AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 Her går det i 3 pizzaer Pølsepizza, kjøttdeigpizza eller italiensk med creme fraiche, serrano, tomat, ruccola og pinjekjerner. Anonymkode: 23b57...69f 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 Bacon, oliven, cherrytomater, rødløk, fersk basilikum, revet Norvegia, Selbu blå🤗 Og ruccola etter steking! Anonymkode: c2b69...154
Eva Sofie Skrevet 18. august 2020 #23 Skrevet 18. august 2020 (endret) På 13.8.2020 den 20.55, Brunhilde skrev: Jeg ønsker å kose meg når jeg først skal spise pizza, og jeg bir mett av 3-4 middels store stykker. Ser ingen grunn til å ødelegge bunnene med verken havregryn eller grovt mel. Så nei, denne kommer jeg absolutt ikke til å prøve. Spesielt ikke når jeg skal servere pizza til andre. Bunnen jeg lager er uansett så tynn at det spiller liten rolle om den er "sunn" eller ikke. Jeg sier jo at bunnen ikke blir ødelagt av havregryn og litt grovt hvetemel i deigen - men opp til deg å være fordomsfull og alltid prøve det du alltid har gjort til pizza. På den måten oppdager du jo ikke nye ting som kan være godt For øvrig er jeg ikke en som er først og fremst opptatt av sunn mat, men at maten skal smake godt. Jeg serverer ikke mat til gjestene mine som ikke smaker. Lørdagens pizza hadde fyll bestående av løk, paprika, ananas, kjøttboller, pepperoni - og ost er vel overflødig å nevne Endret 18. august 2020 av Eva Sofie 2
Anki- Skrevet 18. august 2020 #24 Skrevet 18. august 2020 Skinke, bacon, chorizo, pepperoni, ost og innimellom ananas 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #25 Skrevet 18. august 2020 11 timer siden, Eva Sofie skrev: Jeg sier jo at bunnen ikke blir ødelagt av havregryn og litt grovt hvetemel i deigen - men opp til deg å være fordomsfull og alltid prøve det du alltid har gjort til pizza. På den måten oppdager du jo ikke nye ting som kan være godt For øvrig er jeg ikke en som er først og fremst opptatt av sunn mat, men at maten skal smake godt. Jeg serverer ikke mat til gjestene mine som ikke smaker. Lørdagens pizza hadde fyll bestående av løk, paprika, ananas, kjøttboller, pepperoni - og ost er vel overflødig å nevne Anonymkode: afe80...39e 3
Brunhilde Skrevet 18. august 2020 #26 Skrevet 18. august 2020 12 hours ago, Eva Sofie said: Jeg sier jo at bunnen ikke blir ødelagt av havregryn og litt grovt hvetemel i deigen - men opp til deg å være fordomsfull og alltid prøve det du alltid har gjort til pizza. På den måten oppdager du jo ikke nye ting som kan være godt For øvrig er jeg ikke en som er først og fremst opptatt av sunn mat, men at maten skal smake godt. Jeg serverer ikke mat til gjestene mine som ikke smaker. Lørdagens pizza hadde fyll bestående av løk, paprika, ananas, kjøttboller, pepperoni - og ost er vel overflødig å nevne Hvem sier at jeg ikke prøver noe nytt bare fordi jeg syns din pizza høres lite appetittlig ut? Og ananas? Nei, ananans har ingenting å gjøre på pizza. Jeg er vel i grunnen glad fpr at jeg slipper å spise din. Jeg skal lage min deilige pizza med bunn som er laget av tipo 00 mel og hevet minst 24 timer. Topping blir hjemmelaget saus, ost, marinert kylling, rødløk, hvitløk i tynne skiver, tomat og oliven. Det er pizza jeg syns smaker godt. At du foretrekker din egen pizza er helt ok, men å kalle meg fordomsfull fordi jeg ikke syns din pizza høres god ut er i overkant arrogant. 13 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 19. august 2020 #27 Skrevet 19. august 2020 På 13.8.2020 den 20.43, Eva Sofie skrev: Mange tenker at de ønsker å kose seg når de først skal spise pizza og ønsker ikke å ødelegge opplevelsen med slike sunnhetstiltak, men min erfaring og til alle jeg har servert min hjemmelagde pizza til, er at de overraskes over å bli mett av kun tre-fire middels store stykker, at det er en utrolig god, smakfull og saftig bunn. Anbefales virkelig! For øvrig kjevler jeg ut bunnen på smurt bakeplate (jeg foretrekker tynn bunn), prikker den med gaffel og forsteker den i 10 minutter på 200 gr. før jeg tar den forstekte bunnen ut og legger på fyllet. Deretter stekes pizzaen med fyll videre i 15-20 minutter til den ser ferdigstekt ut. Da blir pizzaen sprø og god! Jeg blir mett av 3-4 store stykker av tynn bunn laget av finmalt pizzamel. 🙈 Smaker bedre gjør den og. Hyggelig at havregryn funker i pizza for deg, jeg tror jeg står over og lager grøt av havregrynet mitt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #28 Skrevet 19. august 2020 Fikk en nydelig pizza på restaurant, som jeg også har prøvd å lage hjemme..den ble god når jeg laget den også. Hvit saus (creme fraiche, basilikum, hvitløk,salt og pepper), tynne skiver av pære, ost. Strø over pinjekjerner, ruccola og parmaskinke etter den er stekt. Anonymkode: 357dd...77e 1
Stoltskeiv Skrevet 4. september 2020 Forfatter #29 Skrevet 4. september 2020 I dag hadde jeg hvit pizza. Med asparges, vårløk, cherrytomater, pianøtter og spekeskinke! 😄 1
Hoppetaujenta Skrevet 4. september 2020 #30 Skrevet 4. september 2020 Innrømmelse: jeg har aldri laget en eneste pizza i hele mitt liv... 2
miaw Skrevet 4. september 2020 #31 Skrevet 4. september 2020 Sopp, cherrytomater, selbublå, mozarella, norwegia, tomatsaus og creme fraiche hadde jeg på min siste pizza. Toppet med pinjekjerner og ruccola etterpå. Steker den i grillen, da blir den best etter min mening.
FrankDrebin Skrevet 9. september 2020 #32 Skrevet 9. september 2020 På 4.9.2020 den 21.36, Hoppetaujenta skrev: Innrømmelse: jeg har aldri laget en eneste pizza i hele mitt liv... Ikke jeg heller, nærmeste jeg kommer er å strø ekstra ost på grandisen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #33 Skrevet 9. september 2020 Min favoritt er quattro formaggi. Anonymkode: dc876...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #34 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, FrankDrebin skrev: Ikke jeg heller, nærmeste jeg kommer er å strø ekstra ost på grandisen. Det er trist, forskjellen er helt enorm, og pizza er utrolig lett å lage. Jeg anbefaler knafri deig (google Jim Lahey pizza dough), gjerne passata hermetiske tomater rett fra flasken (mange proffe pizzabakere anbefaler det), og så toppe med det man liker. Det er nesten like enkelt som å lage ostesmørbrød. -------- Min favorittpizza toppes ellers med tyrkiske køfte (kjøttboller) av lam med masse gode krydder, feta, paprika og et dryss av finhakket persille og sitronskall. Anonymkode: 290b8...915 3
FrankDrebin Skrevet 9. september 2020 #35 Skrevet 9. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er trist, forskjellen er helt enorm, og pizza er utrolig lett å lage. Jeg anbefaler knafri deig (google Jim Lahey pizza dough), gjerne passata hermetiske tomater rett fra flasken (mange proffe pizzabakere anbefaler det), og så toppe med det man liker. Det er nesten like enkelt som å lage ostesmørbrød. Anonymkode: 290b8...915 Takk for tips. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #36 Skrevet 10. september 2020 Hvit pizza med karamellisert løk og sjampinjong, ruccola og pinjekjerner Anonymkode: 64fec...607 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #37 Skrevet 10. september 2020 Fikk er tips fra en amerikansk kompis en gang, om å bruke barbequesaus istedetfor tomatsaus. Gikk aldri tilbake til tomatsaus! Løk og marinert kylling oppå. Så jarlsberg, og litt pesto på toppen. Høres sært ut, smaker nydelig. Anonymkode: 5cfb5...78d
miaw Skrevet 10. september 2020 #38 Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev: Min favorittpizza toppes ellers med tyrkiske køfte (kjøttboller) av lam med masse gode krydder, feta, paprika og et dryss av finhakket persille og sitronskall. Anonymkode: 290b8...915 Det hørtes godt ut! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #39 Skrevet 10. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk er tips fra en amerikansk kompis en gang, om å bruke barbequesaus istedetfor tomatsaus. Gikk aldri tilbake til tomatsaus! Løk og marinert kylling oppå. Så jarlsberg, og litt pesto på toppen. Høres sært ut, smaker nydelig. Anonymkode: 5cfb5...78d Syns det hørtes så godt ut første gangen, men syns det ble alt for søtt/klissete-aktig Mannen min elsker det da, så hender jeg lager to pizzaer hvor han får det på sin Anonymkode: 59e80...834
Hellasinmyheart Skrevet 10. september 2020 #40 Skrevet 10. september 2020 Varierer, men ofte pizza med hvit saus av lett creme fraiche, hvitløk og chili. Deretter gjerne blåmuggost, mozzarella eller vellagret Jarlsberg samt soltørkede tomater. Toppes med god spekeskinke(gjerne parmaskinke) og ruccula. En annen variant er med kantareller, rødløk og ruccula. Stort sett alltid tynn bunn stekt på pizzastein. Og så prøvde jeg pizza med hvit saus, potetskiver, ristede pinjekjerner, rødløk og rosmarin i sommer. Toppes med parmesan. Helt nydelig! Fikk inspirasjon fra bloggen Green Bonanza til denne pizzaen😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå