Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi skal nå i gang med første runde med IVF. Jeg er tilsynelatende frisk som en fisk, men mannen mangler sædceller i ejakulasjonen. (Født steril)

Fikk heldigvis hentet ut med hjelp av TESA. 
Vi er begge under 30, og ellers friske og raske. Vi skal i gang med ICSI, og velger å forsøke 1 gang på privat klinikk før vi går over til offentlig. Hvor mange forsøk måtte du ha før spira satt? Og - hva var den underliggende grunnen til at dere måtte gå igjennom en IVF behandling? 

Anonymkode: 11aea...621

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid på tredje ferskforsøk, hadde ett fryseforsøk mellom forsøk to og tre.

Vi hadde ICSI da mine egg ikke lar seg befrukte på grunn av hardt skall. Det fant vi ut under første IVF forsøk da ingen egg ble befruktet. 

Anonymkode: 4ac41...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat samme forhistorie som deg:) Gikk ikke på første forsøk, ble ett fryseforsøk etter det som ikke gikk. Neste uthenting og innsetting (fersk), da gikk det:) Lillebror kom 22 mnd senere på fryseforsøk etter foregående uthenting. Alt i offentlig regi. Lykke til!!

Anonymkode: 81b90...e83

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ICSI og satt på første forsøk. 

Anonymkode: 054d5...133

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme forhistorie som deg:) Gikk ikke på første forsøk, ble ett fryseforsøk etter det som ikke gikk. Neste uthenting og innsetting (fersk), da gikk det:) Lillebror kom 22 mnd senere på fryseforsøk etter foregående uthenting. Alt i offentlig regi. Lykke til!!

Gratulerer, så fantastisk! 🥰 Kan jeg spørre om hvilket sykehus du fikk behandling på?

AnonymBruker
Skrevet

Satt på første forsøk, så vi hadde flaks :) Sannsynligvis PCO og mange sykluser uten eggløsning som var problemet. 

Anonymkode: 8da19...ea6

Skrevet

3 uttak og 5 innsett, fortsatt ikke gravid. 

AnonymBruker
Skrevet

2 uttak og 7 innsett, to MA og nå er jeg gravid igjen. Håper det går veien denne gangen..

Anonymkode: 460d4...411

Skrevet

Ett uttak, satt først inn ferskt 2-dagers som endte i negativt, deretter fryseforsøk med 5-dagers blasto som endte i positivt forsøk🥰 12 uker på vei nå☺️
IVF grunnet endometriose.

AnonymBruker
Skrevet

To «forsøk», altså egguthentinger (det er de man får tre av i det offentlige), med til sammen elleve innsett av ferske og frosne embryo før vi lyktes ordentlig (fire spontanaborter på veien). 

Anonymkode: 85277...e5c

Skrevet

Har samme forhistorie som deg☺️ Fant heldigvis sædceller ved tese. Går privat.

Skal straks i gang med 3. ferskforsøk på 4-5 mnd😅 Har ikke fått noen på frys på de forrige forsøkene. 

Masse lykke til!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cas skrev:

Har samme forhistorie som deg☺️ Fant heldigvis sædceller ved tese. Går privat.

Skal straks i gang med 3. ferskforsøk på 4-5 mnd😅 Har ikke fått noen på frys på de forrige forsøkene. 

Masse lykke til!! 

Oi, det var en intensiv runde. Masse lykke til, håper det klaffer for dere snart!❤️  «Godt» å høre at noen har samme historie som oss også, lett å føle seg alene med denne diagnosen kjenner vi. Kan jeg spørre deg om det er en spesiell grunn til at det ikke har gått på de 3 forsøkene? Kan det bli dårligere kvalitet på eggene når man benytter sædceller direkte fra testikkelen? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var en intensiv runde. Masse lykke til, håper det klaffer for dere snart!❤️  «Godt» å høre at noen har samme historie som oss også, lett å føle seg alene med denne diagnosen kjenner vi. Kan jeg spørre deg om det er en spesiell grunn til at det ikke har gått på de 3 forsøkene? Kan det bli dårligere kvalitet på eggene når man benytter sædceller direkte fra testikkelen? 

Vi har kjent oss veldig alene også! Og aner jo ikke hva «suksessraten» er for denne problemstillingen. 

aner ikke hvorfor det ikke har gått🤷🏻‍♀️
1. forsøk fikk jeg ut 8 egg, 6 var modne. To ble befruktet, og et overlevde til dag to som ble satt inn

2. forsøk fikk jeg ut 11 egg, 8 var modne. 6 befruktet. To overlevde til dag 5, men mye fragmentering og tror det var noen andre problemer også. Begge satt inn.

De har jo lært litt om oss på disse forsøkene så forhåpentligvis går det snart. Vi er sunne og friske begge to og er i begynnelsen av 30 årene. 

tror sædcellene fra testiklene er mer umoden?? Men vet ærlig talt ikke😀

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

To «forsøk», altså egguthentinger (det er de man får tre av i det offentlige), med til sammen elleve innsett av ferske og frosne embryo før vi lyktes ordentlig (fire spontanaborter på veien). 

Anonymkode: 85277...e5c

Må du gjennom egguttak ved hver runde? Jeg trodde man kunne fryse ned embryoer eller egg evt. til neste runde så man slipper å gå igjennom egguttak ved hvert forsøk?

Anonymkode: 9c011...1e5

Skrevet
På 7.8.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Gratulerer, så fantastisk! 🥰 Kan jeg spørre om hvilket sykehus du fikk behandling på?

St. Olav

Skrevet
På 7.8.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om hva som skyldtes azoospermiaen hos mannen din? Var det en genetisk feil? Isåfall - måtte du testes også?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om hva som skyldtes azoospermiaen hos mannen din? Var det en genetisk feil? Isåfall - måtte du testes også?

De har ikke funnet noe årsak. Alle blodprøver er normale, inkl gentesten.☺️

Skrevet
På 9.8.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Må du gjennom egguttak ved hver runde? Jeg trodde man kunne fryse ned embryoer eller egg evt. til neste runde så man slipper å gå igjennom egguttak ved hvert forsøk?

Det er ikke alle som får egg på frys. Vi har aldri fått det, så da blir det fersk forsøk hver gang!

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Cas skrev:

Det er ikke alle som får egg på frys. Vi har aldri fått det, så da blir det fersk forsøk hver gang!

Aha :) hvordan er egguttak? Må kanskje gjennom IVF så nysgjerrig.

Skrevet

To ivf, satt på tredje som var fryseforsøk. Litt dårlig antall hos mannen, litt endometriose hos meg. 

Anonymkode: 6db97...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...