Gå til innhold

Skal føde tvillinger i november, må jeg føde alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal føde tvillinger i november og begynner å bekymre meg for fødsel og et eventuelt langvarig opphold vil kunne bli. Er det sannsynelig at jeg må føde alene og være alene på barsel eller prematuravdeling? Jeg tenker jo at det fortsatt er lenge til, men utviklingen ser jo ikke positiv ut..

Anonymkode: a90b8...e6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal føde i slutten av september, og lurer på det samme... bare tiden vil vise tror jeg😬

Anonymkode: 60342...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi kunne vite det?

Anonymkode: d7c16...230

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også føde i november, og har begynt å forbedre meg mentalt på at det kanskje blir alene 🙁

Er du førstegangsfødende? 

Anonymkode: a129f...a54

AnonymBruker
Skrevet

Dere må rett og slett insistere på at mannen , eller hvem det er , skal være med inn . Ta kontakt med fødeklinikken nå og si at de får legge til rette for at en person kan være med inn .
Det er ikke større sjanse for å få korona på føden , enn det er ute på butikken eller på gaten . Her jeg bor sitter de med skjema og sprit i inngangen å spør om du har hatt symptomer på forkjølelse osv, og du får ikke komme inn du har hatt det .

Vi nordmenn må slutte å være så grusomt lydig , vi MÅ  protestere av og til . Mange kvinner er livredde når de skal føde og trenger virkelig en støtteperson med seg .
Insister !

Anonymkode: 63bd4...db8

• Liker 4
Skrevet

Skjønner så godt at du tenker på det allerede, utviklingen er jo ikke akkurat positiv... Jeg skal føde neste uke og følger spent (!!) med på om det blir endringer for fars tilstedeværelse. Heldigvis ser det ut som at sykehuset ikke gjør noen endringer nå🤞🏻

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare vente å se, mye kan skje til November.

Anonymkode: 90a9b...991

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å vite når ting endrer seg fra uke til uke. Du bør forbedre deg på å føde alene, slik at du er mentalt innstilt om det skulle gå den veien. Så får vi krysse alle fingre og tær for at smittetrykket ikke øker noe særlig, og at folk oppfører seg, slik at du ikke trenger å være alene.

Anonymkode: 73f28...357

Skrevet

Slik det er nå så får man lov til å ha med barnets far/medmor eller en ledsager på fødsel så lenge personen er frisk. Dem kan også være med på barsel. 

Men skulle det bli mye smitte igjen med liten kontroll slik det var i mars,.så kan det hende de endrer dette igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, tussi84 skrev:

Slik det er nå så får man lov til å ha med barnets far/medmor eller en ledsager på fødsel så lenge personen er frisk. Dem kan også være med på barsel. 

Men skulle det bli mye smitte igjen med liten kontroll slik det var i mars,.så kan det hende de endrer dette igjen. 

Dessverre er det fortsatt restriksjoner på flere sykehus per i dag, blant annet Volda og Ålesund 🙁

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det fortsatt restriksjoner på flere sykehus per i dag, blant annet Volda og Ålesund 🙁

Forstår. Syns det er veldig merkelig da, siden flere sykehus i både Oslo og Viken der det bor flest mennesker har åpnet for at far kan være med på både ordinær ultralyd, fødsel og barsel. Ville jo vært mer logisk at i de områdene det er mest smitte ville åpnet sist.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tussi84 skrev:

Forstår. Syns det er veldig merkelig da, siden flere sykehus i både Oslo og Viken der det bor flest mennesker har åpnet for at far kan være med på både ordinær ultralyd, fødsel og barsel. Ville jo vært mer logisk at i de områdene det er mest smitte ville åpnet sist.

Jeg kunne ikke vært mer enig, det har nærmest ikke vært noe smitte her i området. Alikevel velger de å være super restriktive mot gravide og fødende 🙄

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, tussi84 skrev:

Har de åpnet opp for at far kan være med på barsel på feks Ullevål? Skal føde nå i disse dager og trodde fortsatt det var sånn at far måtte reise hjem.

Anonymkode: 36e48...010

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig, det har nærmest ikke vært noe smitte her i området. Alikevel velger de å være super restriktive mot gravide og fødende 🙄

Her har vært ganske strengt på det meste og jeg tenker at det samlet har ført til at vi har lite smitte i området. Bra for alle i området :)

Anonymkode: fb220...c04

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de åpnet opp for at far kan være med på barsel på feks Ullevål? Skal føde nå i disse dager og trodde fortsatt det var sånn at far måtte reise hjem.

Anonymkode: 36e48...010

Du får høre med Ullvåll. Varierer fra sykehus til sykehus. Bærum og Drammen har i alle fall åpnet, mener at noen av sykehusene i Oslo har gjort det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Fødende og små barn får ha med EN pårørende. Alle mennesker gjelder som en pårørende enten det er barn eller voksen så da kan ikke søsken bli med. På barsel kunne kun den fødende være sammen med nyfødt.

Anonymkode: a0daa...252

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vært ganske strengt på det meste og jeg tenker at det samlet har ført til at vi har lite smitte i området. Bra for alle i området :)

Anonymkode: fb220...c04

Synes ikke det har vært noe strengt, med unntak av restriksjonene som er på sykehuset i Volda og Ålesund. Og det er mye strengere enn på store sykehus som f.eks Haukeland. 

På moa går folk som sild i tønne og for ikke å snakke om Atlanterhavsparken. Aldri har jeg sett så mye folk der som nå for et par uker siden. 

Indre Sunnmøre er jo bare et kapittel for seg selv, det har aldri vært så mye turister før fra både nær og fjern. Hurtigruta tuter seg inn i Geiranger hver bidige dag. 

Men hvor velger vi å sette restriksjoner hen? På fødende kvinner. Svært provoserende! 

• Liker 2
  • Opprett ny...