beouf bourguignon, chili con carne, eller annen gryterett, det eneste som skal til for å få disse til å smake godt er tid i gryta. 

Anonymkode: abc77...91a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ting som lasagne med en god salat, eller enchiladas, er jo ganske idiotsikkert med tanke på at det verken blir rått eller overstekt? 

Jeg hadde også vurdert en beouf bourguignon, chili con carne, eller annen gryterett, det eneste som skal til for å få disse til å smake godt er tid i gryta

Anonymkode: abc77...91a

Enig, gryteretter er det nærmest umulig å ikke få til 😁  Jeg er ikke flink til å lage mat, og hvis jeg skal lage mat med flere kjeler og ting som skal bli ferdig samtidig, så blir jeg bare stresset og oppkavet.  Gryterett er genialt, den kan være ferdig i god tid og bare stå og småputre litt ekstra før den skal serveres 😊

Anonymkode: 350ad...314

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill take away, og daner det fint på talerken. 

Anonymkode: e8cfc...07c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stekt ris med grønnsaker og noe kjøtt/sjømat, f.eks. scampi. Jeg er også elendig på kjøkkenet, men stekt ris er alltid en slager! Ta oppi masse digg krydder og litt soyasaus. Karri er veldig godt i stekt ris. Så kan du servere med sweet chili-saus som gir masse smak hvis det ikke blir perfekt alene! ;)

Anonymkode: e2553...d3f

Skrevet

Nå er jeg litt sen, men til neste gang, hvorfor ikke lage noe sammen? Sosialt og romantisk. F.eks kan du stå for salaten, mens han står for steking av biffen. Så kan dere lære av hverandre og flørte underveis. 

Anonymkode: d7294...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...