Gå til innhold

Reiseforsikring når UD fraråder reise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Planlegger om en stund å reise til Iran. Per dags dato fraråder UD alle reiser til Iran som ikke er strengt nødvendig. Koronaviruset er ikke årsaken til at de fraråder reiser dit. 
Jeg skal selvsagt ikke reise dit NÅ, men på nyåret. Det kan hende at koronaviruset fortsatt herjer da, og da skal jeg selvsagt oppholde meg i karantene hvis det er nødvendig. 

Problemet er at reiseforsikringen ikke gjelder når UD fraråder reiser dit. Jeg prøvde å google litt og ser at det kanskje er mulig å kjøpe en helseforsikring på flyplassen i Iran? 

Noen som har erfaring med å reise til land som UD fraråder? Jeg skal reise sammen med en som er fra Iran og skal besøke familien hans der. Det er en stor by og den er regnet som trygg. Noen som vet om noen forsikringer man eventuelt kan kjøpe som gjelder selv om UD fraråder reise? 

Anonymkode: 7025c...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Planlegger om en stund å reise til Iran. Per dags dato fraråder UD alle reiser til Iran som ikke er strengt nødvendig. Koronaviruset er ikke årsaken til at de fraråder reiser dit. 
Jeg skal selvsagt ikke reise dit NÅ, men på nyåret. Det kan hende at koronaviruset fortsatt herjer da, og da skal jeg selvsagt oppholde meg i karantene hvis det er nødvendig. 

Problemet er at reiseforsikringen ikke gjelder når UD fraråder reiser dit. Jeg prøvde å google litt og ser at det kanskje er mulig å kjøpe en helseforsikring på flyplassen i Iran? 

Noen som har erfaring med å reise til land som UD fraråder? Jeg skal reise sammen med en som er fra Iran og skal besøke familien hans der. Det er en stor by og den er regnet som trygg. Noen som vet om noen forsikringer man eventuelt kan kjøpe som gjelder selv om UD fraråder reise? 

Jeg hadde definitivt undersøkt det med helseforsikring, hadde ikke turt reise utenfor EU/EØS uten det. Når det gjelder andre kostnader har du jo litt mindre risiko når du skal bo privat og ikke trenger tenke på hotell ved store forsinkelser e.l.

Anonymkode: 1460f...d24

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Det finnes jo noen spesialforsikringer som dekker ting de vanlie reiseforsikringene ikke dekker. Blant annet gjelder jo dette ekstremsport. Sjekk om det er noen spesialforsikring som dekker land UD fraråder.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Kjetil E said:

Det finnes jo noen spesialforsikringer som dekker ting de vanlie reiseforsikringene ikke dekker. Blant annet gjelder jo dette ekstremsport. Sjekk om det er noen spesialforsikring som dekker land UD fraråder.

Og si gjerne fra om dere finner noe sånt også. Synes det er helt tragisk at folk som besøker familie i utlandet e.l. i verste fall kan ende opp med milliongjeld hvis de blir syke og må ha transport hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaffet meg utenlandsk kredittkort med forsikring inkludert og denne dekker alt selv under Covid-19 kaoset. Koster litt mer men er tydeligvis mer verdt sin vekt i plastikk i disse tider.

Anonymkode: beb1f...17c

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Skaffet meg utenlandsk kredittkort med forsikring inkludert og denne dekker alt selv under Covid-19 kaoset. Koster litt mer men er tydeligvis mer verdt sin vekt i plastikk i disse tider.

Hvilket kort var dette?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De pleier ikke dekke sykdom på reise, eller andre indirekte kostnader. Kun direkte tap på ting du har brukt kortet på.

Men angi gjerne hvilket, ble også nysgjerrig, for om det finnes noe slikt er det veldig interessant for en som reiser mye. 

Anonymkode: 587cc...ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...