Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kynnere etc noen timer?

Anonymkode: 020f3...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått det, nei. Tatt én TUL og én OUL.

Anonymkode: acbb1...697

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det...

Anonymkode: 6beef...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt mange ultralyder pga hyppig oppfølging, blir alltid veldig øm på magen og fikk mye kynnere i noen timer etterpå. Helt normalt ifølge jordmor :)

Anonymkode: ad9cc...949

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt mange ultralyder pga hyppig oppfølging, blir alltid veldig øm på magen og fikk mye kynnere i noen timer etterpå. Helt normalt ifølge jordmor :)

Anonymkode: ad9cc...949

Har hun sagt hva det kommer av? Fint at det er normalt!

Ts

Skrevet

Jeg var skikkelig øm, syntes hele ultralyden var kjempevond

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del magefett, så jordmor måtte trykke ganske hardt under lik for å få greie bilder. Jeg var øm i et døgn etterpå...

Anonymkode: a1c19...e73

AnonymBruker
Skrevet

Skal på TUL om en uke. Visste ikke at det gjorde vondt?? 😨

Hvor hardt trykker de? 

Anonymkode: fb216...842

Skrevet

Jeg her ikke fått kynnere, og syntes egentlig ikke det var noe vondt. Kanskje litt ømmere i musklaturen nederst i magen etterpå enn det jeg var før vi begynte, men jeg har litt magefett, så hun som tok ultralyden måtte jo gjøre en innsats for  å få til ultralyden skikkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal på TUL om en uke. Visste ikke at det gjorde vondt?? 😨

Hvor hardt trykker de? 

Anonymkode: fb216...842

Nei, herregud, det gjør ikke vondt. De som svarer at de har fått kynnere her har selvsagt ikke hatt store smerter. Jeg svarte lenger opp i tråden at jeg ikke kjente noen ting, for det gjorde jeg virkelig ikke. Jeg har lite magefett da, ser noen skriver det var vondt pga magefett. Uansett er jo ikke dette noe intens eller uoverkommelige smerte, det er i verste fall snakk om at man kjenner litt ubehag i etterkant.  

Anonymkode: acbb1...697

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det på OUL, men hun jeg var hos var utrolig hardhendt og ufølsom. Kjenner jeg har angst for å møte på henne igjen. Har vært privat både før og etter henne, aldri fått vondt da. 

Anonymkode: 8bd38...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mange ultralyder i til sammen tre svangerskap, aldri kjent noe ubehag eller smerter. Ikke frekt ment, men dere som har blitt ømme eller hatt smerter i etterkant, er dere overvektige? Min venninne er overvektig, og nevnte at ultralydjordmor hadde gitt uttrykk for at det var vanskelig grunnet overvekten.

Anonymkode: 5fd2d...b03

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt mange ultralyder i til sammen tre svangerskap, aldri kjent noe ubehag eller smerter. Ikke frekt ment, men dere som har blitt ømme eller hatt smerter i etterkant, er dere overvektige? Min venninne er overvektig, og nevnte at ultralydjordmor hadde gitt uttrykk for at det var vanskelig grunnet overvekten.

Anonymkode: 5fd2d...b03

Jeg er ikke overvektig, heller motsatt. Men på to av tre ul dreiv jordmor/lege og trykket og presset for å få babyen til å bevege seg så de fikk sett på ting. Et par ganger var det såpass vondt at jeg kom med noen grynt av smerte.

Anonymkode: 7f0ae...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt overvektig, ikke så veldig tror jeg? Bmi på 27. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mange UL på grunn av risikosvangerskap. Opplevde stort sett ingen smerter eller ubehag, men noen ganger så kunne det være ømt. Jeg fikk et større problem at jeg begynte å reagere på gel'en de bruke. Det holdt ikke å bare tørke den av, jeg måtte alltid inn på toalettet etterpå og vaske magen. Og selv da så klødde det i et døgns tid etterpå. 

Anonymkode: 36abc...dcb

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk det på OUL, men hun jeg var hos var utrolig hardhendt og ufølsom. 

Anonymkode: 8bd38...dd5

Dette opplevde jeg også på ordinær ultralyd med siste. Jeg har to barn og pga. komplikasjoner hadde jeg mange ultralyder i begge svangerskapene, men det var kun ordinær ultralyd med siste som var vond. Da var jeg øm i noen dager etterpå.

Jeg var betydelig overvektig i første svangerskap og slank i andre svangerskap, så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre.

Anonymkode: 773c2...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...