Gå til innhold

Stay the fuck home! Denne regelen gjelder fortsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå gjelder det like mye som det gjorde i mars, siden smitten stiger. Statsministeren ber folk på nytt om å holde seg hjemme fremover fra nå. Bortsett fra å gå på jobb, skole, barnehage, butikken og på steder som er nødvendig (f.eks lege, legevakt eller i en begravelse), har dere tenkt til å holde dere hjemme? Jeg har ihvertfall tenkt til det. 

Anonymkode: be2ee...8b1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har aldri vært en regel, utenom kanskje i hodet til de verste hysterikerne.

Anonymkode: e65e9...49a

• Liker 22
Skrevet

MIND YOUR OWN FUCKING BUSINESS!

Denne regelen gjelder hele tiden👍🏻

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis aldri vært noen regel. 

Anonymkode: 666fc...a2f

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har aldri vært en regel, utenom kanskje i hodet til de verste hysterikerne.

Anonymkode: e65e9...49a

Og du er en av grunnene til at folk må holde seg hjemme. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå gjelder det like mye som det gjorde i mars, siden smitten stiger. Statsministeren ber folk på nytt om å holde seg hjemme fremover fra nå. Bortsett fra å gå på jobb, skole, barnehage, butikken og på steder som er nødvendig (f.eks lege, legevakt eller i en begravelse), har dere tenkt til å holde dere hjemme? Jeg har ihvertfall tenkt til det. 

Smitten stiger fra et veldig lavt nivå. Jeg holder meg kun innenfor husets vegger 24/7 dersom det blir portforbud. Alt av kulturliv er jo stengt uansett, så det er begrenset hvor mange man er i kontakt med. Jeg tar hjemmekontor når myndighetene ber folk om det. 

Anonymkode: ea433...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Statsministeren ber folk på nytt om å holde seg hjemme fremover fra nå. 

Kan du lenke til dette forresten? Gjerne også lenke fra mars?

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikke noe portforbud i Norge, nei. Så må du gjerne bure deg inn hjemme. Det har du din fulle rett til å gjøre :)

• Liker 18
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjelder ikke fortsatt, det sluttet å gjelde når man begynte å åpne opp igjen.

Det kan være det BLIR gjeldende fremover, men i sommer har man jo blitt oppfordret til å bruke Norge for alt det er verdt - så lenge man overholder smittevern-budene. Så enn så lenge så tar jeg mine forholdsregler, men jeg spiser på resturanter, tar meg en utepils ilag med venner, vindushopper innimellom når jeg trenger det osv. Jeg går ikke på fest derimot, 3-5 stk venner på en middag hjemme hos noen er grensen for min del.

Når - og ja det blir vel når -det kommer en oppfordring om å holde oss mest mulig hjemme så kommer jeg til (slik jeg også gjorde i vår når ting stengte ned) å gjøre som vi blir oppfordret til og holde meg mest mulig hjemme, bestille mat fra Meny på døren, unngå shoppingsentre osv.

Det er forøvrig skremmene mange her på KG (eller bare en som er veldig aktiv, ikke godt å si) som lager sine egne teorier og regler om hva myndigheten har sagt eller sier. Skjønner ikke hva poenget skal være, men jeg begynner å bli rimelig lei av å lese om disse tusseladene som påstår det ene og det andre helt ute i det blå.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 6
Skrevet

Å være kun hjemme var noe de aller fleste gjorde i Mars/April. Etterhvert har samfunnet åpnet igjen og det har hatt lite å si for smitte spredningen. Det er kun de to siste ukene det har vært litt oppegående stigning. Den viktigste smittevernreglene er fortsatt bare det å holde avstand, vaske hender og holde deg hjemme hvis syk. Det betyr at man ikke må bure seg inn lenger, og at det ikke lenger er anbefalt. 

Om du lager dine egne regler er det greit, men myndighetene har ikke laget regler om dette. De vil vi skal leve som nærmest normalt med de 3 smittevern reglene som nevnt ovenfor. De mener det er nok for å kunne kontrollere spredningen. De anser også smitten som lav I Norge nå. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Gå med Jesus og det vil gå deg vel 🙏❤ 

Anonymkode: 9f623...430

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lenke til dette forresten? Gjerne også lenke fra mars?

Det står på dagbladet sin nettside i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg hadde tenkt å sosialisere barna med 1-2 venner, gå toppturer og plukke sopp i skogen og la dem delta i organisert idrett. Ingen var sagt at man skal barrikadere seg i egen stue i 10 år. 

Anonymkode: 7543e...07a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står på dagbladet sin nettside i dag. 

Da klarer du vel å lenke til det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Merovingian skrev:

MIND YOUR OWN FUCKING BUSINESS!

Denne regelen gjelder hele tiden👍🏻

Ikke under en pandemi. Viktig at alle deltar på dugnaden. 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Rant skrev:

Og du er en av grunnene til at folk må holde seg hjemme. 

Vet du, hvis viruset skal vare i 10 år pluss og man må tilbringe disse 10 årene i egen stue, så foretrekker jeg å bli smittet. Livet er ikke verdt å leve hvis man bare overlever og er isolert i mange år. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke under en pandemi. Viktig at alle deltar på dugnaden. 

Slutt å bruke ordet dugnad. Det mistet sin betydning når privatpersoner gang på gang sitter med den økonomiske belastningen av myndighetenes tiltak. Alt fra permittering, ødelagte hytter til svindyre munnbind. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk skal holde seg hjemme i flere år, vil vi få demografisk krise. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du, hvis viruset skal vare i 10 år pluss og man må tilbringe disse 10 årene i egen stue, så foretrekker jeg å bli smittet. Livet er ikke verdt å leve hvis man bare overlever og er isolert i mange år. 

Egoisme. Man må ikke reise utenlands midt i en pandemi. Kunne ventet ett år. 

AnonymBruker
Skrevet

Da må de jo stenge ned både badeland og lekeland da. Folk vil jo fortsette å dra så lenge ting fremdeles er åpent. det hjelper ikke å si «hold deg hjemme», så lenge Norge holder åpent alt mulig.

Anonymkode: 8c709...5a7

• Liker 2
  • Opprett ny...