AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Har et par kjempestore utepotter jeg kunne tenkt meg å lakke og ha til store planter inne. Men disse har jo selvfølgelig svære hull i bunnen til drenering. Er det en måte jeg kan få tettet dette på? Må jo bli helt tett 🤔 Anonymkode: a0986...236
Leo Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Tec7 har jeg brukt til tilsvarende (Bl.a. har jeg tett hullet i en lav blomsterpotte som brukes som fuglebad i hagen) og det fungerer supert! Fås i flere farger og i små og store tuber hos de fleste butikker som fører maling/byggevarer som f.eks. Jernia, Maxbo etc. Bare husk at den må få lov å tørke i 24 timer, men etter det tåler den (nesten) alt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Tec7 har jeg brukt til tilsvarende (Bl.a. har jeg tett hullet i en lav blomsterpotte som brukes som fuglebad i hagen) og det fungerer supert! Fås i flere farger og i små og store tuber hos de fleste butikker som fører maling/byggevarer som f.eks. Jernia, Maxbo etc. Bare husk at den må få lov å tørke i 24 timer, men etter det tåler den (nesten) alt. Takk for tips! Har tenkt på det selv, men er litt usikker på fremgangsmåte, da hullet er såpass stort? Ser for meg at alt sånt bare vil sige ned? Anonymkode: a0986...236
Leo Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 (endret) Jeg gjorde det i to omganger. Først snudde jeg potten opp ned og puttet i nok Tec7 til å tette hullet, men ikke så mye at det begynte å sige/renne (Tec7 siger/renner generelt lite. Det minner mest om silikon i konsistens). Når det var tørt fylte jeg i vann for å se hvor det ikke var tett og fylte i mer. Husk også at tørr Tec7 ikke blir hard så blir det alt for mye uten- eller innenfor slik at det blir en "klump" så kan det skjæres bort/justeres med en skarp kniv for dette er jo ikke noe som blir synlig. Endret 7. august 2020 av Leo
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Du kan også sette fat under, så har du kontroll på hvor mye plantene drikker. Jeg har noen store palmer som står i krukker med fat på hjul under (kjøpt på Hageland). Da er det også lett å flytte dem ved behov, og jeg ser når plantene trenger nytt påfyll med vann. Anonymkode: 6cae7...3e5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå