Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen gravide på overtid her? Hva gjør dere? Jeg er 2 dager over og går snart på veggen. Ingen tegn til fødsel i det hele tatt😡 Hjelp!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 560ba...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To dager over termin eller 42+2? Man regner ikke svangerskap som overtidig før man er over 42+0 og da vil man settes i gang.

Men vet veldig godt at ventetida er lang, og synes selv at de siste ukene var kjipe. Fødte selv 42+0. Riene satte i gang av seg selv 41+5, men hadde ineffektive og for lite regelmessige rier, så ble satt i gang 41+6.

Prøv å finn på ting så langt du orker, slapp av, sov mye og prøv å ikke stresse for mye med det. Statistisk sett starter du av deg selv før 42 uker, men hvis ikke så følges du nok godt opp av sykehus. Og husk at ikke alle har modningstegn før fødselen plutselig starter!

AnonymBruker
Skrevet

Takk. To dager over termin er overtid for meg, forstå meg rett 😊 hadde modningsrier i et døgn dagen før termin. Alt er stille nå 😭 forresten er det slik at jeg skal ta kontakt med sykehuset selv hvis ingenting skjer i uke 42?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. To dager over termin er overtid for meg, forstå meg rett 😊 hadde modningsrier i et døgn dagen før termin. Alt er stille nå 😭 forresten er det slik at jeg skal ta kontakt med sykehuset selv hvis ingenting skjer i uke 42?

Ja, jeg hadde også modningstegn og modningsrier dagene før termin. Måtte dessverre vente såpass lenge likevel. Er sykt kjipt, men man kan ikke gjøre noe med det. Noen kropper trenger lenger tid! 

Det er litt forskjellig fra kommune til kommune tror jeg. Var du på 40-ukers kontroll på helsestasjonen? Ring dem om du er usikker. 

Jeg bor i Oslo og måtte ringe sykehuset selv. Tok da kontakt da jeg var 41+0 og ba om en overtidskontroll. Dette ble satt opp 41+3. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja, jeg hadde også modningstegn og modningsrier dagene før termin. Måtte dessverre vente såpass lenge likevel. Er sykt kjipt, men man kan ikke gjøre noe med det. Noen kropper trenger lenger tid! 

Det er litt forskjellig fra kommune til kommune tror jeg. Var du på 40-ukers kontroll på helsestasjonen? Ring dem om du er usikker. 

Jeg bor i Oslo og måtte ringe sykehuset selv. Tok da kontakt da jeg var 41+0 og ba om en overtidskontroll. Dette ble satt opp 41+3. 

Takk så mye til deg. Tenkte å ringe sykehuset om noen dager hvis ingenting skjer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...