AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Mannens x driver oss til vanvidd. Nå er det jeg som får det verste trykket og hun finner seg bare ikke i at hennes barn skal være under samme tak som ett så grusomt menneske som meg. Jeg har blokkert henne i alle kanaler, egentlig hele familien hennes da de sender trusler til meg. Mannen har også blokkert henne alle steder bortsett fra på mail, og hun spammer innboksen hans med de styggeste ting om meg. Alt fra tyveri, utroskap og ting jeg angivelig skulle ha sagt. Hun meldte oss til barnevernet, den saken ble henlagt og hun fikk beskjed om å ikke kontakte sine egne barn (de bor her). Det har gjort henne enda galere og hun tropper opp på døra her selv om hun har fått beskjed om at hun ikke får komme. hun kontakter familien min og sier de styggeste ting om meg, og når de protesterer så truer hun indirekte og sier at det er bra jeg har dem for det kommer jeg til å trenge når himmelen ramler i hodet på meg. hvor sterk er bevisbyrden for å begjære besøksforbud? Anonymkode: ee8d8...5fb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Jeg vet ikke, men det beste er vel å begynne dokumentere konkrete hendelser og tidspunkter ved å notere det ned, samt bruke tekstmeldinger, mail, telefonlogger og annet til å sannsynliggjøre at det er tilfellet. Dokumenter hva og når dere har sagt at hun ikke har lov å stille på døren. Da har du noe konkret som kan ettergåes, og da er det nok lettere å komme noe vei enn hvis du iokke har noe konkret men bare komme med vage ting som "hun er ofte på døren, vært her sikkert minst 10 ganger. Vet ikke hvor lenge siden det var nå, men kan ikke ha vært mer enn 2 uker siden sist" "hun vet hun ikke har lov å komme hit" "har ringt mange i familien og sagt mye rart". Anonymkode: e8066...871 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Ta screenshots av alle slike trusler og sjikanøse meldinger, ikke slett mail, be familien din gjøre det samme (ringer hun dem, bør de ta vare på telefonloggen). Gi klart og tydelig beskjed om at hun ikke skal oppsøke dere, kommer hun på døren må dere dokumentere dette på et vis, ihvertfall notere det ned. Regner med dette enten faller inn under «hensynsløs atferd», og kan anmeldes. Saken blir ikke henlagt dersom dere kan dokumentere at hun gjør alt dette. En anmeldelse er ikke er forutsetning for å ilegge noen et besøksforbud, men det gjør det enklere. Anonymkode: d5c78...404 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Samme som de over. Sørg for å ha lett tilgang til en opptaker i tilfelle hun dukker opp på døren. Man har lov til å ta opp samtaler man er med på selv. Anonymkode: 4881e...11f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Det er ikke vanskelig å få besøks forbud, du må ikke bevise noe, tror det er nok at de tror det kan være en fordel å gi dere avstand en stund. Kommer det som en merknad på rullebladet? Det vet jeg ikke men det er jo ikke bra. Jeg har ikke greie på dette, men det er min erfaring. Men er du sikker på at det ikke kan løses på andre måter? Virker som hun har problemer. Anonymkode: 720f4...28d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Samle dokumentasjon og be om besøksforbund. Blir det verre så anmelder dere. Anonymkode: c7f6a...4d5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Skal lite til for besøksforbud. Misbrukes dessverre av en del kvinner i barnefordelingssaker. Husker at da jeg jobbet som dommer, kom det gjerne inn et besøksforbud uken før partene skulle i retten. Dette ble brukt for å forsøke å svekke far. Anonymkode: 84c78...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå