Gå til innhold

Fredagspizza!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier du å bruke på pizzaen? 

I dag har jeg skinke, kjøttboller fra peppes, ananas (sorry til motstandere), paprika, asparges og ost selvfølgelig. 

Gøy å høre hva andre trenger. Trenger litt inspirasjon til neste gang 😊

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg liker å lage 80-talls pizza, pizzasaus, kjøttdeig, løk, sopp, paprika, ost.

Skrevet

Jeg varierer litt, men i morgen blir det salchicha, chorizo og bacon, cherrytomater og sorte oliven kommer i tillegg. Noen ganger har jeg biffkjøtt med sopp og oliven, andre ganger reker, båskjell og blekksprut med tomat og oliven. Alltid oliven.

Skrevet

Varierer med 3 typer pizza:

Tykkbunnet med klassisk tomatsaus med kjøttdeig,løk,paprika og ananas.Jarlsberg og Norvegia ost.

Tynn bunn med saus laget av herm.tomat,masse krydder og hvitløk. Spekeskinke,sopp og rødløk.Jarlsbergost event mozzarelle toppet med mye parmesan.

Hvit pizza med saus av creme fraiche og hvitløk.spekeskinke,rød løk og ruccola og parmesan og jarlsbergost.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. 
Lager alltid tynn pizza, men varierer mellom tomatsaus og hvit saus 

Noen ganger bruker jeg flere oster, andre ganger bare gulost eller mozarella. 
Av fyll pleier jeg som regel å ta det jeg har. Enkelte ganger kjøper jeg noe spesifikt. Kan være kjøttboller, chorizo, kylling og koriander, skinke, pepperoni. Og så løk, paprika etc.  Pleier som regel å ha hvitløksaus ved siden av, og gjerne salat/ruccula 

Anonymkode: 59e80...834

AnonymBruker
Skrevet

Ekte italiensk pizza bianca med mozzarella og basilikum

Anonymkode: dc715...287

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet

80-talls pizza med tykk bunn,Toro-pose,karbonadedeig og revet ost 😂

Vi har også laget tynn pizza grillet/stekt  på pizzastein i det siste. 

Hvit saus med creme fraiche og hvitløk, pepperoni og mozzarella/cheddar. Chiliolje når den er stekt.

Tomatsaus,kokt skinke,pepperoni,mozzarella og cheddar til ungene.

Vi har oftest taco-fredag vi,pizza blir kanskje annenhver lørdag

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Haribo skrev:

Varierer med 3 typer pizza:

Tykkbunnet med klassisk tomatsaus med kjøttdeig,løk,paprika og ananas.Jarlsberg og Norvegia ost.

Tynn bunn med saus laget av herm.tomat,masse krydder og hvitløk. Spekeskinke,sopp og rødløk.Jarlsbergost event mozzarelle toppet med mye parmesan.

Hvit pizza med saus av creme fraiche og hvitløk.spekeskinke,rød løk og ruccola og parmesan og jarlsbergost.

Parmesan på pizza?

Anonymkode: da336...ef0

Skrevet

Løkskiver, fersk mozzarella ( skåret i skiver), pepperoni , Tynset spekeskinke og revet cheddar, norvegia og gouda! Til saus bruker jeg egenkomponert tomatsaus!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finhakket løk under osten for litt crunch, skinke og ananas over osten. 

Anonymkode: f916c...588

Skrevet

Med ost og skinke. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Søgni, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Favoritten til barna er med tykk, hjemmelaget bunn, kjøttdeig blandet med Toro(?)-pose med tomat- og løksmak, kjøttpølse og ost. 

Min favoritt er også på hjemmelaget bunn, mindre gjær og lang hevetid,  som er bedre for magen min. Oppå har jeg tomatsaus og fersk mozzarella. Når dette er stekt, legger jeg på spekeskinke, pinjekjerner, ruccula, olivenolje og parmesan. 😋😋

Anonymkode: a49b8...62c

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager alltid tynn "italiensk bunn" som får stå og heve i mange timer. Pasta/ pizzasaus lager jeg i stor porsjon fryser ned i passe mengde (hermetiske tomater, løk, hvitløk, div. andre grønnsaker som jeg har der og da). Så følger Jarlsbergost.  Har tre favoritt-fyll. 1: scampi og skivet hvitløk. 2: spinat, løk og sopp. 3: Pepperoni, ringer av rød chili og masse strimlet rød/ gul og grønn paprika.  Til slutt litt finrevet parmesan.  Pleier stort sett å servere litt ting ved siden av: Hakket ruccola, syltede jalapenos, kalamataoliven, soltørket tomat i olje + et par smakssatte oljer.  (Har også to "sære" venner som bare  ha hvitløksrømme og ketchup! 😄)

Anonymkode: b68ba...2be

• Liker 1
Skrevet

Bruker kyllingkjøttdeig som stekes med fahitaskrydder, pepperoni, tomat og løk. 

Eller sweet chillimarinert scampi og spekeskinke samt  løk, vårløk tomat etc 

Annonse
Gjest Doug Heffernan
Skrevet
På 7.8.2020 den 18.02, gladjenta96 skrev:

Hva pleier du å bruke på pizzaen? 

I dag har jeg skinke, kjøttboller fra peppes, ananas (sorry til motstandere), paprika, asparges og ost selvfølgelig. 

Gøy å høre hva andre trenger. Trenger litt inspirasjon til neste gang 😊

Elsker ananas på pizza 😍

Skrevet

Jeg tillater meg å komme med et lite tips til pizzabunn når det først gis tips om pizza her - selv skal vi ha pizza i morgen dels inspirert av denne tråden :) Jeg lager pizza med grov bunn der jeg bytter ut 1 dl av opprinnelig hvetemel med 2 1/2 dl havregryn samt at jeg ellers erstatter 1/3 av det fine hvetemelet med grov sammalt hvete. Mange tenker at de ønsker å kose seg når de først skal spise pizza og ønsker ikke å ødelegge opplevelsen med slike sunnhetstiltak, men min erfaring og til alle jeg har servert min hjemmelagde pizza til, er at de overraskes over å bli mett av kun tre-fire middels store stykker, at det er en utrolig god, smakfull og saftig bunn. Anbefales virkelig!

For øvrig kjevler jeg ut bunnen på smurt bakeplate (jeg foretrekker tynn bunn), prikker den med gaffel og forsteker den i 10 minutter på 200 gr. før jeg tar den forstekte bunnen ut og legger på fyllet. Deretter stekes pizzaen med fyll videre i 15-20 minutter til den ser ferdigstekt ut. Da blir pizzaen sprø og god!

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Eva Sofie said:

Mange tenker at de ønsker å kose seg når de først skal spise pizza og ønsker ikke å ødelegge opplevelsen med slike sunnhetstiltak, men min erfaring og til alle jeg har servert min hjemmelagde pizza til, er at de overraskes over å bli mett av kun tre-fire middels store stykker, at det er en utrolig god, smakfull og saftig bunn. Anbefales virkelig!

Jeg ønsker å kose meg når jeg først skal spise pizza, og jeg bir mett av 3-4 middels store stykker. Ser ingen grunn til å ødelegge bunnene med verken havregryn eller grovt mel. Så nei, denne kommer jeg absolutt ikke til å prøve. Spesielt ikke når jeg skal servere pizza til andre. Bunnen jeg lager er uansett så tynn at det spiller liten rolle om den er "sunn" eller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Hvit potetpizza med karamellisert rødløk og sopp. Lager hvit saus med oatly imat fraiche,fersk oregano og litt buljongpulver som jeg smører på bunnen heller så over løken,legger så skivet sopp så dekker jeg det på løvtynne potetskiver,sprinkler over olivenolje og drysser så over urtekrydder :)

Anonymkode: 3d24f...f24

• Liker 5
Skrevet

Kaldhevet tynn bunn, hjemmelaget tomatsaus, ost, skinke, skivet cherrytomat, sjampinjong og mais. 😋

Anonymkode: 17b61...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...