AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Del Skrevet 7. august 2020 Jeg har en gutt på 1,5 år som nettopp begynte i barnehagen. Han sliter med matlysten for tida, og jeg er virkelig dårlig på å finne ut hva jeg skal sende med ham i barnehagen. Han er lei av brød, det skyver han bare fra seg uansett pålegg. Han liker ikke egg heller, så omeletter og lignende går ikke. Det eneste jeg får i ham for tida er Skyr yoghurt, fullkornspasta, babybel og frukt 😩 Jeg er alene med ham fordi pappaen er syk og ikke kan hjelpe meg med noe. Jeg er i full jobb og med alt som skjer med mannen, jobb osv, er jeg utslitt og greier ikke tenke ut noe jeg kan sende med 😕 Og helst enkle ting, jeg har ikke overskudd til å styre med noe avansert. Noen som har gode ideer? Setter pris på alt av tips! Anonymkode: 6d1e5...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Del Skrevet 7. august 2020 Har du prøvd lomper? Jeg bruker lompe med ost og skinke. Jeg velger ofte snøfrisk og kokt skinke, men bruker og norvegia Anonymkode: 5aa8b...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Del Skrevet 7. august 2020 Har du prøvd lunsjvafler? De jeg lager er veldig enkle 2 egg 1 dl melk/fløte havregryn og annet grovt mel til det blir en tykk grøt Tillegg for variasjon: moste grønnsaker - rester fra middagen dagen før f.eks. Bruker ofte brokkoli, gulrot, blomkål. banan Linser/bønner - rester fra middag før Pastasaus-rester og litt ost, så smaker det nesten som pizza Kan servere de uten pålegg eller med pålegg. Smøreost, skinke/ost, syltetøy hvis det gjør at hn spiser Anonymkode: 4b72b...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellion Skrevet 7. august 2020 #4 Del Skrevet 7. august 2020 Havregrøt med frukt 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Del Skrevet 7. august 2020 Har han mange måltider med matpakke i barnehagen? Min erfaring er at småbarn spiser det andre barn spiser. Så jeg ville sendt med ham skiver etter kort tid, det er trolig det andre unger har i matpakken. Men nå i oppstarten er det jo ingenting i veien for å sende med ham pasta og frukt? Anonymkode: 03e17...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. august 2020 #6 Del Skrevet 7. august 2020 Mine likte godt å få middagsrester i matpakken (de ansatte varmet det opp i micro), fiskekaker (enten for seg eller i hamburgerbrød), grove pizzasnurrer, salat (eggebåter, kokt pasta, skinke eller kyllingbiter, oliven, agurk, paprika, cherrytomat, ostestaver osv) eller lomper med fyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Del Skrevet 7. august 2020 Har en som er like gammel og som er ordentlig lei av brødskive. Det som har funket her i det siste er fiskekaker/fiskepudding, karbonade, matmuffins, bananlapper og lomper Anonymkode: 4ae4e...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 7. august 2020 #8 Del Skrevet 7. august 2020 Jeg syns at barnehagen skal lage mat til barna. Mitt barn trengte ikke å ha med matpakke. De serverte t.o.m varmmat. De får mange nok år med matpakke helvete på skolen. Men når du først må lage noe, så fins det ikke noe enklere en å lage litt ekstra middag slik at du har nok til matpakken. Kjøp matboks av glass. De er praktiske til å varme maten i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Del Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg syns at barnehagen skal lage mat til barna. Mitt barn trengte ikke å ha med matpakke. De serverte t.o.m varmmat. De får mange nok år med matpakke helvete på skolen. Men når du først må lage noe, så fins det ikke noe enklere en å lage litt ekstra middag slik at du har nok til matpakken. Kjøp matboks av glass. De er praktiske til å varme maten i. På grunn av corona må barn ha med egen mat i barnehagen nå. Anonymkode: 8a3ec...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #10 Del Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg syns at barnehagen skal lage mat til barna. Mitt barn trengte ikke å ha med matpakke. De serverte t.o.m varmmat. De får mange nok år med matpakke helvete på skolen. Men når du først må lage noe, så fins det ikke noe enklere en å lage litt ekstra middag slik at du har nok til matpakken. Kjøp matboks av glass. De er praktiske til å varme maten i. Har jobbet i bhg med varmmat. Det er mest skiver som går ned likevel skal jeg si deg.. Anonymkode: 495d8...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #11 Del Skrevet 7. august 2020 8 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg syns at barnehagen skal lage mat til barna. Mitt barn trengte ikke å ha med matpakke. De serverte t.o.m varmmat. De får mange nok år med matpakke helvete på skolen. Men når du først må lage noe, så fins det ikke noe enklere en å lage litt ekstra middag slik at du har nok til matpakken. Kjøp matboks av glass. De er praktiske til å varme maten i. I vår er der en matpakke og to måltider servert av bhg. Til vanlig. Men pga corona må vi sende med all mat Anonymkode: 4b72b...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #12 Del Skrevet 7. august 2020 Hamburger er billig og næringsrikt. Anonymkode: 700ce...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #13 Del Skrevet 7. august 2020 Mitt tips er å alltid legge ved noen skiver uansett! Han ser at de andre i bhg spiser det og så kan han heller variere med annet hjemme (middag og middagsrester, grøt til kvelds, yoghurt med müsli/havregryn til frokost osv). Varier pålegget, finner han et nytt favorittpålegg blir skiver godt igjen Min liker gulost på tube, ost og skinke på tube, leverpostei og prim. Har også prøvd smoothiepålegg, syltetøy, baconost, avocadopålegg, Philadelphia, makrell i tomat osv.. Legg gjerne ved frukt, bær og grønnsaker. Min liker også rent kjøttpålegg. Ruller kanskje sammen noen skiver kokt skinke eller kalkunpålegg. Men jeg har også sendt med pasta med kokt egg, skinkebiter eller kjøttboller.. Ting han kan plukke og spise med hendene. Anonymkode: 31796...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Del Skrevet 7. august 2020 Pasta med ostebiter og skinkebiter eller kjøttboller. Fint å spise med hendene. Andre forslag er halve pitabrød med litt enkelt fyll/pålegg, wraps av tortillalefser eller lomper, pizzasnurrer (Rema har frossne om du ikke har overskudd til baking) eller polarbrød. Hos oss har også fylte ost- og skinkehorn, grove lapper, grove vafler, grove pannekaker og matmuffins vært med i matpakken, men det krever jo litt mer baking/matlaging i forveien da. Og du, senk krava! Om det er pasta, babybel, skyr og frukt han spiser akkurat nå så send det med uten dårlig samvittighet! Skjærer du opp frukt så legg ved et grønnsaksalternativ i tillegg i tilfelle det går ned sammen med det andre. Og ha gjerne med en halv brødskive med forskjellig pålegg i tilfelle han plutselig hiver innpå når han ser de andre spise brød. Anonymkode: 57c3a...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #15 Del Skrevet 7. august 2020 Jeg har fått tips om at Rema1000 har noen gode pizzasnurrer i frysedisken. De skal bare tines, ikke stekes. Ellers kan du jo prøve oppskjårede grønnsaker, fiskekaker, yoghurt m gryn eller God Morgen-yoghurt, skorper m pålegg (kavring)... Anonymkode: 49c5b...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #16 Del Skrevet 7. august 2020 Grove pannekaker. Minipai med ost og skinke/ annet valgfritt fyll. Anonymkode: 9368c...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. august 2020 #17 Del Skrevet 7. august 2020 Vår digger kylling kjøttboller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 7. august 2020 #18 Del Skrevet 7. august 2020 Min yngste likte ikke brød da hun startet i barnehagen, men hun likte knekkebrød.Hun fikk med tørre knekkebrød i stedet. Det var greit for de ansatte å hjelpe henne å smøre på. Hun hadde da med en porsjonsboks med makrell i tomat eller leverpostei. Etter en liten stund ville hun ha brød som de andre barna. De vil ofte ha det de andre har Noen dager hadde hun pasta med biter av egg,skinke,ost,gulrøtter osv. Smoothie og skyr er også fint, i blant har hun yoghurt med 4-korn eller havregryn og bær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå